Proje kapsam yönetimi, bir projenin başarılı bir şekilde tamamlanması için yapılması gereken tüm işlerin detaylı bir şekilde tanımlanması sürecidir 2.
Proje kapsam yönetiminin temel adımları:
- Kapsamın Planlanması: Proje kapsamının nasıl yönetileceğini ve kontrol edileceğini planlama 1.
- Gereksinimlerin Toplanması: Paydaşların ihtiyaçlarının belirlenmesi ve belgelenmesi 1.
- Kapsamın Tanımlanması: Ayrıntılı bir proje kapsam bildiriminin hazırlanması 1.
- İş Kırılım Yapısının Oluşturulması: Proje teslimatlarının ve çalışmalarının daha küçük ve yönetilebilir bileşenlere ayrılması 1.
- Kapsamın Doğrulanması: Teslimatın müşteri ile gözden geçirilmesi ve tatmin edici şekilde tamamlandığının doğrulanması 1.
- Kapsamın Kontrolü: Proje kapsamının durumunun izlenmesi ve değişikliklerin yönetilmesi 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: