Buradasın
Personel maliyeti nasıl hesaplanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Personel maliyeti, çalışanların aldığı doğrudan maaşların yanı sıra çeşitli yan giderleri de içeren bir hesaplamadır 12. İşte personel maliyetinin hesaplanmasında dikkate alınması gereken temel unsurlar:
- Brüt Maaş: Çalışanların temel maaşları, ek ödemeler öncesi brüt tutarlar 12.
- SGK Primleri ve Vergiler: İşverenin ödemekle yükümlü olduğu sosyal güvenlik katkıları, vergi ve yasal kesintiler 12.
- Ek Ödemeler ve Yan Haklar: Yol, yemek, prim, ikramiye, performans ödülleri gibi yan ödemeler 1.
- Eğitim ve Gelişim Giderleri: Çalışanların mesleki gelişimlerini destekleyen eğitim programları ve kurs giderleri 1.
- Diğer Yan Haklar: Özel sağlık sigortası, mobil cihaz desteği, yemek kartı gibi ek ödemeler 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: