Buradasın
Pazarlama faaliyetlerinin gelişim aşamaları nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama faaliyetlerinin gelişim aşamaları şunlardır:
- Üretim Anlayışı: 1980-1950 yılları arasında, üretim ve arz yetersizlikleri döneminde ortaya çıkmıştır 2. Bu aşamada, "Ne üretirsem satarım" düşüncesi hakimdir 12.
- Ürün Anlayışı: 1930-1950 yılları arasında, arz talep dengesinin yaklaşmaya başladığı dönemde görülür 2. Bu aşamada, "Rakiplerden daha iyi ürün üretirsem, tüketiciler ürünümü tercih eder" düşüncesi vardır 2.
- Satış Anlayışı: 1950-1970 yılları arasında, arzın talepten fazla olduğu dönemde ortaya çıkmıştır 2. Bu aşamada, "Ne üretirsem onu satarım, yeter ki satmasını bileyim" düşüncesi hakimdir 12.
- Pazarlama Anlayışı: 1970'lerden günümüze kadar olan dönemi kapsar 2. Bu aşamada, tüketici istek ve ihtiyaçlarına odaklanılır ve "Satabileceğimiz malı üretiriz" düşüncesi vardır 2.
- Bütünsel (Holistik) Pazarlama Anlayışı: 1990'lardan günümüze kadar olan dönemi kapsar 2. Bu aşamada, ilişkisel pazarlama, bütünleşik pazarlama, sosyal sorumluluk ve içsel pazarlama gibi yaklaşımlar önemlidir 24.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: