Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama netleri (net kar) şu şekilde hesaplanır:
- Net Karı Belirleyin: Kampanya sayesinde elde edilen toplam gelirden, kampanya için yapılan tüm harcamaları çıkarın 12. Bu, doğrudan satışları ve kampanya ile ilgili tüm maliyetleri içermelidir (örneğin, reklam harcamaları, içerik üretim maliyetleri, personel giderleri) 1.
- Yatırım Maliyetini Hesaplayın: Kampanya ile ilgili tüm harcamaların toplamını belirleyin 1. Bu, sadece doğrudan reklam maliyetlerini değil, aynı zamanda kampanya için harcanan tüm kaynakları da içermelidir (personel giderleri, yazılım maliyetleri vb.) 1.
- ROI Formülünü Uygulayın: Net karı, yatırım maliyetine bölerek ROI'yi yüzde olarak elde edin 1. Formül şu şekildedir: ROI = (Net Kar / Yatırım Maliyeti) x 100 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: