Buradasın
Otellerde bütçe yönetimi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Otellerde bütçe yönetimi şu adımlarla yapılır:
- Geçmiş verilerin incelenmesi 4. Önceki yılların bütçeleri ve finansal raporları gözden geçirilerek gelir ve gider trendleri analiz edilir 4.
- Gelir tahminlerinin yapılması 4. Oda gelirleri ve diğer gelir kaynakları (yiyecek-içecek, toplantı hizmetleri vb.) tahmin edilir 4.
- Gider tahminlerinin oluşturulması 4. Sabit giderler (kira, sigorta, personel maaşları) ve değişken giderler (enerji, temizlik malzemeleri) tahmin edilir 4.
- Personel ve operasyon maliyetlerinin planlanması 4. Personel sayısı, maaşları ve eğitim bütçesi planlanır 4.
- Nakit akışı yönetimi 4. Nakit giriş ve çıkışlar öngörülerek likidite yönetilir ve acil durum fonu oluşturulur 4.
- Performans izleme ve değerlendirme 4. Bütçe uygulamaları düzenli olarak izlenir, sapmalar analiz edilir ve raporlar oluşturulur 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: