Buradasın
Organizasyon şemasında planlama ne iş yapar?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Organizasyon şemasında planlama, şirketin stratejik yönetim sürecinin bir parçası olarak yer alır 12. Planlama fonksiyonu, aşağıdaki görevleri içerir:
- Şirket Hedeflerinin Belirlenmesi: Organizasyon şemasının temel başlangıç noktası, şirketin genel hedeflerinin belirlenmesidir 2.
- Pozisyon ve Departmanların Tanımlanması: Her pozisyon için görev ve sorumlulukların net bir şekilde tanımlanması ve doğru kişilerin bu pozisyonlara atanması 24.
- Süreç Yönetimi: Organizasyon şemasının oluşturulması, süreç yönetimi ile başlayıp performans yönetimi ile sonlanır 2.
- Gelecek Planlaması: Şirket büyüdükçe veya değişiklikler yaşandıkça, organizasyon şemasının güncellenmesi ve gelecek ihtiyaçlara uygun hale getirilmesi 4.
Bu sayede, organizasyon şeması şirketin yönetim, karlılık ve organizasyon kapasitesine katkı sağlar 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: