Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri toplulukları, belirli bir ürün veya hizmet etrafında toplanan, birbirleriyle etkileşim kuran ve markayla bağlantılı olan müşteri gruplarıdır 13.
Bu topluluklar, çeşitli amaçlarla oluşturulabilir:
- Sadakat ve güven oluşturma: Müşterilerde markaya karşı duygusal bir bağ ve aidiyet duygusu geliştirir 13.
- Destekleyici iş ekosistemi: Diğer yerel işletmelerle bağlantı kurarak karşılıklı destek ağı oluşturur 1.
- Marka görünürlüğü: Topluluk katılımı, markanın görünürlüğünü artırır ve kulaktan kulağa tavsiyelere yol açar 1.
- Müşteri geri bildirimi: Topluluk, doğrudan geri bildirim almak ve markayı geliştirmek için bir kaynak sağlar 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: