Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri segmentasyonunda kullanılan değişkenler genellikle dört ana kategoriye ayrılır:
- Demografik Değişkenler: Müşterilerin yaş, cinsiyet, gelir, eğitim, meslek, aile büyüklüğü ve medeni durum gibi bireysel özellikleri 12.
- Coğrafi Değişkenler: Müşterilerin bulundukları konum, şehir, ülke, bölge ve iklim gibi coğrafi kriterler 12.
- Psikografik Değişkenler: Müşterilerin hobileri, ilgi alanları, yaşam tarzı ve temel değerleri gibi psikolojik kriterler 13.
- Davranışsal Değişkenler: Müşterilerin marka, ürün ve hizmetleri nasıl algıladığı, satın aldığı ve kullandığı gibi davranışları 13.
Ayrıca, ihtiyaç tabanlı segmentasyon gibi diğer değişkenler de kullanılabilir ve bu değişkenler müşterilerin ortak ihtiyaçlarına ve sorunlarına göre gruplandırmayı içerir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: