Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Segment analizi, pazarı tanımlanabilir, erişilebilir, eyleme geçirilebilir, karlı ve büyüme potansiyeli olan bölümlere ayırma sürecidir 1.
Bu analiz, müşterilerin benzer ihtiyaçlarına, isteklerine, kullanımlarına ve ödeme yeteneklerine göre gruplara ayrılması anlamına gelir 12.
Segment analizinin bazı türleri:
- Demografik segmentasyon: Yaş, cinsiyet, gelir, eğitim gibi kriterlere göre gruplandırma 13.
- Coğrafi segmentasyon: Müşterilerin fiziksel konumlarına göre gruplandırılması 13.
- Davranışsal segmentasyon: Tüketici eylemlerine ve karar verme modellerine göre gruplandırma 13.
- Psikografik segmentasyon: Tüketicilerin yaşam tarzları, kişilikleri, fikirleri ve ilgi alanlarına göre sınıflandırılması 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: