Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Segment analizi, firmanın hedef kitlesinin belirli özelliklere göre sınıflandırılması ve her sınıfa ayrı pazarlama tekniği ve ürünler ile yaklaşılmasıdır 35.
Segment analizinin bazı türleri:
- Demografik segmentasyon 3. Yaş, eğitim durumu, etnik kimlik ve sosyal konum gibi özelliklere göre sınıflandırma yapılır 3.
- Psikografik segmentasyon 3. Hedef kitlenin sahip olduğu değerler ve yaşam tarzları ön plana çıkarılır 3.
- Mağaza segmentasyonu 3. Belirli bir mağazanın müşterisi olan ya da müşteri olma potansiyeline sahip olan kişilere göre sınıflandırma yapılır 3.
- Konuma dayalı segmentasyon 3. CBS sistemleri kullanılarak pazarın belirli değerler göz önünde bulundurularak bölümlendirilmesi sağlanır 3.
Segment analizi, müşteri kitlesinin satın alma alışkanlıklarını anlamaya ve fiyatlandırma stratejilerini optimize etmeye yardımcı olur 2. Ayrıca, işletmelerin kaynaklarını daha verimli kullanmalarını, müşterilere ve çalışanlara daha etkili bir şekilde ulaşmalarını ve rekabet avantajı elde etmelerini sağlar 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: