Buradasın
LUCA e-defter nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Luca e-Defter oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Luca e-Defter Uygulamasını Yükleme:
- Luca MMP programı içinde "Kişisel > Yardımcı Programlar" ekranından "Luca E-Defter programını buradan indirebilirsiniz" butonuna basarak uygulama indirilebilir 3.
- Uygulamayı Çalıştırma:
- E-Defter uygulamasını yükledikten sonra, defterleri indirip imzalamak için sol üstteki "Ayarlar" butonuna basıp "Kullanım Ayarları"na girilmelidir 3.
- Defterlerin İndirileceği Klasörün Seçimi:
- "İmzalı Dosya Dizini" alanından defterlerin ineceği klasör seçilmelidir 3.
- Giriş Yapma:
- Sol üstteki "E-Defter İşlemleri > Luca Giriş" butonuna basıp ilgili alanlar ve Luca giriş bilgileri ile giriş yapılmalıdır 3.
- Defterlerin Oluşturulması:
- Giriş yaptıktan sonra akıllı kart giriş ekranı gelecektir; Mali Mühür veya E-İmza bilgisayarda takılı olmalıdır 3.
- Uygun kart tipi seçilip "Tamam" butonuna tıklandıktan sonra sertifika bilgileri ve PIN kodu girilerek "Giriş" butonuna basılmalıdır 3.
- Şirket seçimi yapılıp tarih parametreleri kontrol edildikten sonra "Tamam" ve ardından "Defterleri Oluştur" butonuna basılmalıdır 3.
- Defterlerin İndirilmesi:
- Defterler oluşturulduktan sonra "Defterleri İndir" butonuna basılmalıdır 3.
- Defterlerin İmzalanması:
- İmzalanacak defterler otomatik olarak seçili gelir ve sağ alttaki "Seçili e-Defterleri İmzala" butonuna basılmalıdır 3.
- Berat Gönderimi:
- Defterler imzalandıktan sonra, beratların gelir idaresine gönderilmesi için "Evet" butonuna basılmalıdır 3.
Not: Luca e-Defter üyeliği, yalnızca Luca MMP (Mali Müşavir Paketi) Yazılımı üyeleri tarafından satın alınabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: