Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kurumsal imaj, bir şirketin sahip olduğu değerler, inançlar, tutumlar ve faaliyetler sonucunda ortaya çıkan algıdır 1. İnsanların bir kurumla ilgili ilk izlenimleri ve değerlendirmeleri, o kurumun imajını oluşturur 1.
Kurumsal itibar ise, bir markanın paydaşları nezdinde sahip olduğu saygınlık, güvenilirlik ve değer algısının bütünüdür 45. Bu, dış müşteri algısı ile birlikte çalışanlar, yatırımcılar, medya ve toplumun tüm kesimleri ile olan ilişkiyi kapsar 4.
Kurumsal imaj ve itibar, bir şirketin rekabet gücünü artırır, müşteri sadakatini yükseltir ve yetenekli çalışanları çekme ve elde tutma imkanı sunar 145.
Kurumsal imaj ve itibarı etkileyen bazı faktörler şunlardır:
- Yönetim ve çalışanlar: Yönetimdeki kişilerin davranışları ve çalışanların iş ahlakına uygun hareketleri 14.
- Kurumsal kimlik: Kurum felsefesi, kurumsal dizayn, kurumsal iletişim ve kurumsal davranış 2.
- Sosyal sorumluluk projeleri: Şirketin topluma katkı sağlayan faaliyetleri 15.
- Ürün ve hizmet kalitesi: Müşteri memnuniyeti ve olumlu deneyimler 15.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: