Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kurumsal imaj, bir şirketin veya markanın kamuoyu, müşteriler, yatırımcılar ve çalışanlar tarafından nasıl algılandığını ifade eder 3.
Halkla ilişkilerde kurumsal imajın rolü ise şu şekilde özetlenebilir:
- İmaj Oluşturma: Halkla ilişkiler, işletmenin veya markanın olumlu bir imaj oluşturmasına yardımcı olur 4. İletişim stratejileri, kurumun değerleri, misyonu ve hedefleri doğrultusunda yapılır 4.
- İtibar Yönetimi: Kriz durumlarında veya itibar zararına yol açabilecek olaylarda halkla ilişkiler, imajın korunmasına ve yeniden inşa edilmesine katkıda bulunur 4.
- Müşteri Güveni: İyi bir halkla ilişkiler stratejisi, tüketicilere işletme veya marka hakkında olumlu bir izlenim bırakır ve güven veren bir kuruma veya markaya bağlılık eğilimini artırır 4.
- Paydaş İlişkileri: Halkla ilişkiler, işletmenin paydaşlarıyla etkili iletişim kurmasına yardımcı olur ve bu da şirketin itibarı üzerinde olumlu bir etki yaratır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: