• Buradasın

    Kargo kaybı nasıl gider yazılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kargo kaybı durumunda gider yazabilmek için, kaybedilen malın KDV dahil maliyetinin kanunen kabul edilmeyen gider olarak kaydedilmesi gerekmektedir 1.
    Ayrıca, kargo firmasının sorumluluğunu ortadan kaldırabilecek bazı durumlar vardır:
    • Göndericinin ambalajlamayı yetersiz yapması 4;
    • Eşyanın doğal niteliği nedeniyle kolayca zarar görmesi 4;
    • Gönderen tarafından paketlerin yetersiz etiketlenmesi 4;
    • Canlı hayvan taşınması gibi durumlar 4.
    Kargo kaybı ile ilgili detaylı bilgi ve doğru bir muhasebe kaydı için bir mali müşavirden destek alınması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kargo şirketi kaybolan kargoyu tazmin eder mi?

    Evet, kargo şirketi kaybolan kargoyu tazmin edebilir. Tazmin süreci, kargo firmasının kayıp kargo için başlattığı araştırma sonrasında, ürünün bedelinin veya kargo ücretinin tazmin edilmesiyle devam eder. Ancak, tazmin talebinin kabul edilmesi için gerekli belgelerin eksiksiz olması ve tazminat talebinin belirli prosedürlere uygun olarak yapılması gereklidir. Tazmin talebinin reddedilmesi durumunda, müşteri itiraz dilekçesi ile itiraz süreci başlatma hakkına sahiptir.

    Kaybolan kargo için iade faturası kesilir mi?

    Kaybolan kargo için iade faturası kesilebilir. Eğer kargo kaybolduğunda satıcı, faturayı iptal ederse, alıcı iade faturası keserek teslim almadığı malın kayıtlarından çıkmasını sağlayabilir. Ayrıca, kargo firması kaybolan kargo nedeniyle tazmin faturası düzenleyebilir, ancak bu faturadaki KDV'yi indirme hakkı yoktur. Tazmin süreci ve fatura düzenlemeleri için kargo firmasının politikalarına ve ilgili yasal düzenlemelere başvurulması önerilir.

    Kayıp kargo için muhasebe kaydı nasıl yapılır?

    Kayıp kargo için muhasebe kaydı yapılırken aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Satıcı Açısından: - Satıcı, kayıp olan malın faturasını iptal eder veya alıcının iade faturasını kabul eder. - Faturayı iptal ederse, malın KDV'sini indirim iptaline tabi tutar. - İade faturasını kabul ederse, satış faturasının KDV'sini beyan eder, ancak malın temininde yüklendiği KDV'yi indiremez. 2. Kargo Firması Açısından: - Kargo firmasının tazmin yükümlülüğü yoktur, bu nedenle herhangi bir işlem yapılmaz. 3. Alıcı Açısından: - Alıcı, faturayı almış ancak malı teslim alamamışsa, iptali için fatura orijinalini geri verebilir veya faturayı kaydına alıp aynı meblağda iade faturası keserek teslim almadığı malın kayıtlarına girmemesini sağlayabilir. KDV'li fatura düzenlenmesi durumunda, gösterilen KDV'nin beyan edilerek ödenmesi gerekir.

    Kayıp kargo tazmin talebi reddedilirse ne olur?

    Kayıp kargo tazminat talebinin reddedilmesi durumunda, müşteriye başvuru sonucu hakkında bilgi verilir. Talep reddedildiğinde, müşteri itiraz dilekçesi ile itiraz süreci başlatma hakkına sahiptir. Tazmin talebinin reddedilme nedenleri arasında, göndericinin kusursuz sorumluluğu, ambalajın yetersiz yapılması, yasak maddelerin taşınması, üçüncü bir kişinin tazminat talebinde bulunması gibi durumlar yer alabilir.

    Kayıp kargo tazmin dilekçesi nereye verilir?

    Kayıp kargo tazmin dilekçesi, gönderinin çıkış veya varış yaptığı hizmet birimine (şube, acente) ya da hizmet biriminin bağlı olduğu bölge müdürlüğüne yazılı olarak verilir. Tazmin talebinde bulunacak kişi, gönderici, alıcı veya üçüncü bir kişi olabilir. Online tazmin başvurusu yapıldığında, dilekçenin ıslak imzalı hali sisteme yüklenir ve daha sonra orijinalinin Aras Kargo genel müdürlük adresine gönderilmesi gerekir.