• Buradasın

    Kapsayıcılık ve yenilikçilik nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kapsayıcılık ve yenilikçilik kavramları, iş dünyasında birbirini tamamlayan önemli unsurlardır.
    Kapsayıcılık, farklı demografik, sosyal ve profesyonel özelliklere sahip bireylerin iş yerinde eşit fırsatlarla yer almasını sağlar 45. Bu, çalışanların kendilerini değerli hissetmelerini ve potansiyellerini tam anlamıyla ortaya koymalarını sağlar 3.
    Yenilikçilik ise, farklı bakış açılarının bir araya gelmesiyle ortaya çıkan yaratıcı çözümler üretme kapasitesidir 25. Kapsayıcı bir ortam, çalışanların risk alma konusunda daha fazla cesaret bulmalarını ve yenilikçi fikirler geliştirmelerini teşvik eder 2.
    Dolayısıyla, kapsayıcılık yenilikçi bir iş ortamının temelini oluştururken, yenilikçilik de organizasyonun rekabet gücünü artırır ve sürdürülebilir başarıya ulaşmasını sağlar 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kapsama ve kapsayıcılık arasındaki fark nedir?

    Kapsama ve kapsayıcılık kavramları, farklı anlamlar taşır: 1. Kapsama: Bir şeyin dahil edilmesi, içine alınması anlamına gelir. 2. Kapsayıcılık: Herkesin kendini kabul edilmiş, değerli ve ekibin bir parçası hissettiği bir iş ortamı yaratmayı amaçlayan ilkedir.

    Kapsayıcı liderlik programı nedir?

    Kapsayıcı liderlik programı, liderlere kapsayıcı bir bakış açısı kazandırarak, ekip üyelerinin yaratıcı katılımını destekleyen bir iş birliği kültürü oluşturmayı amaçlayan eğitim programlarıdır. Bu programlar genellikle şu konuları içerir: Psikolojik güvenlik. Kapsayıcı ve katılımcı liderin ön kabulleri ve değerleri. Kapsayıcı ve katılımcı liderin davranışları. Fasilitatif süreçlere giriş. Uygulama geri bildirimleri. Proje çalışmaları ve grup koçluğu. Kapsayıcı liderlik programları, bir yıl üzeri liderlik deneyimine sahip kişiler için uygundur. Örnek bir program, Sabancı Üniversitesi EDU tarafından sunulan "Kapsayıcı ve Katılımcı Liderlik; Ekipleri Güçlendirme Sanatı" programıdır.

    12. Kalkınma Planı kapsayıcı toplum nedir?

    On İkinci Kalkınma Planı'nda (OKP) kapsayıcı toplum, "Nitelikli İnsan, Güçlü Aile, Sağlıklı Toplum" ekseni altında ele alınmaktadır. OKP'de toplumun tüm kesimlerinin dahil olduğu bir perspektif ve hedef birliği sağlamak için insan odaklılık, katılımcılık, kapsayıcılık, hesap verebilirlik ve şeffaflık ilkeleri esas alınmaktadır. Ayrıca, 2028 yılı için belirlenen hedefler arasında aile dostu politikaların katılımcı bir yaklaşımla oluşturulması ve uygulanması yer almaktadır.

    Kapsayıcı ve erişilebilir mekânlar tasarlamak nedir?

    Kapsayıcı ve erişilebilir mekânlar tasarlamak, yaşam alanlarının ve yapıların her yaştan, her yetenekten insanın kullanımına uygun şekilde planlanması anlamına gelir. Bu tasarım sürecinde dikkate alınması gereken temel hususlar şunlardır: 1. Evrensel tasarım ilkeleri: Basamaksız girişler, geniş ve hafif eğimli yollar, ayarlanabilir oturma seçenekleri gibi özellikler evrensel tasarım ilkelerini oluşturur. 2. Çoklu duyusal deneyimler: Dokunsal dokular, işitsel öğeler ve görsel olarak uyarıcı özellikler gibi çeşitli duyuları harekete geçiren unsurların birleştirilmesi. 3. Esneklik ve uyarlanabilirlik: Modüler ve çok işlevli tasarım öğeleri kullanılarak alanların farklı ihtiyaçlara göre kolayca değiştirilebilmesi. 4. Toplumsal katılım: Yerel toplumu tasarım ve planlama sürecine dahil ederek, özel ihtiyaçlar ve tercihler hakkında bilgi edinilmesi. Bu yaklaşımlar, mekânların daha kapsayıcı, erişilebilir ve toplumun çeşitli ihtiyaçlarına yanıt veren hale gelmesini sağlar.

    Kapsayıcı eğitim programı öğretmenlerin kapsayıcı eğitim anlayışları ve çok kültürlü yeterlik algıları üzerine etkililiğini nedir?

    Kapsayıcı eğitim programlarının öğretmenlerin kapsayıcı eğitim anlayışları ve çok kültürlü yeterlik algıları üzerindeki etkisine dair bazı bulgular şunlardır: Öğretmenlerin Kapsayıcı Eğitim Anlayışları: Kapsayıcı eğitimle ilgili eğitim almak, öğretmenlerin özgüven seviyesini artırır ve kapsayıcı sınıflarda her öğrencinin eğitim ihtiyacını karşılamaya yönelik öğretimi tasarlama ve uygulama konusunda kendilerini daha yeterli hissetmelerini sağlar. Çok Kültürlü Yeterlik Algıları: Kültürel çeşitlilik gösteren öğrencilerin matematik öğrenimini destekleyen öğretmenler, kapsayıcılığı sağlamak için çeşitli çabalar sarf eder. Ancak, öğretmenlerin bireyselleştirilmiş ölçme değerlendirme yapmanın zorluğu, bilgi eksikliği, sınıf mevcudunun kalabalık olması, zaman ve materyal eksikliği gibi çeşitli gerekçelerle bu farkındalığı sınıflarına tam olarak yansıtamadıkları da gözlemlenmiştir. Kapsayıcı eğitim programlarının öğretmenler üzerindeki etkisi, kültürel çeşitlilik içeren toplumlarda eğitim ve öğretim alanında düzenlemeler yapmayı amaçlayan kapsayıcı pedagoji ile de desteklenmektedir. Daha fazla bilgi ve detaylı bulgular için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir: dergipark.org.tr; researchgate.net; academia.edu.

    Kapsayıcı eğitim uygulamaları nelerdir?

    Kapsayıcı eğitim uygulamaları, tüm öğrencilerin eğitim almasını ve başarılı olmasını sağlamak için çeşitli dijital araçlar ve yöntemler kullanır. İşte bazı kapsayıcı eğitim uygulamaları: 1. Engelli Öğrenciler İçin Eğitim Teknolojileri: - Ekran Okuyucular ve Metin Konuşma (TTS) Sistemleri: Görme engelli öğrenciler için dijital metinleri sesli olarak okur. - Alternatif Giriş Cihazları: Fiziksel engelli öğrencilerin bilgisayar ve diğer dijital cihazları kullanmasını sağlar. 2. Farklı Öğrenme Stilleri İçin Dijital Araçlar: - Multimedya İçerik: Videolar, animasyonlar ve interaktif simülasyonlar, görsel ve işitsel öğrenme stillerine sahip öğrencilere fayda sağlar. - Kişiselleştirilmiş Öğrenme Platformları: Her öğrencinin bireysel öğrenme ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş eğitim içerikleri sunar. 3. Erişilebilirlik Standartları ve Uygulamaları: - Web İçeriği Erişilebilirlik Standartları (WCAG): Eğitim materyallerinin dijital ortamda erişilebilir olmasını sağlar. - Mobil Uygulamalar: Mobil cihazların erişilebilir hale getirilmesi için çeşitli araçlar sunar. 4. Öğretmen Eğitimi ve İşbirliği: - Öğretmenlerin kapsayıcı eğitim konusunda eğitilmesi ve uzmanlarla iş birliği yapılması. - Kapsayıcı eğitim politikalarının ve uygulamalarının geliştirilmesi.

    Kapsayıcı eğitim nedir tüm yönleriyle?

    Kapsayıcı eğitim, tüm çocukların gelişimsel, sosyokültürel ve bireysel özellikleri ile gereksinimleri doğrultusunda eğitim almalarını amaçlayan bir süreçtir. Bu eğitim yaklaşımında: Erişim sağlanır: Çocuklar, ilgi ve ihtiyaçlarına göre etkinliklerin planlandığı kaliteli eğitim ortamlarına ulaşır. Katılım desteklenir: Öğrenciler, günlük etkinlikler ve sınıf rutinleri içinde gelişim ve öğrenmelerini sürdürür. Destek sunulur: Öğretmenler, uzmanlar ve uygulayıcılar, kapsayıcı eğitim bağlamında hizmet sunan bireylerin desteklenmesi için gerekli altyapıyı oluşturur. Kapsayıcı eğitimin tüm yönleri şu şekilde özetlenebilir: Eğitimsel gerekçe: Öğrencilerin bireysel özelliklerine uygun eğitim programları geliştirilir. Sosyal gerekçe: Adil ve eşit bir eğitim ortamı oluşturulur. Ekonomik gerekçe: Tüm öğrencilerin bir arada eğitim alması, farklı okullar için harcanan bütçeyi azaltır. Aile ve toplumsal katılım: Eğitim süreçlerine ailelerin ve toplumun katılımı teşvik edilir. Kapsayıcı eğitim, sadece engelli öğrencileri değil, yoksul, farklı etnik ve kültürel geçmişlere sahip, kırsal bölgelerde yaşayan çocuklar ile kız çocukları gibi eşit ve nitelikli eğitim alma konusunda sorun yaşayan diğer grupları da kapsar.