• Buradasın

    İzmir ulaşım işçileri ne istiyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İzmir ulaşım işçilerinin talepleri, 2025 yılı Mayıs ayında İZELMAN, İZENERJİ ve Egeşehir şirketlerinde başlayan toplu iş sözleşmesi (TİS) görüşmelerinde anlaşma sağlanamamasıyla gündeme gelmiştir 14.
    İşçilerin bazı talepleri şunlardır:
    • En düşük net ücret: 82.000 TL, en yüksek net ücret ise 94.000 TL 4.
    • 15 gün devam eden işçi için işe devam primi 4.
    • Sağlık raporu almayan işçilere teşvik primi 4.
    • Çocuğu evlenen işçiye 10 iş günü izin 4.
    • Çalışanın resmi dairelerde işi varsa 5 iş günü izin 4.
    Belediye, en düşük net ücret olarak 59.000 TL, en yüksek net ücret olarak ise 76.000 TL teklif etmiştir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İzmir metro grevi neden oldu?

    İzmir metro grevinin nedeni, Türkiye Demiryolu İşçileri Sendikasına üye metro ve tramvay çalışanlarının toplu iş sözleşmesi (TİS) görüşmelerinde uzlaşma sağlanamaması idi.

    İzmir'in ulaşım sorunu nasıl çözülür?

    İzmir'in ulaşım sorununu çözmek için şu adımlar atılabilir: Toplu taşıma sistemlerinin geliştirilmesi: Metro ağının genişletilmesi ve hat sayısının artırılması. Otobüs seferlerinin yoğun saatlerde artırılması ve elektrikli otobüslerin kullanılması. Minibüs hatlarının akıllı bir sisteme entegre edilmesi ve rota optimizasyonları yapılması. Aktarma istasyonlarındaki ring seferlerinin ve hatların artırılması. Deniz ulaşımının yaygınlaştırılması, vapur hatlarının artırılması ve ek seferler düzenlenmesi. Akıllı trafik yönetim sistemleri: Trafik ışıklarının sürelerinin anlık trafik yoğunluğuna göre optimize edilmesi. Akıllı sensörler ve algoritmalar kullanılarak araç yoğunluğunun olduğu bölgelerde geçiş önceliğinin sağlanması. Sürücülere en az yoğunluk olan rotaların önerilmesi için akıllı tabelaların yerleştirilmesi. Özel araç kullanımını azaltıcı önlemler: Şehrin giriş noktalarına büyük otoparklar yapılarak "Park Et ve Devam Et" sistemlerinin teşvik edilmesi. Araç paylaşım sistemlerinin yaygınlaştırılması. Yoğun saatlerde şehir merkezine özel araçla giriş yapanlardan ek ücret alınması. Bisiklet ve yaya ulaşımının desteklenmesi: Şehir genelinde güvenli bisiklet yolları ağının oluşturulması. Yaya alanlarının artırılması ve yaya geçitlerinin daha güvenli hale getirilmesi. Kentsel planlama ve imar düzenlemeleri: Büyük iş merkezleri, alışveriş merkezleri ve resmi kurumların şehir merkezinden uzak noktalara taşınması. Yeni yerleşim bölgelerinde modern ulaşım altyapısının öncelikli olarak planlanması. Bu çözümlerin etkili olabilmesi için tüm adımların bir plan çerçevesinde koordineli bir şekilde uygulanması gereklidir.