Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İş modeli kanvası doldurmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Hazırlık yapmak 4. Tuvalin fiziksel ya da dijital versiyonlarından birini seçmek, ekip katılımını sağlamak, veri toplamak, zaman ve ortamı planlamak 4.
- Müşteri segmentlerini belirlemek 14. Hangi müşteri grupları için değer yaratıldığını, en önemli ve kârlı müşteri grubunun hangisi olduğunu, müşteri segmentlerinin bireysel mi yoksa kurumsal mı olduğunu ve segmentler arasında ihtiyaç ve öncelik farklarının olup olmadığını belirlemek 4.
- Değer önerisini tanımlamak 4. Hedef kitlenin hangi ihtiyacının karşılanacağını ve rakiplerden farkın ne olduğunu belirlemek 5.
- Kanalları belirlemek 14. Hedef kitleye hangi kanallarla ulaşılacağını belirlemek 5.
- Müşteri ilişkilerini kurmak 4. Müşteriyle nasıl iletişime geçileceğini ve müşteri ilişkileri kalite standartlarının neler olduğunu belirlemek 5.
- Gelir akışlarını belirlemek 4. Ürün ve hizmetler için ne kadar ücret talep edileceğini belirlemek 5.
- Ana kaynakları tanımlamak 4. İş modelinin başarılı olması için gerekli olan en önemli varlıkları tanımlamak 5.
- Ana faaliyetleri belirlemek 4. İş modelini işletmek için yapılması gereken en önemli şeyleri belirlemek 5.
- Ana ortakları seçmek 4. İş modelini başlatmak ve sürdürmek için kritik öneme sahip tedarikçi ve ortakları belirlemek 5.
- Maliyet yapısını analiz etmek 4. İşletmenin sabit ve değişken giderlerini analiz ederek sürdürülebilir bir maliyet yapısı oluşturmak 5.
İş modeli kanvası oluşturmak için Canva gibi online iş modeli kanvası oluşturucularından yararlanılabilir 2.
İş modeli kanvası doldururken doğru soruları sormak ve başlıklar arasındaki bağlantıları sağlıklı kurmak, iş modelinin daha kolay anlaşılmasını sağlar 3.
İş modeli kanvası doldurmaya başlamadan önce, strategyzer.com gibi kaynaklardan konuyla ilgili detaylı açıklamalar incelenebilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: