Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hesap defteri tutarken izlenebilecek adımlar ve bir örnek:
- İşlemlerin kaydedilmesi 4. İşletmenin tüm mali işlemleri, fatura, makbuz, banko hareketleri gibi belgeler doğrultusunda hesap defterine kaydedilir 4.
- Hesap planının oluşturulması 4. İşletmenin ihtiyaçlarına uygun bir hesap planı oluşturulur ve defter bu plana göre düzenlenir 4.
- Düzenli güncellemeler 4. Hesap defteri düzenli aralıklarla güncellenir ve tüm işlemler zamanında kaydedilir 4.
- Dönem sonu kapanışları 4. Mali yıl sonlarında hesap defterinin kapanışı yapılır ve yıllık mali raporlar hazırlanır 4.
Örnek olarak, işletme hesabı defteri şu şekilde tutulabilir:
- Giderler ve gelirler ayrımı 5. Defterin sol tarafında giderler, sağ tarafında ise hasılatlar yer alır 5.
- Kayıtların işlenmesi 5. Giderler bölümüne satın alınan mal veya yapılan hizmetlerin karşılığında ödenen veya borçlanılan paralar ve işletmeyle ilgili diğer giderler yazılır 5. Hasılat bölümüne ise satılan malın bedeli veya yapılan hizmetin karşılığı olarak tahsil edilen paralarla tahakkuk eden alacaklar ve işletme faaliyetinden elde edilen diğer bütün hasılatlar yazılır 5.
- KDV gösterimi 5. Kayıt esnasında KDV tutarları ayrıca gösterilir 5.
- Envanter 5. Dönem sonunda mal sayımı yapılarak envanterle bulunan mal tutarı gelir sayfasına eklenir ve toplam alınarak işletmenin kâr veya zararı hesaplanır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: