Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hedef marka payda piramidi, tüketicilerin bir marka hakkında sahip oldukları farkındalığı açıklayan bir modeldir 1. Bu piramit, dört farklı seviyede tüketicilerin markayı algılamalarını ve tanımalarını ele alır 1:
- Marka Tanınmışlığı: Tüketicilerin markayı geçmişte aşina oldukları ve tanıdıkları durumu ifade eder 1.
- Markanın Hatırlanır Olması: Tüketicinin, bir ürün sınıfı belirtildiğinde markayı aklına getirmesi gereken seviyedir 1.
- Akla İlk Gelen Marka Olmak: Tüketicilerin markayı tamamen tanıdıkları ve o ürün kategorisinde ilk akıllarına gelen marka olduğu seviyedir 1.
- Marka İsmi Hakimiyeti: Tüketicilerden belirli bir ürün sınıfına ait marka isimleri istendiğinde, neredeyse tüm tüketicilerin sadece tek bir markayı dile getirdiği en üst farkındalık seviyesidir 1.
Bu model, şirketlerin pazarlama stratejileri için bir kurulum oluşturmada ve müşterilerinin ürün ve markalarına ilişkin konumlarını belirlemede yardımcı olur 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: