Buradasın
Genel ve yönetim giderlerinin muhasebeleştirilmesi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Genel ve yönetim giderlerinin muhasebeleştirilmesi iki ana aşamada gerçekleştirilir:
- Kaydetme ve Sınıflandırma: Giderler, muhasebe sistemine para ile ifade edilebilir mali nitelikli işlemler olarak kaydedilir ve niteliklerine göre sınıflandırılır 2. Örneğin, alınan senetler, bankaya yatırılan paralar, yapılan giderler ayrı ayrı toplanır 2.
- Rapor Etme ve Yorumlama: Giderlerle ilgili bilgiler, işletme ile ilgili kişi ve kuruluşlara finansal tablolar aracılığıyla sunulur 2. Bu bilgilerin anlamı ve olaylar ile sonuçları arasındaki ilişki yorumlanır 2.
Yönetim muhasebesinde ise giderler, ayrıca şu şekillerde ele alınır:
- Gider bütçeleri: Yönetim, kısa vadeli planlama ve mamul fiyatlandırma çalışmaları için tarihsel ve tahminsel giderleri belirler 1.
- Maliyet kontrolü: Giderler, sorumluluk merkezleri itibariyle ayrıntılı biçimde izlenir ve gider standartları ile karşılaştırılarak maliyet kontrolü sağlanır 1.
- Özel yönetim kararları: Uzun vadeli veya olağan dışı kararlarla ilgili seçeneklerin maliyetleri belirlenip, karşılaştırmalı biçimde ortaya konur 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: