Buradasın
ERP'de satın alma nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
ERP'de satın alma işlemi genellikle şu adımları içerir:
- İhtiyaç Belirleme ve Analiz: İşletmenin hangi iş süreçlerinde iyileştirmeye ihtiyaç duyduğunu ve ERP sisteminden beklentilerini belirlemek 2.
- Pazar Araştırması: Farklı ERP çözümlerini inceleyerek özelliklerini ve maliyetlerini karşılaştırmak 2.
- Değerlendirme ve Seçim: Yazılımın kullanıcı dostu olup olmadığını ve işletmenin mevcut altyapısıyla uyumlu olup olmadığını değerlendirmek, ardından en uygun çözümü seçmek 2.
- Uygulama ve Entegrasyon: Seçilen ERP sisteminin kurulumu ve mevcut sistemlerle entegrasyonu 5.
Satın alma sürecinde ERP'nin bazı işlevleri:
- Talep ve sipariş yönetimi 3. Satın alma süreçleri "talep" ile başlar ve ERP sistemi, hem gelen talepleri takip eder hem de firmanın ihtiyaçlarını planlama ve yönetme imkanı sunar 3.
- Tedarikçi yönetimi 4. Tedarikçilerle ilgili tüm bilgilerin ve geçmiş verilerin tek bir yerde toplanması ve tedarikçi değerlendirme süreçlerinin yürütülmesi 4.
- Teklif süreçleri 4. Satın alma siparişi önerilerine göre tedarikçi seçimi ve teklif taleplerinin otomatik olarak oluşturulması 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: