Envanter defterine açılış onayı, defterin kullanılmaya başlanmadan önce aşağıdaki durumlarda yapılır: Şirketin kuruluşu sırasında ve kullanılmaya başlanmadan önce. Yeni hesap dönemlerinde, dönem başlangıcından önceki ayın sonuna kadar. Hesap dönemi dolmadan yeni defter kullanımına başlanması gerektiğinde, yeni deftere geçilirken. Ayrıca, ticaret şirketleri dışındaki gerçek ve tüzel kişi tacirlerin kuruluş sırasında yaptıracakları ticari defterlerin açılış onaylarında ticaret sicili tasdiknamesi zorunlu değildir. 31 Aralık 2024 tarihinde Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Ticaret Bakanlığı tarafından Resmî Gazete’de yayımlanan tebliğe göre, 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren mükellefler ihtiyari olarak envanter defterini elektronik ortamda tutabilecek ve bu durumda da açılış onayına ilişkin belirtilen sürelere uymak zorundadır. Açılış onayı için süreler: Gelir vergisi mükelleflerinde, hesap döneminin ilk ayını takip eden dördüncü ayın 10. günü sonuna kadar. Diğer mükelleflerde, hesap döneminin ilk ayını takip eden dördüncü ayın 14. günü sonuna kadar.