Mali Hizmetler Müdürlüğü Emlak Servisi aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Emlak Vergisi İşlemleri: 1319 Sayılı Emlak Vergisi Kanunu ve ilgili diğer mevzuatlara göre emlak vergi kayıtlarının tarh, tahakkuk, tebliğ, terkin işlemlerini yürütmek. 2. Taşınmaz Kayıtları: İlçe sınırları içerisinde edinilen tüm taşınmazların (mesken, işyeri, arsa, arazi vb.) kayıtlarını tutmak ve icmal cetvellerini düzenlemek. 3. Rayiç Bedel Tespiti: Tapu Sicil Müdürlüğü ve çeşitli kamu kurumlarına verilmek üzere rayiç bedel tespiti için bildirim sureti vermek. 4. Gelir Artırıcı Tedbirler: Emlak vergilerine yönelik gelir artırıcı ve gelir kaybını önleyici tedbirler almak, bu konuda üst makamlara görüş ve öneriler sunmak. 5. İtirazların Değerlendirilmesi: Vergi dairesi ve yargı organları nezdinde yapılan itirazlara ilişkin bilgi ve belgeleri yasal süreler içerisinde ilgili mercilere ulaştırmak.