• Buradasın

    E-fatura gelen kutusu nerede?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-fatura gelen kutusu, farklı platformlarda farklı yerlerde bulunabilir:
    • e-Fatura Portalı: Gönderilen ve gelen faturalar, "Gönderilenler" ve "Gelenler" ögelerinde listelenir 1.
    • Turkcell e-Şirket: Gelen kutusu, "Gelen Kutusu" ve "Arşiv" sekmelerinden oluşur 2.
    • Paraşüt: Tedarikçilerden gelen e-faturalar, "GİDERLER" > "Gelen e-Faturalar" sayfasında yer alır 3.
    • Harcama Yönetim Sistemi: Kullanıcılar, fatura durumu, hak sahibi, fatura numarası gibi parametreler ile sorgulama yaparak gelen e-faturalara ulaşabilir 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    E-fatura ne işe yarar?

    E-fatura, kağıt faturanın dijital versiyonu olup, ticari iş akışını kolaylaştıran bir elektronik belgedir. E-faturanın bazı faydaları: Maliyet avantajı: Kağıt, baskı ve kargo maliyetlerini ortadan kaldırır. Zaman tasarrufu: Faturalar saniyeler içinde oluşturulup alıcıya iletilir. Hata riskini azaltma: Sistem, yanlış bilgi girişlerini önler. Çevre dostu: Kağıt tüketimini azaltarak çevre koruması sağlar. Kolay erişim: Dijital ortamda saklandığı için faturalara kolayca ulaşılır. Vergi uyumu: Vergi mevzuatına uygun hareket etmeyi kolaylaştırır. Denetim kolaylığı: Dijital saklama, muhasebe denetimlerini hızlandırır.

    E-fatura arşivleme nasıl yapılır?

    E-fatura arşivleme işlemi şu şekilde yapılabilir: 1. Gönderilenler veya Gelen Kutusu'na giriş. 2. Arşive Kaldır butonu. 3. Bilgisayara indirme. GİB e-fatura portalı üzerinden yapılan arşivleme, yalnızca altı ay boyunca saklama garantisi verir.

    E fatura posta kutusu nasıl girilir?

    E-fatura posta kutusuna girmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Logo Tanımları menüsünden "Cari Hesapları" seçin ve kayıt listesini açın. 2. Posta kutusu bilgilerini eklemek istediğiniz ilgili cariyi seçin ve çift tıklayarak cari hesabını açın. 3. Cari kartı üzerinde bulunan "Detaylar" sekmesinde "E-Fatura Alıcı Birimi" alanına doğru bilgileri girerek kayıt işlemini tamamlayın. Ayrıca, sevkiyat adresi üzerinden de e-fatura posta kutusuna ulaşılabilir: Cari hesap kartının "Sevkiyat Adresleri" sekmesinde kayıtlı olan bir sevkiyat adresi kartını açın. "E-Fatura Alıcı Birimi" alanına posta kutusu adreslerini yazın. Bir kullanıcının birden fazla posta kutusu olabilir, bu nedenle posta kutusu bilgilerini https://merkez.efatura.gov.tr/EFaturaMerkez/userList.jsp adresinde de kontrol edebilirsiniz.

    E-Fatura ve e-arşiv faturaları nasıl görüntülerim?

    E-fatura ve e-arşiv faturalarını görüntülemek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) e-Arşiv Portalı: GİB e-Arşiv Portalı'na giriş yaptıktan sonra fatura numarası, vergi kimlik numarası veya T.C. kimlik numarası gibi bilgilerle "e-Arşiv Fatura Sorgulama" sekmesinden faturalara ulaşılabilir. Gri Portal: Kullanıcılar, Gri Portal'a İDV (İnteraktif Vergi Dairesi) kullanıcı adı ve şifresiyle giriş yaparak hem kendi düzenledikleri hem de kendilerine düzenlenen tüm e-arşiv faturaların listesine ve içeriğine erişebilir. e-Fatura Görüntüleyici Programı: Bilgisayarda "EFaturaGoruntuleyici.jnlp" dosyası çalıştırılarak e-fatura XML dosyası açılır ve "Aç" butonuna tıklanarak fatura görüntülenebilir. e-Arşiv faturaların görüntülenebilmesi için, faturayı oluşturan tarafın, alıcıya faturayı mail yoluyla iletmesi gerekmektedir.

    EDM e-fatura nasıl alınır?

    EDM e-fatura almak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Mali mühür veya elektronik imza temini: Tüzel kişiler mali mühür, gerçek kişiler ise elektronik imza edinmelidir. 2. GİB başvuru sayfası:ebelge.gib.gov.tr adresine girilerek "E-fatura Canlı Ortam Başvuru" sayfasına ulaşılır. 3. Başvuru formunun doldurulması: "Elektronik Başvuru Yapmak İçin Tıklayınız" sekmesine tıklanarak mükellef ve şirket sorumlusu bilgileri girilir. 4. Başvurunun tamamlanması: Mali mühür kullanılarak "Başvur (WebSocket)" butonuna tıklanır. 5. Aktivasyon: Gerekli bilgi ve evrakların tesliminden sonra GİB tarafından sözleşmelerin onaylanması beklenir. 6. EDM Bilişim ile devam: EDM Bilişim ile çalışılıyorsa, müşteri başvuru formunun doldurulup iletilmesi sonrası aktivasyon linki alınır. EDM e-fatura, bulut tabanlı bir çözüm olup, internet bağlantısı üzerinden herhangi bir yazılım yüklemeye gerek olmadan işlem yapılabilir.

    E-fatura portalında hangi işlemler yapılır?

    E-fatura portalında yapılan bazı işlemler: Fatura oluşturma, gönderme ve alma. Taslak faturaları kaydetme. Gönderilen faturaları arşivleme. Gelen faturaları arşivleme. Adres defteri oluşturma. E-fatura portalını kullanmak için Gelir İdaresi Başkanlığı'na (GİB) kayıt yaptırmak gereklidir.

    E-fatura mailime nasıl gelir?

    E-fatura, mail yoluyla şu şekilde gönderilebilir: 1. Fatura gönderimi yapılacak sistem üzerinden "Faturalar" butonuna tıklanarak yeni satış faturası kaydedilir. 2. Fatura görüntülendikten sonra "Gönder" butonuna basılır. 3. Açılan ekranda "Faturanızı e-fatura olarak göndermek istiyor musunuz?" sorusuna "Evet" cevabı verilir. 4. Gönderi ile ilgili not ve bakiye miktarı yazılabilir. 5. "Gönder" butonuna basıldığında e-fatura resmi kayıtlara işlenir. E-fatura, ayrıca özel entegratörler veya GİB Portalı aracılığıyla da gönderilebilir. E-faturalar, dijital ortamda arşivlendiği için fiziksel olarak bastırılıp saklanmasına gerek yoktur.