Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-belge almak için Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) üzerinden aşağıdaki adımlar takip edilebilir:
- Yasal zorunlulukların belirlenmesi 4. İşletmenin faaliyet alanı ve yıllık brüt satış hasılatı gibi kriterlere göre hangi e-belge türlerinin kullanılması gerektiğini tespit etmek 4.
- Mali mühür veya elektronik imza temini 4. Kurumsal firmalar için mali mühür, şahıs şirketleri için elektronik imza (e-imza) edinilmesi 4. Mali mühür başvurusu için TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi üzerinden başvuru yapılabilir 4. Elektronik imza için yetkilendirilmiş e-imza hizmet sağlayıcılarına başvurulabilir 4.
- GİB portalına kayıt 4. GİB’in e-belge portalına giriş yaparak gerekli kayıt işlemlerinin gerçekleştirilmesi 4.
- Uygun yazılım veya entegrasyon yönteminin seçilmesi 4. E-belge düzenlemek için GİB portalı kullanımı, özel entegratörler veya doğrudan entegrasyon yöntemlerinden birinin tercih edilmesi 4.
- Gerekli başvuruların yapılması 4. Seçilen yönteme göre GİB’e e-fatura, e-arşiv fatura, e-defter gibi e-belge uygulamaları için başvuruda bulunulması 4.
- Sistem kurulumu ve testlerin gerçekleştirilmesi 4. Seçilen entegrasyon yöntemine göre yazılım kurulumlarının yapılması ve test süreçlerinin tamamlanması 4.
- Personel eğitimi ve süreç yönetimi 4. E-belge kullanımına geçiş öncesinde ilgili personelin eğitiminin sağlanması ve süreçlerin sorunsuz işlemesi için gerekli düzenlemelerin yapılması 4.
E-belgelerin, GİB tarafından belirlenen standartlara ve mevzuata uygun bir şekilde hazırlanması gerekmektedir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: