Buradasın
Denetim kalitesi, kalite ve hizmet kalitesine ilişkin modeller nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Denetim kalitesi, kalite ve hizmet kalitesine ilişkin bazı modeller şunlardır:
- Denetim Kalitesi Çerçevesi: Uluslararası Denetim ve Güvence Standartları Kurulu (IAASB) tarafından Şubat 2014'te yayınlanmıştır 1. Çerçevenin temel unsurları: girdiler, süreçler, çıktılar ve çevre faktörleridir 1.
- Toplam Kalite Yönetimi (TKY): Organizasyonların tüm süreçlerini ve faaliyetlerini kalite odaklı bir yaklaşımla yönetme felsefesidir 2. TKY'nin temel ilkeleri: müşteri odaklılık, sürekli iyileştirme, tüm çalışanların katılımı, veri ve analiz temelli karar alma, hata önleme ve sıfır hata, tedarikçi ilişkileri ve liderliktir 2.
- Altı Sigma: İş süreçlerinde hataları ve kusurları azaltmak için kullanılan istatistiksel bir yöntemdir 25. Süreçlerdeki değişkenlikleri minimize ederek müşteri memnuniyetini ve iş performansını artırmayı hedefler 2.
- SERVQUAL Ölçeği: Hizmet kalitesinin ölçülmesi için Parasuraman, Zeithaml ve Berry tarafından geliştirilmiştir 3. Hizmet kalitesi boyutlarını: güvenilirlik, karşılık vermek, yetkinlik, ulaşılabilirlik, nezaket, iletişim, itibar, güvenlik ve müşteriyi anlamak olarak tanımlar 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: