Buradasın
Denetim kalitesi, kalite ve hizmet kalitesine ilişkin modeller nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Denetim kalitesi, kalite ve hizmet kalitesine ilişkin bazı modeller şunlardır:
- Hizmet Kalitesi Yönetim Modeli (HKYM) 1. İşletmeler tarafından sunulan ürün veya hizmetlerin kalitesini ölçen ve geliştirilmesini sağlayan, sisteme bütünsel bakan bir yönetim modelidir 1.
- SERVQUAL Modeli 2. Hizmet kalitesini ölçmek için kullanılan bir model olup, güvenilirlik, isteklilik, somut olarak hissedilebilirlik, güvence ve empati adı altında 5 anahtar öğeye ayrılmış 22 etmeni belirler 2.
Denetim kalitesi ise genel kabul görmüş denetim standartlarına ve bunlara ilişkin açıklamalara, kalite kontrol standartlarına, mesleki ahlak kurallarına ve yasalara uyulmasına bağlıdır 4.
Denetim kalitesi göstergeleri arasında denetim firması içindeki kültür, denetim ortaklarının ve personelinin becerileri, denetim süreci etkinliği, denetim raporlarının güvenilirliği ve faydası ile denetçilerin kontrolü dışında denetim kalitesini etkileyen faktörler bulunur 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: