Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Churn (müşteri kaybı) ve retention (müşteri tutma) oranları şu şekilde hesaplanır:
- Churn Oranı:
- Müşteri kaybı sayısı: Dönem başında ve sonunda toplam müşteri sayısından kaybedilen müşteri sayısı çıkarılır 13.
- Yüzde olarak hesaplama: Kayıp müşteri sayısı, dönem başındaki toplam müşteri sayısına bölünür ve sonuç 100 ile çarpılır 14. Örnek: Dönem başında 500 müşteri vardı ve 100'ü kayboldu. Churn oranı: (100/500) x 100 = %20 3.
- Retention Oranı:
- Yeni müşteri sayısı: Dönem sonunda toplam müşteri sayısından, dönem içinde kazanılan yeni müşteriler çıkarılır 3.
- Yüzde olarak hesaplama: Elde edilen fark, dönem başındaki toplam müşteri sayısına bölünür ve sonuç 100 ile çarpılır 3. Örnek: Haziran başında 120 müşteri vardı, 30'u kayboldu ve 15 yeni müşteri kazandı. Retention oranı: ((90 – 15) / 120) x 100 = %62,5 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: