Retention (müşteri tutma) oranı, aşağıdaki formülle hesaplanır: Retention Oranı = (Ay Sonundaki Müşteri Sayısı / İlk Müşteri Sayısı) x 100 Bu formüldeki terimler şu şekilde açıklanır: Ay sonundaki müşteri sayısı (CE). İlk müşteri sayısı (CS). Dönem içi elde edilen yeni müşteri sayısı (CN). Örneğin, yılın başında 20 müşteriniz varsa, yıl içinde 5 yeni müşteri kazandınız ve yıl sonunda 24 müşteriniz varsa, retention oranınızı şu şekilde hesaplayabilirsiniz: Retention Oranı = (24 - 5) / 20 x 100 = %95 Bu örnekte, müşteri terk oranınız %5 olarak hesaplanır. Retention oranı, sektöre göre değişiklik gösterebilir; örneğin, SaaS şirketleri için genellikle %90'ın üzerindedir.