Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Retention Oranı = (Ay Sonundaki Müşteri Sayısı / İlk Müşteri Sayısı) x 100
Bu formüldeki terimler şu şekilde açıklanır:
- Ay sonundaki müşteri sayısı (CE) 13. Dönem sonunda kaç müşteriniz olduğunu ifade eder 3.
- İlk müşteri sayısı (CS) 13. Dönemin başında kaç müşteriniz olduğunu gösterir 3.
- Dönem içi elde edilen yeni müşteri sayısı (CN) 13. Dönem boyunca kazandığınız yeni müşteri sayısını temsil eder 3.
Örneğin, yılın başında 20 müşteriniz varsa, yıl içinde 5 yeni müşteri kazandınız ve yıl sonunda 24 müşteriniz varsa, retention oranınızı şu şekilde hesaplayabilirsiniz 3:
Retention Oranı = (24 - 5) / 20 x 100 = %95
Bu örnekte, müşteri terk oranınız %5 olarak hesaplanır 3.
Retention oranı, sektöre göre değişiklik gösterebilir; örneğin, SaaS şirketleri için genellikle %90'ın üzerindedir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: