Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Churn oranı, sektöre, işletmenin büyüklüğüne ve iş modeline bağlı olarak değişiklik gösterir 1. Genel olarak düşük bir churn oranı, müşteri memnuniyetinin ve sadakatinin yüksek olduğunu gösterir 13.
Ortalama olarak kabul edilebilir churn oranı %5-7 arasında değişir 13. Ancak bazı sektörlerde bu oran daha düşük olabilirken bazı sektörlerde biraz daha yüksek olabilir 1.
SaaS (Software as a Service) işletmeleri için ideal churn oranı %5'in altında kabul edilir 1. Bu oran, müşteri sadakatinin sağlandığını ve müşteri kaybının minimumda tutulduğunu gösterir 1.
Churn oranını düzenli olarak analiz etmek ve gerekli iyileştirmeleri yapmak önemlidir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: