• Buradasın

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı hangi muhasebe kullanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu Muhasebe Yönetmeliği'ne göre muhasebe işlemlerini yürütür 12.
    Bu yönetmelik, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 49. maddesi ve 2014/7052 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ne iş yapar?

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığına bağlı olarak çalışan ve çalışma hayatı ile sosyal güvenlik ile ilgili işlerden sorumlu olan bir bakanlıktır. Başlıca görevleri: Çalışma hayatını düzenlemek ve denetlemek. İşçi-işveren ilişkilerinde çalışma barışını sağlayıcı tedbirler almak. İstihdamı ve tam çalışmayı sağlayacak, çalışanların hayat seviyesini yükseltecek tedbirler almak. İşçilerin mesleki eğitimlerini ve sakatların mesleki rehabilitasyonunu sağlayıcı tedbirler almak. İş sağlığı ve güvenliğini sağlayacak tedbirler almak. Yurt dışında çalışan Türk işçilerinin hak ve menfaatlerini korumak ve geliştirmek. Bağlı kuruluşların amaçlarına uygun şekilde yönetilmesini sağlamak ve denetlemek. İş istatistiklerini derlemek ve yayınlamak.

    SGK muhasebe birimi ne iş yapar?

    SGK muhasebe birimi, aşağıdaki işlemleri yürütür: Gelir ve alacakların tahsili. Gider ve borçların ödenmesi. Mali işlemlerin kaydı. Mali raporların hazırlanması. SGK muhasebe biriminde çalışanlar, genellikle muhasebe elemanlarıdır.

    Çalışma Bakanlığı muhasebe birimi ne iş yapar?

    Çalışma Bakanlığı muhasebe birimi, mali işleri yöneterek aşağıdaki görevleri yerine getirir: Yıllık bilançolar, fatura ve fişler, gelir ve gider tablolarını hazırlamak; Sosyal Güvenlik Kurumu ve vergi daireleri ile iletişim halinde çalışmak; Vergi ödemelerini takip edip zamanında tahsil etmek; İşe giriş ve işten ayrılış bildirgelerini hazırlamak; Banka, çek ve senet hesaplarının takibini yapmak; Muhasebe kayıtlarını ve belgeleri ilgili mevzuatta belirtilen sürelerle muhafaza etmek.

    Sosyal güvenlik işlemleri hangi muhasebe?

    Sosyal güvenlik işlemleri, tek düzen hesap planı çerçevesinde muhasebeleştirilir. Bu süreçte kullanılan bazı hesaplar şunlardır: 361. Ödenecek Sosyal Güvenlik Kesintileri Hesabı: Personelin hak edişlerinden sosyal güvenlik mevzuatı hükümlerine göre kesintiye tabi tutulan, emeklilik keseneği, sigorta primleri ve işveren katılma paylarını izler. 602. Diğer Gelirler Hesabı: SGK tarafından sağlanan teşvikler gibi diğer gelirleri takip eder. Ayrıca, sosyal güvenlik işlemlerinin elektronik ortamda yapılması için "e-sigorta" uygulaması kullanılmaktadır.