Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
B2B (İşletmeden İşletmeye) ve B2C (İşletmeden Tüketiciye) iş modelleri arasında hangisinin daha kârlı olduğu, birçok faktöre bağlıdır 24.
B2B iş modelinin avantajları:
- Yüksek sipariş hacmi 5. Az sayıda, ancak yüksek hacimli müşterilere hizmet verilebilir 5.
- Uzun vadeli müşteriler 5. Uzun süreli iş birlikleri kurulabilir 5.
- Toptan satış imkânı 5. Tek siparişten yüksek kâr elde edilebilir 5.
B2C iş modelinin avantajları:
- Düşük başlangıç sermayesi 5. Genellikle düşük maliyetle kurulabilir 5.
- Geniş müşteri kitlesi 5. Ürün çeşitliliği artırılarak daha geniş kitlelere ulaşılabilir 5.
- Doğrudan iletişim 5. Müşteri alışkanlıkları izlenerek yeni stratejiler geliştirilebilir 5.
Kâr yaratma durumu, işletmeden sektöre, pazar faaliyetlerine, rekabet ortamına, pazarlama stratejisine ve satış başarısına kadar birçok faktöre göre değişir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: