Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
ARPU (Average Revenue Per User) ve LTV (Lifetime Value), mobil uygulama işletmelerinin gelir ve müşteri değerini ölçmek için kullandığı iki farklı metriktir 13.
ARPU, belirli bir dönemde elde edilen toplam gelirin, o dönemdeki aktif kullanıcı sayısına bölünmesiyle hesaplanır 14. Bu, her bir kullanıcının ortalama olarak ne kadar gelir sağladığını gösterir 4. ARPU, fiyatlandırma stratejilerinin, ürün tekliflerinin ve müşteri segmentasyonunun etkinliğini değerlendirmek için kullanılır 1.
LTV ise, bir müşterinin tüm ilişki süresi boyunca şirkete kazandıracağı öngörülen toplam geliri ifade eder 13. Bu, ortalama satın alma değeri, sıklık ve müşteri ömrü dikkate alınarak hesaplanır 1. LTV, müşteri kazanım maliyetleri, elde tutma stratejileri ve gelir projeksiyonu gibi konularda karar almaya yardımcı olur 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: