• Buradasın

    Eğer sen dünyayı esas maksat yaparsan ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    "Eğer sen dünyayı esas maksat yaparsan" ifadesi, hayatını sadece dünya nimetlerine ve geçici zevklere adamak anlamına gelir 12.
    Bu durumda olan bir kişi, dünya içinde görünse de manen cehennemdedir, çünkü ruhu, kalbi ve duyguları bu fani dünya ile tatmin olmaz 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Fâni dünya ne anlama gelir?

    Fâni dünya, "ölümlü, kalımsız dünya" anlamına gelir. İslam felsefesinde, tasavvufta ve edebiyatta önemli bir kavramdır. İslam felsefesinde fâni dünya, ahiret hayatına göre daha geçici ve yüzeysel bir varlıktır. Tasavvufta fâni, insanın nefsini ve dünyevi arzularını terk ederek Allah’a yaklaşmaya çalıştığı bir durumu ifade eder. Edebiyat ve şiirde fâni, genellikle hayatın ve zamanın hızla geçip gittiğini, bu dünyada hiçbir şeyin kalıcı olmadığını anlatmak için kullanılır.

    Maksat ne demek?

    Maksat kelimesi, Arapça kökenli olup "istenilen şey, amaç, gaye, erek" anlamlarına gelir. Örnek cümle: "Bugün oraya gitmeden evvel, Maarif idaresine uğradım. Maksadım evrakı geriye almaktı".

    Dünya hayatı neden esas maksat olamaz?

    Dünya hayatı, esas maksat olamaz çünkü: 1. Geçicidir ve aldatıcıdır: Kur'an'da dünya hayatı, bir oyun, eğlence ve süs olarak tanımlanır. Bu, onun gerçek ve kalıcı bir mutluluk kaynağı olmadığını gösterir. 2. Ahireti unutturur: Dünya hayatına aşırı düşkünlük, kişiyi Allah'tan ve ahiretten uzaklaştırır. 3. Asıl değerin kaybolmasına neden olur: Mal, mülk ve evlat gibi dünya nimetleri, asıl değerin, yani salih amellerin ve Allah'a kulluğun önüne geçer.

    Esas ne demek?

    Esas kelimesi, Arapça kökenli olup, farklı anlamlara sahiptir: Bir şeyin özünü oluşturan ana öge, temel. Doğru biçim. Ana, temel olarak alınan, başlıca, asal, esasi. Ayrıca, askerlikte "hazır ola geçmenin diğer adı" olarak da kullanılır.

    Hayat-ı fâniyeyi esas maksat yapmak ne demek?

    Hayat-ı fâniyeyi esas maksat yapmak, geçici dünya hayatını temel amaç edinmek anlamına gelir. Bu durumda kişi, görünüşte mutlu olsa da manen sıkıntıdadır. Buna karşılık, kişi hayatını ebedî hayata yönlendirdiğinde, geçici dünyayı ahretin bir bekleme salonu olarak görür ve bu sayede sıkıntılar ona tahammül edilebilir gelir.