• Buradasın

    Zümre toplantısında maarif modelinden bahsedilmeli mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, zümre toplantısında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nden bahsedilmelidir 15.
    Maarif Modeli kapsamında, zümre toplantılarında modelin temel yaklaşımı ve öğrenci profili doğrultusunda öğretim programları ve ders kitapları gözden geçirilerek planlamalar yapılmalıdır 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif Modelini kimler eleştirdi?

    Maarif Modeli'ni eleştirenler arasında şunlar bulunmaktadır: Eğitim sendikaları ve sivil toplum kuruluşları (STK). Siyasi partiler ve milletvekilleri. DEM Parti İstanbul Milletvekili Özgül Saki, modelin imam hatip okullarına ve tarikat yurtlarına öğrenci kazandırmayı amaçladığını iddia etmiştir. Danıştay'da görevli bazı hakimler. Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu'nun üç üyesi, modelin yürütmesinin durdurulması talebine karşı çıkarak, "maarif" gibi kavramların eğitimi millilik ilkesinden uzaklaştırdığını ve laik, bilimsel eğitimi zayıflattığını savunmuştur. Ayrıca, Eğitim Reformu Girişimi (ERG) de modeli belirli kavramsal ve terminolojik tercihler üzerinden eleştirmiştir.

    Zümre Başkanları Toplantısı'nda neler yapılır?

    Zümre Başkanları Toplantısı'nda genellikle aşağıdaki konular ele alınır: 1. Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi: Ders programlarının işleyişi, eğitim materyalleri ve müfredat değişiklikleri tartışılır. 2. Öğrenci Başarı Analizi: Sınav sonuçları ve proje değerlendirmeleri gibi veriler üzerinden analizler yapılır. 3. Öğretmen Performansı ve Gelişimi: Öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçları belirlenir, seminer ve atölye çalışmaları planlanır. 4. Ders İçeriklerinin Güncellenmesi: Eğitimde yeniliklerin takip edilmesi ve ders içeriklerinin güncellenmesi için önerilerde bulunulur. 5. Disiplin ve Davranış Yönetimi: Öğrencilerin davranışları ve disiplin konuları üzerinde durulur. 6. Velilerle İletişim: Velilerle olan etkileşimlerin artırılması ve iletişim stratejileri geliştirilmesi üzerine önerilerde bulunulur. 7. Sosyal Etkinlikler ve Projeler: Okul içi sosyal etkinliklerin planlanması ve öğrenci katılımının artırılması konuları görüşülür. 8. İletişim ve İşbirliği: Öğretmenler arasında işbirliği ve iletişimi artırmak için stratejiler geliştirilir.

    1 dönem zümre toplantısında neler yapılır?

    1. dönem zümre toplantısında yapılanlardan bazıları şunlardır: bir önceki toplantıda alınan kararların değerlendirilmesi; eğitim ve öğretimin planlanması; zümre ve alanlar arası iş birliğinin yapılması; öğrenci başarısının artırılması için alınacak tedbirlerin görüşülmesi; öğretim programlarında belirlenen ortak hedeflere ulaşılması; öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerle ilgili gerekli önlemlerin alınması; ders araç-gereç ihtiyaçlarının belirlenmesi; sınavların planlanması; proje konuları ile performans çalışmalarının belirlenmesi; öğrenci öğrenmesine ilişkin verilerin analiz edilmesi. Zümre toplantılarının gündemi, öğretim yılına ve döneme göre değişebilir.

    Maarif Modelinde ortak metinde kaç ilke var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin ortak metninde 20 ilke bulunmaktadır. Bu ilkeler arasında adil, başkalarının haklarına saygı duyan, bayrağını seven, Türkçeye sahip çıkan, vatanını ve milletini seven, güvenilir, saygılı, doğru ve dürüst gibi özellikler yer almaktadır. Özetle: - 20 ilke - Adil, saygılı, doğru, güvenilir gibi özellikler - Karar verme, problem çözme, eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerileri - Empati, sorumluluk, girişkenlik gibi sosyal eğilimler

    Yeni Maarif Modeli'nde hangi konular kaldırıldı?

    Yeni Maarif Modeli'nde kaldırılan bazı konular: Matematik: İlkokul 1. sınıftan kesirler, zaman, sıvı ölçme, standart ölçme araçları ile işlem süreçleri ve takvim okuma konuları kaldırılarak ikinci sınıfa aktarıldı. Biyoloji: Biyoloji derslerinde yaratılış teorisi merkeze alınacak. Diğer Dersler: Türkçe'de dinleme, konuşma, yazma ve anlama becerileri dışındaki konular. Sosyal bilgiler, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde bazı konular. Müfredat değişiklikleri, öğrencilerin gelişim düzeyi ve matematik disiplininin gereksinimleri göz önünde bulundurularak yapıldı.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli zümreye nasıl yansıtılır?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin zümreye nasıl yansıtılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, bu modelin bazı unsurları hakkında bilgi verilebilir: Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi: Bu çerçeve, derslerde değerler eğitimini desteklemek için kullanılır. Bütüncül Eğitim Yaklaşımı: Bu yaklaşım, insanın zihinsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimini dikkate alır. Öğretim Programlarının Esnekliği: Model, gerektiğinde güncellenebilen ve sadeleşebilen bir yapıya sahiptir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim-öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya geçirilmiştir.

    2. dönem zümre toplantısında neler yapılır?

    2. dönem zümre toplantısında ele alınabilecek bazı gündem maddeleri: Açılış ve yoklama. Bir önceki toplantıda alınan kararların görüşülmesi. Birinci dönem öğrenci başarı durumlarının değerlendirilmesi. Maarif Modeli öğretim programı ve uygulamalarda karşılaşılan güçlükler. Derslerin daha verimli işlenebilmesi için ihtiyaç duyulan kitap, araç-gereç ve öğretim materyallerinin belirlenmesi. Okul ve çevre imkânlarının değerlendirilerek yapılacak deney, proje, gezi ve gözlemlerin planlanması. Öğrenci başarısının ölçülmesi ve değerlendirilmesi amacıyla sınav analizlerinin yapılması. Diğer zümre ve alan öğretmenleriyle yapılabilecek iş birliği ve esaslarının belirlenmesi. Öğretim alanı ile bilim ve teknolojideki gelişmelerin izlenerek uygulamalara yansıtılması. Dilek ve temenniler.