• Buradasın

    YÖK olgunluk düzeyleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    YÖK'ün olgunluk düzeyleri, YÖKAK Dereceli Değerlendirme Anahtarı kapsamında belirlenmiştir 2. Bu anahtarda her bir alt ölçüt için kalite güvencesi süreç veya mekanizmaları, planlama, uygulama, kontrol etme ve önlem alma (PUKÖ) basamaklarının olgunluk düzeylerine göre 1'den 5'e kadar puanlanır 2.
    Bazı olgunluk düzeyleri ve açıklamaları:
    • 1: Uygulamaların bulunmadığı düzey 2.
    • 2: Uygulamaların planlama aşamasında olduğu düzey 24.
    • 3: Uygulamaların kurum geneline yayıldığı ve bütüncül olarak yürütüldüğü düzey 2.
    • 4: Uygulamaların izlendiği ve önlem alınarak iyileştirildiği düzey 2.
    • 5: Uygulamaların sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir olduğu düzey 2.
    Ayrıca, YÖK tarafından üniversitelerin dijital olgunluk düzeylerini belirlemek için bir model geliştirilmektedir 5. Bu modelin pilot çalışması 18 üniversitede tamamlanmış olup, 2026 yılında tüm üniversitelere uygulanması planlanmaktadır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yök kriterlerini kimler belirler?

    Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kriterlerini YÖK üyeleri belirler. YÖK, rektörlük ve öğretim üyeliğinde başarılı hizmet yapmış profesörlerden, temayüz etmiş üst düzey devlet görevlilerinden ve Üniversitelerarası Kurul tarafından seçilen profesörlerden oluşur. Ayrıca, YÖK izleme kriterleri, üniversitelerin çalışmalarını değerlendirmek amacıyla YÖK tarafından belirlenir ve bu kriterler arasında eğitim-öğretim, araştırma, uluslararasılaşma ve topluma hizmet gibi başlıklar bulunur.

    Olgunluk düzeyi 4 ne demek?

    Olgunluk düzeyi 4, farklı bağlamlarda farklı anlamlar taşıyabilir. İşte bazı örnekler: Performans verimliliği olgunluk modeli: Bu düzeyde, iş yükünün üretimde olduğu ve nasıl çalıştığını anlamak için yeterli süre geçtiği varsayılır. CMMI olgunluk modeli: 4. olgunluk düzeyi, nicel olarak yönetilen aşamadır. Endüstri 4.0 olgunluk modeli: 4. seviye, uzman olarak adlandırılır ve bu seviyedeki bir şirket, bir Endüstri 4.0 stratejisi kullanmakta ve bunu uygun göstergelerle izlemektedir.

    YÖK'ün görevi nedir?

    Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) bazı görevleri: Üniversiteler arası eşgüdüm: Yükseköğretimde stratejik planlamalardan sorumludur. Müfredat ve kabul prosedürleri: Müfredatı belirler ve öğrencilerin kabul prosedürüne karar verir. Bütçe kontrolü: Üniversite bütçelerini kontrol eder. Öğretim elemanı ve öğrenci işleri: Öğretim elemanları ve öğrencilerle ilgili esasları düzenler. Yükseköğretim kurumlarının kurulması ve geliştirilmesi: Yükseköğretim kurumlarının kurulması, geliştirilmesi ve ihtiyaç duyulan öğretim elemanlarının yurt içi ve yurt dışında yetiştirilmesi için planlar hazırlar. Denetleme: Yükseköğretim kurumlarını denetler.

    YÖK öğretim yetkinlikleri nelerdir?

    YÖK öğretim yetkinlikleri hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) kapsamında öğretim elemanlarının sahip olması beklenen bazı yetkinlikler şunlardır: Eğitim-öğretim yetkinliği. Araştırma yetkinliği. Mesleki etik değerler yetkinliği. Sosyal beceriler yetkinliği. Topluma hizmet yetkinliği. Ayrıca, öğretim elemanlarının etkili program hazırlama, öğrencilere rehberlik etme, yeni öğrenme ve öğretim yaklaşımlarına uyum sağlama gibi yeterliliklere sahip olması beklenir.

    Yükseköğretimde kaç çeşit öğretim vardır?

    Yükseköğretimde dört çeşit öğretim bulunmaktadır: 1. Örgün Eğitim: Öğrencilerin eğitim-öğretim süresince ders ve uygulamalara devam etme zorunluluğunda oldukları eğitim türü. 2. Açık Eğitim: Radyo, televizyon ve eğitim araçları aracılığıyla yapılan eğitim türü. 3. İkinci Öğretim: Normal örgün programların bir kısmının akşam veya hafta sonu gibi ders saatleri dışında yürütüldüğü öğretim türü. 4. Lisansüstü Öğretim: Yüksek lisans, doktora, tıpta uzmanlık ve sanatta yeterlik eğitimlerini kapsayan öğretim türü.

    YÖK üniversite değerlendirme endeksi nedir?

    YÖK Üniversite Değerlendirme Endeksi, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından her yıl yayımlanan "Üniversite İzleme ve Değerlendirme Genel Raporu" ile üniversitelerin gelişimini izlemek ve değerlendirmek amacıyla oluşturulan bir endekstir. Bu rapor, üniversitelerin "Eğitim ve Öğretim", "Araştırma-Geliştirme, Proje ve Yayın", "Uluslararasılaşma", "Sürdürülebilirlik" ve "Topluma Hizmet ve Sosyal Sorumluluk" gibi başlıklardaki katkılarını ve sağladıkları gelişmeleri ele alır. Değerlendirmede, YÖKSİS veritabanı başta olmak üzere kamu ve bağımsız kaynaklardan alınan veriler kullanılır.