• Buradasın

    Felsefe müfredatı değişti mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Felsefe müfredatı 2024 yılında yapılan müfredat değişikliği ile bazı düzenlemeler geçirmiştir 14.
    Değişen unsurlar arasında:
    • Nurettin Topçu'nun "İsyan Ahlakı" kitabı: Taslak müfredatta yer alan ve öğrencilerden incelenmesini istenen bu kitap, onaylı müfredatta da muhafaza edilmiştir 1.
    • Hayatın anlamı: Öğrencilere artık hayatın anlamını "tevekkül" yerine "erdem" ile açıklamaları istenecektir 1.
    • Hukuk ve felsefe ilişkisi: Hukuk sorunlarına yönelik felsefi metin yazma ve güncel hukuk konularını araştırma gibi içerikler müfredatta yer almaya devam edecektir 1.
    Din felsefesi: Ancak, din felsefesi ünitesi ve tanrının varlığıyla ilgili görüşler müfredattan çıkarılmıştır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki farklar nelerdir?

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki bazı farklar: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Yeni müfredatta, öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören bir model benimsenmiştir. 21. yüzyıl becerileri: Yeni müfredat, öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerini geliştirmeye odaklanır. Teknoloji kullanımı: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımı teşvik edilir; dijital araçlar ve kaynaklar derslerde sıkça kullanılır. Disiplinler arası yaklaşım: Farklı disiplinler arasında bağlantılar kurularak öğrencilerin geniş bir perspektif kazanmaları sağlanır. Esnek yapı: Yeni müfredat, değişen durum ve ihtiyaçlara göre düzenlenebilecek esnek bir yapıya sahiptir. Seyreltme: Mevcut müfredatın öğrenme çıktıları, incelenen ülkelere göre %50 fazla bulunmuş ve yeni müfredatta %35'lik bir seyreltme yapılmıştır. Ölçme değerlendirme yaklaşımı: Sonuç odaklı değil, süreç odaklı bir değerlendirme yaklaşımı benimsenmiştir.

    11'inci sınıf felsefe konuları nelerdir?

    2024-2025 öğretim yılı müfredatına göre, 11. sınıf felsefe konuları iki döneme ayrılarak şu şekilde incelenebilir: 1. Dönem Konuları: MÖ 6. Yüzyıl – MS 2. Yüzyıl Felsefesi: Felsefenin ortaya çıkışı. İlk neden ve değişim düşünceleri. Sokrates ile Sofistlerin bilgi ve ahlak anlayışları. Platon ve Aristoteles'in varlık, bilgi ve değer anlayışları. Filozofların felsefi görüşlerinin analizi ve düşünce/argümanlarının değerlendirilmesi. MS 2. Yüzyıl – MS 15. Yüzyıl Felsefesi: Felsefenin ortaya çıkışı. Hristiyan ve İslam felsefesinin temel özellikleri ve öne çıkan problemleri. İnanç-akıl ilişkisi. Filozofların felsefi görüşlerinin analizi ve düşünce/argümanlarının değerlendirilmesi. 2. Dönem Konuları: 15. Yüzyıl – 17. Yüzyıl Felsefesi: Felsefenin ortaya çıkışı. Skolastik ve modern düşüncenin temel farklılıkları. Bilimsel çalışmaların etkisi. Filozofların felsefi görüşlerinin analizi ve düşünce/argümanlarının değerlendirilmesi. 18. Yüzyıl – 19. Yüzyıl Felsefesi: Felsefenin ortaya çıkışı. Birey-devlet ilişkisi ve varlığın oluşu gibi konular. Filozofların felsefi görüşlerinin analizi ve düşünce/argümanlarının değerlendirilmesi. 20. Yüzyıl Felsefesi: Felsefenin ortaya çıkışı. Temel problemler ve akımlar. Filozofların felsefi görüşlerinin analizi ve düşünce/argümanlarının değerlendirilmesi. Türkiye'de Felsefi Düşünceye Katılan Felsefeciler.

    Felsefi temeller kaça ayrılır müfredat?

    2025-2026 eğitim-öğretim yılı müfredatına göre, 10. sınıf felsefe dersi 9 üniteye ayrılmıştır. Bu üniteler şunlardır: 1. Felsefenin Doğası. 2. Felsefe, Mantık ve Argümantasyon. 3. Varlık Felsefesi. 4. Bilgi Felsefesi. 5. Ahlak Felsefesi. 6. Estetik ve Sanat Felsefesi. 7. Siyaset Felsefesi. 8. Din Felsefesi. 9. Bilim Felsefesi. 11. sınıf felsefe dersi müfredatı hakkında bilgi bulunamadı.

    Meb lise müfredatı değişti mi?

    Evet, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) lise müfredatında değişiklikler yapmaktadır. 2024-2025 eğitim öğretim yılında yürürlüğe girecek olan yeni müfredat, lise 9. sınıflardan başlayarak kademeli şekilde uygulanacaktır. MEB'in üzerinde çalıştığı bazı yeni model seçenekleri şunlardır: 3+1 Modeli: Lise eğitiminin ilk üç yılı zorunlu olup, 12. sınıf üniversiteye hazırlık yılı olarak planlanmaktadır. 2+2 Modeli: Lise eğitimi iki aşamaya bölünecek, ilk iki yılı tamamlayan öğrencilere temel diploma verilecek, isteyenler iki yıl daha akademik eğitime devam edebilecektir. Yaş Esaslı Model: Öğrenciler 16 yaşına geldiklerinde örgün eğitime devam etmek veya açık öğretim sistemine geçmek arasında seçim yapabilecektir. Bu değişiklikler, öğrencilerin farklı ilgi alanlarına ve hedeflerine hitap edecek esnek yapılar oluşturmayı amaçlamaktadır.

    1 dönem felsefe konuları neler?

    11. sınıf felsefe dersinin 1. dönem konuları şu şekildedir: MÖ 6. Yüzyıl – MS 2. Yüzyıl Felsefesi. Felsefenin ortaya çıkışı. MÖ 6. Yüzyıl- MS 2. Yüzyıl felsefesinin ayırıcı nitelikleri. MÖ 6. Yüzyıl- MS 2. Yüzyıl filozoflarının felsefi görüşlerinin analizi. MÖ 6. Yüzyıl- MS 2. Yüzyıl filozoflarının düşünce ve argümanlarını değerlendirme. Felsefeyi Tanıma. Felsefenin anlamı. Felsefi düşüncenin özellikleri. Felsefenin insan ve toplum hayatı üzerindeki rolü. Felsefe ile Düşünme. Düşünme ve akıl yürütmeye ilişkin kavramlar. Düşünme ve akıl yürütmede dili doğru kullanmanın önemi. Bir konuyla ilgili felsefi sorular oluşturma. Felsefi bir görüşü veya argümanı sorgulama.

    Müfredatın amacı nedir?

    Müfredatın amacı, öğrencilerin öğrenim aşamalarını iyileştirmek ve onlara uygun bir program hazırlamaktır. Müfredatın diğer amaçları arasında: eleştirel düşünme becerisini geliştirmek; girişimcilik özellikleri kazandırmak; yaratıcılığı desteklemek yer alır. Ayrıca, her sınıf ve aşama için ayrı müfredat oluşturmak, eğitimin birbirini desteklemesini ve birbirinin devamı olmasını sağlar.

    Yeni Müfredatta hangi eğitim felsefesi?

    2024 yılında uygulamaya konulan "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adlı yeni müfredatta bütüncül eğitim yaklaşımı felsefesi benimsenmiştir. Bu yaklaşımın bazı özellikleri şunlardır: Bilgi ve beceriyi sentezler. Soyut süreçleri somutlaştırır. Milli, manevi ve evrensel değerler ön plandadır. Aktif, duyarlı bireyler yetiştirmeyi hedefler. Bilişsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki açıdan öğrenciyi bir bütün olarak değerlendirir.