• Buradasın

    Yeni sosyal bilgiler müfredatı hangi yaklaşım?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yeni sosyal bilgiler müfredatı, yapılandırmacı yaklaşım temelinde oluşturulmuştur 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yeni müfredat tarih konuları değişti mi?

    Evet, yeni müfredat tarih konuları değişti. Yeni müfredatta tarih dersleri, bilgi aktarımı odaklı öğretimden tarihsel düşünme becerilerini merkeze alan bir yaklaşıma geçildi. Bu kapsamda: Sosyal tarih konuları da içeriğe dahil edildi. Dijital tarih yaklaşımı benimsendi ve yapılan araştırmalar sonucunda ortaya çıkan yeni tarihsel bilgi ve bulgular derslere yansıtıldı. Tematik yaklaşım ile tarih konuları, coğrafya, ekonomi, felsefe gibi disiplinlerin perspektifinden ele alındı. Öğrenme hedefleri güncellenerek, öğrencilerin tarihsel empati, değişim ve sürekliliği algılama gibi becerileri kazanmaları amaçlandı.

    Yeni müfredatta 1 sınıfta hangi konular var?

    2024-25 eğitim-öğretim yılı yeni müfredatına göre 1. sınıfta işlenen konular şunlardır: 1. Ben ve Okulum: Öğretmen ve arkadaşlarla tanışma, okul ortamını tanıma, sınıf ve okul kurallarını öğrenme. 2. Sağlığım ve Güvenliğim: Sağlıklı büyüme ve gelişme, güvenlik kuralları. 3. Ailem ve Toplum: Aile olmanın önemi, aile yaşamında nezaket ve görgü kuralları, aile bireylerinin görev ve sorumlulukları. 4. Yaşadığım Yer ve Ülkem: Yaşadığımız yer ve ülkemizin genel özellikleri, Türk bayrağı ve istiklal marşı, Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatı. 5. Doğa ve Çevre: Yakın çevremizde bulunan doğadaki varlıkları gözlemleme, afet türlerini tanıma, geri dönüştürülebilen atıklar. 6. Bilim, Teknoloji ve Sanat: Bilimle, teknolojiyle ve sanatla ilgili merak edilenleri sorabilme.

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki farklar nelerdir?

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki bazı temel farklar şunlardır: 1. 21. Yüzyıl Becerileri: Yeni müfredat, eleştirel düşünme, problem çözme, dijital beceriler ve değerler eğitimine öncelik verirken, eski müfredat daha çok ezber odaklıydı. 2. Ders İçerikleri: Yeni müfredatta uygulamalı etkinlikler artırılmış, dijital araçlar kullanılmış ve gerçek hayat problemlerine dayalı projeler eklenmiştir. 3. Bireysel Farklılıklar: Yeni müfredat, bireysel farklılıklara ve yaratıcı düşünceye daha fazla önem vermektedir. 4. Ölçme ve Değerlendirme: Yeni müfredatta öğrencilerin süreç içerisindeki gelişimleri de değerlendirmeye dahil edilmiş, performans ödevleri ve yıl boyunca düzenli geri bildirim verilmiştir. 5. Özel Eğitim İhtiyaçları: Yeni müfredat, özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için daha fazla bireyselleştirilmiş eğitim planı ve teknolojik destek araçları öngörmektedir.

    Müfredatı kim belirler?

    Müfredatı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından oluşturulan bir komisyon belirler. Bu komisyon, alanında uzman akademisyenler ve öğretmenlerden oluşur. Ayrıca, müfredatın yenilenmesi sürecinde halkın da görüşleri alınır.

    Ortaokulda hangi müfredat uygulanacak?

    2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren ortaokullarda yeni müfredat uygulanacaktır. Yeni müfredat kapsamında ortaokullarda uygulanacak dersler ve sınıfları şu şekildedir: Türkçe dersi: 5, 6, 7 ve 8. sınıflar; Matematik dersi: 5, 6, 7 ve 8. sınıflar; Sosyal Bilgiler dersi: 4, 5, 6 ve 7. sınıflar; T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi: 8. sınıf; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi: 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar.

    9.sınıf yeni müfredatta hangi konular var?

    2024-2025 eğitim öğretim yılı 9. sınıf müfredatında yer alan bazı dersler ve konuları şunlardır: Matematik: 1. ünite: Sayılar; 2. ünite: Nicelikler ve değişimler; 3. ünite: Algoritma ve bilişim; 4. ünite: Geometrik şekiller; 5. ünite: Eşlik ve benzerlik; 6. ünite: İstatistiksel araştırma süreci. Tarih: 1. ünite: Geçmişin inşa sürecinde tarih; 2. ünite: Eski çağ medeniyetleri; 3. ünite: Orta Çağ medeniyetleri. Kimya: 1. ünite: Etkileşim; 2. ünite: Çeşitlilik; 3. ünite: Sürdürülebilirlik. Biyoloji: 1. ünite: Yaşam; 2. ünite: Organizasyon. Fizik: 1. ünite: Fizik bilimi ve kariyer keşfi; 2. ünite: Kuvvet ve hareket; 3. ünite: Akışkanlar; 4. ünite: Enerji. Coğrafya: 1. ünite: Coğrafyanın doğası; 2. ünite: Mekansal bilgi teknolojileri; 3. ünite: Doğal sistemler ve süreçler; 4. ünite: Beşeri sistemler ve süreçler; 5. ünite: Ekonomik faaliyetler ve etkileri; 6. ünite: Afetler ve sürdürülebilir çevre; 7. ünite: Bölgeler, ülkeler ve küresel bağlantılar. Türk Dili ve Edebiyatı: 1. ünite: Hikaye (öykü); 2. ünite: Şiir; 3. ünite: Masal/fabl;

    7. sınıf sosyal bilgiler müfredatı değişti mi?

    7. sınıf sosyal bilgiler müfredatı, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı itibarıyla Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında güncellenmiştir. Müfredatta yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Etkinlikler: Ders kitaplarındaki etkinlik yoğunluğu azaltılabilir. Öğrenci merkezli yapı: Müfredat, öğrenci merkezli ve beceri temelli bir yapıya sahiptir. Öğretmen görüşleri: Öğretmenlerin sahadaki deneyimleri ve önerileri doğrultusunda düzenlemeler yapılabilir. Müfredatın genel yapısı ve ana başlıkları ise değişmemiştir. Müfredat değişiklikleri hakkında daha fazla bilgi için Milli Eğitim Bakanlığı'nın resmi internet sitesi veya ilgili eğitim kurumları takip edilebilir.