• Buradasın

    Yeni sosyal bilgiler müfredatı hangi yaklaşım?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yeni sosyal bilgiler müfredatı, yapılandırmacı yaklaşım temelinde oluşturulmuştur 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yeni müfredat tarih konuları değişti mi?

    Evet, yeni müfredat tarih konuları değişti. Yeni müfredatta tarih dersleri, bilgi aktarımı odaklı öğretimden tarihsel düşünme becerilerini merkeze alan bir yaklaşıma geçildi. Bu kapsamda: Sosyal tarih konuları da içeriğe dahil edildi. Dijital tarih yaklaşımı benimsendi ve yapılan araştırmalar sonucunda ortaya çıkan yeni tarihsel bilgi ve bulgular derslere yansıtıldı. Tematik yaklaşım ile tarih konuları, coğrafya, ekonomi, felsefe gibi disiplinlerin perspektifinden ele alındı. Öğrenme hedefleri güncellenerek, öğrencilerin tarihsel empati, değişim ve sürekliliği algılama gibi becerileri kazanmaları amaçlandı.

    Müfredatı kim belirler?

    Müfredatı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından oluşturulan bir komisyon belirler. Bu komisyon, alanında uzman akademisyenler ve öğretmenlerden oluşur. Ayrıca, müfredatın yenilenmesi sürecinde halkın da görüşleri alınır.

    Yeni müfredatta 1 sınıfta hangi konular var?

    2025-2026 eğitim öğretim yılı için belirlenen yeni müfredata göre, ilkokul 1. sınıfta yer alan bazı konular şunlardır: Türkçe: Okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları, ses tanıma ve heceleme, kelime ve cümle oluşturma, okuduğunu anlama, kısa cümle ve paragraf yazımı. Matematik: Doğal sayılar, sayma ve sıralama, toplama ve çıkarma işlemleri, uzunluk ve ağırlık ölçüleri, geometrik şekiller, saat ve takvim kavramı, paralar ve örüntü oluşturma. Hayat Bilgisi: Okula ve arkadaşlara uyum, temel haklar ve sorumluluklar, aile bireylerini tanıma, güvenlik ve temizlik kuralları, trafik kuralları ve çevre bilinci, doğa olayları ve mevsimler. Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi: Renkleri ve şekilleri tanıma, basit çizim ve boyama teknikleri, şarkı söyleme, ritim tutma, oyunlarla fiziksel gelişim, grup çalışmaları ve motor beceri gelişimi.

    7. sınıf sosyal bilgiler müfredatı değişti mi?

    7. sınıf sosyal bilgiler müfredatı, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı itibarıyla Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında güncellenmiştir. Müfredatta yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Etkinlikler: Ders kitaplarındaki etkinlik yoğunluğu azaltılabilir. Öğrenci merkezli yapı: Müfredat, öğrenci merkezli ve beceri temelli bir yapıya sahiptir. Öğretmen görüşleri: Öğretmenlerin sahadaki deneyimleri ve önerileri doğrultusunda düzenlemeler yapılabilir. Müfredatın genel yapısı ve ana başlıkları ise değişmemiştir. Müfredat değişiklikleri hakkında daha fazla bilgi için Milli Eğitim Bakanlığı'nın resmi internet sitesi veya ilgili eğitim kurumları takip edilebilir.

    9.sınıf yeni müfredatta hangi konular var?

    2024-2025 eğitim öğretim yılı 9. sınıf müfredatında yer alan bazı dersler ve konuları şunlardır: Matematik: 1. ünite: Sayılar; 2. ünite: Nicelikler ve değişimler; 3. ünite: Algoritma ve bilişim; 4. ünite: Geometrik şekiller; 5. ünite: Eşlik ve benzerlik; 6. ünite: İstatistiksel araştırma süreci. Tarih: 1. ünite: Geçmişin inşa sürecinde tarih; 2. ünite: Eski çağ medeniyetleri; 3. ünite: Orta Çağ medeniyetleri. Kimya: 1. ünite: Etkileşim; 2. ünite: Çeşitlilik; 3. ünite: Sürdürülebilirlik. Biyoloji: 1. ünite: Yaşam; 2. ünite: Organizasyon. Fizik: 1. ünite: Fizik bilimi ve kariyer keşfi; 2. ünite: Kuvvet ve hareket; 3. ünite: Akışkanlar; 4. ünite: Enerji. Coğrafya: 1. ünite: Coğrafyanın doğası; 2. ünite: Mekansal bilgi teknolojileri; 3. ünite: Doğal sistemler ve süreçler; 4. ünite: Beşeri sistemler ve süreçler; 5. ünite: Ekonomik faaliyetler ve etkileri; 6. ünite: Afetler ve sürdürülebilir çevre; 7. ünite: Bölgeler, ülkeler ve küresel bağlantılar. Türk Dili ve Edebiyatı: 1. ünite: Hikaye (öykü); 2. ünite: Şiir; 3. ünite: Masal/fabl;

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki farklar nelerdir?

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki bazı farklar: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Yeni müfredatta, öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören bir model benimsenmiştir. 21. yüzyıl becerileri: Yeni müfredat, öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerini geliştirmeye odaklanır. Teknoloji kullanımı: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımı teşvik edilir; dijital araçlar ve kaynaklar derslerde sıkça kullanılır. Disiplinler arası yaklaşım: Farklı disiplinler arasında bağlantılar kurularak öğrencilerin geniş bir perspektif kazanmaları sağlanır. Esnek yapı: Yeni müfredat, değişen durum ve ihtiyaçlara göre düzenlenebilecek esnek bir yapıya sahiptir. Seyreltme: Mevcut müfredatın öğrenme çıktıları, incelenen ülkelere göre %50 fazla bulunmuş ve yeni müfredatta %35'lik bir seyreltme yapılmıştır. Ölçme değerlendirme yaklaşımı: Sonuç odaklı değil, süreç odaklı bir değerlendirme yaklaşımı benimsenmiştir.

    Ortaokulda hangi müfredat uygulanacak?

    2025-2026 eğitim ve öğretim yılı öncesinde Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ortaokul müfredatında bazı düzenlemeler yapmıştır. Bu düzenlemeler arasında: Yabancı dil ve güzel sanatlar derslerinin kaldırılması. Din derslerinin 16 saate çıkarılması. Ders sürelerinin 45 dakika olarak belirlenmesi. Yeni seçmeli derslerin eklenmesi (robotik kodlama, yapay zeka uygulamaları, proje tasarımı ve uygulamaları gibi). 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulanacak yeni müfredat, okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda geçerli olacaktır.