• Buradasın

    Uzak hedefler ve genel hedefler hangi eğitim felsefesine aittir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Uzak hedefler ve genel hedefler, eğitim felsefesinin daimicilik ve esasicilik akımlarına aittir.
    • Uzak hedefler, toplumun politik felsefesini ve anayasa doğrultusunda varmak istediği konumu gösterir ve genellikle daimicilik felsefesine yakındır 12.
    • Genel hedefler, uzak hedeflerin yorumudur ve belirli bir eğitim kesiminin veya okulun genel hedeflerini içerir, bu da esasicilik felsefesine daha yakındır 13.
    İlerlemecilik ve varoluşçu eğitim gibi diğer akımlar, daha çok özel hedeflere odaklanır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim felsefeleri ve temsilcileri kimlerdir?

    Başlıca eğitim felsefeleri ve temsilcileri: Daimicilik (Perennializm). Esasicilik (Essentialism). İlerlemecilik (Progressivism). Varoluşçu Eğitim. Sosyal Yeniden İnşacılık (Reconstructionism). Eğitim felsefesinin diğer temsilcileri: İdealist Eğitim Felsefesi: Platon. Realist Eğitim Felsefesi: Aristotales. Spiritüalist Eğitim Felsefesi: Manastır ve medreselerde uygulanan yaklaşımlar. Natüralist Eğitim Felsefesi: Francis Bacon, Thomas Hobbes, John Locke, David Hume, Diderot, Voltaire, Jean Jacques Rousseau. Kültürel Eğitim Felsefesi: Nietzsche. Pragmatik Eğitim Felsefesi: John Dewey. Bireyci Eğitim Felsefesi: Kierkegaard, Jaspers, Sartre, Camus, Marcel, Buber.

    Amaç ve hedef arasındaki fark nedir?

    Amaç ve hedef arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç, bir sürecin sonunda ulaşmak istenen nokta değil, sürecin kendisidir. Hedef, amaca ulaşmak için belirlenen ölçülebilir ve spesifik adımlardır. Özetle: - Amaç: Büyük resim perspektifi, genel sonuç. - Hedef: Somut, ölçülebilir adımlar.

    Eğitim felsefesi akımları nelerdir?

    Başlıca eğitim felsefesi akımları şunlardır: Daimicilik (Perennializm). Esasicilik (Essentializm). İlerlemecilik (Progressivizm). Varoluşçu Eğitim. Sosyal Yeniden İnşacılık (Yeniden Kurmacılık).

    Daimici eğitim felsefesinin temel ilkeleri nelerdir?

    Daimici eğitim felsefesinin temel ilkeleri şunlardır: Değişmeyen, evrensel bir eğitim anlayışı: Eğitim, bölgelere veya ülkelere göre değişmemeli, evrensel nitelikli gerçekler baz alınarak şekillenmelidir. Entelektüel eğitim: Eğitimde insan zihninin gelişmesine önem verilmelidir. Ahlaki ve evrensel değerler: İnsanın ahlaki değerleri değişmez ve eğitim, bu değer anlayışına göre şekillenmelidir. Karakter eğitimi: Karakter eğitimi çok önemlidir; öğrencilere kurallara uyan, zeki, akıllı ve terbiyeli bireyler olmaları öğretilmelidir. Okulun amacı: Okul, hayata hazırlık yeri olmalıdır. Öğretmenin rolü: Öğretmen, eğitimin merkezinde ve aktif bir rol üstlenir; otorite ve disiplin önemlidir. Yoruma yer verilmemesi: Öğrenilen bilgilerde yoruma yer verilmemelidir.

    Eğitim felsefesinde ilerlemecilik hangi filozofa aittir?

    Eğitim felsefesinde ilerlemecilik, John Dewey adlı filozofa aittir.

    Amaç ve hedef arasındaki fark nedir?

    Amaç ve hedef arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç, bir sürecin sonunda ulaşmak istenen nokta değil, sürecin kendisidir. Hedef, amaca ulaşmak için belirlenen ölçülebilir ve spesifik adımlardır. Özetle: - Amaç: Büyük resim perspektifi, genel sonuç. - Hedef: Somut, ölçülebilir adımlar.

    Hedef türleri nelerdir?

    Hedef türleri şu şekilde sınıflandırılabilir: Kısa vadeli hedef: 1 hafta-10 gün arasını içeren hedeflerdir. Orta vadeli hedef: 1 ay-3 ay arasını içeren hedeflerdir. Uzun vadeli hedef: 1 yıl ve daha fazlasını içeren hedeflerdir. Bunun yanı sıra, hedeflerin sınıflandırılmasında farklı yaklaşımlar da bulunmaktadır. Örneğin, SMART hedef olarak bilinen ve belirli, ölçülebilir, ulaşılabilir, ilgili ve zaman sınırlı hedefleri içeren bir tür de vardır. Ayrıca, dijital analizde hedefler şu şekilde sınıflandırılır: Hedef: Belirli bir konumun yüklenmesi. Süre: Belirli bir süreye sahip veya daha uzun süren oturumlar. Oturum başına sayfa/ekran sayısı: Bir kullanıcının belirli sayıda sayfayı veya ekranı görüntülemesi. Etkinlik: Etkin olarak tanımlanan bir işlemin tetiklenmesi.