• Buradasın

    Üst düzey düşünme nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Üst düzey düşünme, karşılaşılan bir sorunu çözerken veya akıl yürütürken bilgilerin yetersiz olduğu durumda, geçmiş deneyimlerden edinilen bilgi, beceri ve deneyimleri tümdengelim, tümevarım, analoji gibi yollarla kullanma becerisidir 4.
    Üst düzey düşünme becerileri şu şekilde sıralanabilir:
    • Eleştirel düşünme 124. Amaç odaklı, yansıtıcı ve akılcı düşünme 1.
    • Yaratıcı düşünme 124. Gerçek problemlere çözümler üretme 1.
    • Problem çözme 134. Yeni çözüm yolları bulabilme 4.
    • Analitik düşünme 34. Nesneleri mantıksal olarak sınıflandırma yeteneği 4.
    • Yansıtıcı düşünme 24. Deneyimleri sorgulama ve anlam kazandırma 2.
    • Üstbiliş 12. Kendi düşünme süreçlerinden haberdar olma ve bunları kontrol etme 1.
    Üst düzey düşünme, daha alt düzey (anlama ve uygulama gibi) becerilere dayalıdır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Düşünce üzerine düşünme nedir?

    Düşünce üzerine düşünme, üstbilişsel düşünme olarak da adlandırılır ve bireyin kendi düşünceleri hakkında düşünmesi, bunları analiz etmesi ve gerektiğinde değiştirebilmesi sürecini ifade eder. Bu süreç, bireyin: Düşünme düzenini anlamasına yardımcı olur: Düşüncelerin sistematik mi yoksa kaotik mi ilerlediğini belirler. Temsil sistemlerini fark etmesini sağlar: Görsel, işitsel veya dokunsal düşünme biçimlerini tanımlar. Fırsat ve tehdit algısını değerlendirir: Değişim ve belirsizliği nasıl gördüğünü belirler. Kontrol mekanizmasını anlamasına katkıda bulunur: Olayları yönetip yönetmediğini veya akışa bırakıp bırakmadığını ortaya çıkarır. Düşünce üzerine düşünme, kişisel ve akademik gelişim için önemlidir ve yansıtıcı günlükler tutma, sokratik sorgulama ve öz değerlendirme gibi yöntemlerle geliştirilebilir.

    Rasyonel düşünme ve eleştirel düşünme arasındaki fark nedir?

    Rasyonel düşünme ve eleştirel düşünme arasındaki temel farklar şunlardır: Kapsam: Rasyonel düşünme, belirli bir problemi çözmeye veya hedefe ulaşmaya yönelikken; eleştirel düşünme, bilginin genel geçerliliğini, argümanların sağlamlığını ve daha geniş bağlamları sorgular. Amaç: Rasyonel düşünmenin amacı, eldeki verilerle en mantıklı ve objektif sonuca ulaşmaktır. Araçlar: Rasyonel düşünme, mantık kuralları, matematiksel hesaplamalar ve doğrulanmış gerçekleri kullanırken; eleştirel düşünme, bu araçların yanı sıra şüphecilik, bağlam değerlendirme, farklı bakış açılarını sentezleme ve meta-düşünme (düşünme biçimini düşünme) gibi yöntemleri içerir. Varsayımlara Yaklaşım: Rasyonel düşünme genellikle belirli varsayımlar üzerine inşa edilir.

    Düşünce ne anlama gelir?

    Düşünce kelimesi, farklı anlamlara gelebilir: 1. Genel Anlam: Düşünme sonucu varılan görüş, fikir, ide. 2. Psikoloji Açısından: Bilgi işleme, değerlendirme ve anlamlandırma yeteneği. 3. Diğer Anlamlar: - Dış dünyanın insan zihnine yansıması. - Tasa, kaygı, sıkıntı. - Niyet, tasarı. - İlke, yönetici sav.

    Üst düşünme becerileri nelerdir?

    Üst düzey düşünme becerileri, Bloom'un bilişsel alanın altı aşaması temelinde şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Bilgi: Bilginin hatırlanması veya anlaşılması. 2. Kavrama: Anlama, çevirme, başka sözcüklerle anlatma, yorumlama yeteneği. 3. Uygulama: Bilgiyi kullanma ve bir ortamdan diğerine transfer etme. 4. Analiz: Ayrıntıları saptama ve bir durumun parçalarını ayrıştırma yeteneği. 5. Sentez: Parçaları birleştirerek büyük resmi oluşturma. 6. Değerlendirme: Bir değeri veya bilgiyi uygun kriterler kullanarak sorgulama.

    Felsefede düşünme nedir?

    Felsefede düşünme, çevreyi, kendini ve hayatın anlamını sorgulayan, anlayan ve yorumlayan bir zihinsel faaliyettir. Felsefi düşünmenin üç temel bileşeni: Sorgulama ve şüphecilik. Analiz ve mantıksal akıl yürütme. Kavramsal netlik ve tanımlama. Felsefi düşünme, bir konuyu yüzeysel olarak geçiştirmek yerine, derinlemesine ele alıp farklı açılardan bakarak mantıksal sonuçlara ulaşmaya çalışmayı içerir.

    Düşünce çeşitleri nelerdir?

    Bazı düşünce çeşitleri: Yansıtıcı düşünme. Yaratıcı düşünme. Eleştirel düşünme. Analitik düşünme. Metabilişsel düşünme. Tümevarımsal düşünme. Tümdengelimsel düşünme. Analogik düşünme. Iraksak düşünme. Yakınsak düşünme.

    Üst düzey ve alt düzey zihinsel beceriler arasındaki farklar nelerdir?

    Üst düzey ve alt düzey zihinsel beceriler arasındaki bazı farklar: Bilgi kullanımı: Alt düzey beceriler, öğrencilerin aşina oldukları durumlarda bilgilerin kullanılmasını içerirken, üst düzey beceriler yeni ve karmaşık durumlarla başa çıkmayı gerektirir. Tepki çeşitliliği: Alt düzey becerilere verilen tepkiler tek tiptir ve öğrenciden öğrenciye değişmezken, üst düzey becerilerde tepkiler daha çeşitlidir. Ölçme yöntemleri: Alt düzey beceriler klasik ölçme yaklaşımlarıyla ölçülebilirken, üst düzey beceriler için daha karmaşık değerlendirme yöntemleri gereklidir. Uzmanlık gereksinimi: Alt düzey becerilerin ölçülmesi için özel bir uzmanlık gerekmezken, üst düzey becerilerin değerlendirilmesi uzmanlık bilgisi gerektirir. Öğrenme süresi: Alt düzey beceriler kısa zaman dilimlerinde öğrenilirken, üst düzey becerilerin kazanılması daha uzun zaman alır. Eğitim yaklaşımı: Alt düzey becerilerin geliştirilmesinde davranışçı kuram ağırlıklı olarak uygulanırken, üst düzey becerilerde daha çok geri bildirim ve gelişim odaklı yaklaşımlar benimsenir.