• Buradasın

    Üst düzey düşünme nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Üst düzey düşünme, Bloom taksonomisinde uygulama ve daha üst basamaklara denk gelen düşünme türleri için kullanılan bir terimdir 5.
    Üst düzey düşünme becerileri altı ana kategoriye ayrılır 1:
    1. Bilgi: Gösterilen eşyaların isimlerini söylemek, bir kavramı tanımlamak 1.
    2. Kavrama: Anlama, çevirme, başka sözcüklerle anlatma, yorumlama 1.
    3. Uygulama: Bilgiyi kullanma ve bir ortamdan diğerine transfer etme yeteneği 1.
    4. Analiz: Ayrıntıları saptama ve bir durumun ya da bilginin parçalarını ayrıştırma 1.
    5. Sentez: Büyük resmi oluşturmak için parçaları birleştirme yeteneği 1.
    6. Değerlendirme: Bir değeri ya da bilgiyi uygun kriterler kullanarak sorgulama yeteneği 1.
    Ayrıca, yaratıcı düşünme, yansıtıcı düşünme ve eleştirel düşünme gibi düşünme biçimleri de üst düzey düşünme becerileri arasında yer alır 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Felsefede düşünme nedir?

    Felsefede düşünme, nesne, olay veya semboller arasında bağ kurma eylemi olarak tanımlanır. Düşünmenin temel unsurları arasında kavramlar, önermeler, argümanlar ve akıl yürütme yer alır.

    Düşünce ne anlama gelir?

    Düşünce kelimesi, farklı anlamlara gelebilir: 1. Genel Anlam: Düşünme sonucu varılan görüş, fikir, ide. 2. Psikoloji Açısından: Bilgi işleme, değerlendirme ve anlamlandırma yeteneği. 3. Diğer Anlamlar: - Dış dünyanın insan zihnine yansıması. - Tasa, kaygı, sıkıntı. - Niyet, tasarı. - İlke, yönetici sav.

    Düşünce üzerine düşünme nedir?

    Düşünce üzerine düşünme, üstbilişsel düşünme olarak da adlandırılır ve bireyin kendi düşünceleri hakkında düşünmesi, bunları analiz etmesi ve gerektiğinde değiştirebilmesi sürecini ifade eder. Bu süreç, bireyin: Düşünme düzenini anlamasına yardımcı olur: Düşüncelerin sistematik mi yoksa kaotik mi ilerlediğini belirler. Temsil sistemlerini fark etmesini sağlar: Görsel, işitsel veya dokunsal düşünme biçimlerini tanımlar. Fırsat ve tehdit algısını değerlendirir: Değişim ve belirsizliği nasıl gördüğünü belirler. Kontrol mekanizmasını anlamasına katkıda bulunur: Olayları yönetip yönetmediğini veya akışa bırakıp bırakmadığını ortaya çıkarır. Düşünce üzerine düşünme, kişisel ve akademik gelişim için önemlidir ve yansıtıcı günlükler tutma, sokratik sorgulama ve öz değerlendirme gibi yöntemlerle geliştirilebilir.

    Düşünce çeşitleri nelerdir?

    Düşünce çeşitleri genel olarak şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Yaratıcı Düşünme: Yeni, farklı ve orijinal fikirler üretme becerisidir. 2. Iraksak Düşünme: Ortak düşünceden hareketle farklı düşüncelere ulaşabilmeye dayalı bir düşünme becerisidir. 3. Sembolik Düşünme: Zihinde nesnelerin, yerlerin, olayların veya insanların zihinsel temsillerini oluşturma yeteneğidir. 4. Eleştirel Düşünme: Kuşku temelli sorgulayıcı bir yaklaşımla konulara bakma, yorum yapma ve karar verme becerisidir. 5. Analitik Düşünme: Bir bütündeki her bir parçanın analiz edilerek bütünle ilişkilerinin incelendiği düşünce becerisidir. 6. Metabilişsel Düşünme: Kişinin kendi düşünme süreçlerinin farkında olması ve bu süreçleri kontrol edebilmesi anlamına gelir. 7. Tümevarımsal ve Tümdengelimsel Düşünme: Sırasıyla özelden genele ve genelden özele doğru akıl yürütme süreçleridir. 8. Analogik Düşünme: Bir benzerlikten yola çıkarak çıkarımda bulunmaktır.

    Üst düzey ve alt düzey zihinsel beceriler arasındaki farklar nelerdir?

    Üst düzey ve alt düzey zihinsel beceriler arasındaki temel farklar şunlardır: Alt düzey zihinsel beceriler: - Daha çok bilgi düzeyine dayanır ve öğrencilerin aşina oldukları durumlarda bilgilerin kullanılmasıyla ilgilidir. - Tek bir doğru yanıta sahiptir ve öğrenciden öğrenciye değişmez. - Klasik ölçme yaklaşımlarıyla ölçülebilir. - Hazırlanması, uygulanması ve puanlanması için üst düzey bir uzmanlık gerektirmez. - Kısa zaman dilimlerinde oluşur. Üst düzey zihinsel beceriler: - Problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcılık gibi daha karmaşık becerileri içerir. - Öğrencilerin bilgileri yeni durumlara transfer etmelerini ve dönüştürmelerini gerektirir. - Cevaplar öğrenciden öğrenciye değişebilir. - Açık uçlu maddeler ve performans değerlendirmeye dayalı yaklaşımlarla ölçülür. - Dereceli puanlama anahtarları kullanılarak değerlendirilir.

    Rasyonel düşünme ve eleştirel düşünme arasındaki fark nedir?

    Rasyonel düşünme ve eleştirel düşünme kavramları birbiriyle ilişkili olsa da farklı anlamlar taşır: - Rasyonel düşünme, doğru ve mantıklı kararlar alabilmek için akıl yürütme ve mantık ilkelerine uygun olarak düşünme sürecidir. - Eleştirel düşünme ise, bilgiyi analiz etme, değerlendirme ve sentezleme becerisidir.

    Üst düşünme becerileri nelerdir?

    Üst düzey düşünme becerileri, Bloom'un bilişsel alanın altı aşaması temelinde şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Bilgi: Bilginin hatırlanması veya anlaşılması. 2. Kavrama: Anlama, çevirme, başka sözcüklerle anlatma, yorumlama yeteneği. 3. Uygulama: Bilgiyi kullanma ve bir ortamdan diğerine transfer etme. 4. Analiz: Ayrıntıları saptama ve bir durumun parçalarını ayrıştırma yeteneği. 5. Sentez: Parçaları birleştirerek büyük resmi oluşturma. 6. Değerlendirme: Bir değeri veya bilgiyi uygun kriterler kullanarak sorgulama.