• Buradasın

    Üst düşünme becerileri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Üst düzey düşünme becerileri, Bloom'un bilişsel alanın altı aşaması temelinde şu şekilde sınıflandırılabilir:
    1. Bilgi: Bilginin hatırlanması veya anlaşılması 13. Örnekler: eşyaların isimlerini söylemek, bir kavramı tanımlamak 1.
    2. Kavrama: Anlama, çevirme, başka sözcüklerle anlatma, yorumlama yeteneği 13. Örnekler: iki nesneyi/olayı karşılaştırma, orijinal bir örnek verme 1.
    3. Uygulama: Bilgiyi kullanma ve bir ortamdan diğerine transfer etme 13. Örnekler: matematik problemi çözmek, iş planının sonuçlarını tahmin etmek 1.
    4. Analiz: Ayrıntıları saptama ve bir durumun parçalarını ayrıştırma yeteneği 13. Örnekler: ilke ve genellemeleri tanıma 1.
    5. Sentez: Parçaları birleştirerek büyük resmi oluşturma 13. Örnekler: bir problemle ilgili öğeleri düzenleme, kendine özgü bir ürün geliştirme 1.
    6. Değerlendirme: Bir değeri veya bilgiyi uygun kriterler kullanarak sorgulama 13. Örnekler: belirli bir görüş veya öneriyi eleştirme veya savunma 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Bilgi işlemsel düşünme nedir?

    Bilgi işlemsel düşünme, problemleri analiz etme ve çözümlerini algoritmalardaki bilgi işlemsel adımlarla ifade etme sürecidir. Bu kavram, 2000'li yılların ortalarında popülerleşmeye başlamış olup, 1980'li yıllarda çocuklara programlamanın öğretilmesinin amaçlandığı çalışmalarda yer almıştır. Bilgi işlemsel düşünmenin bazı boyutları: parçalara ayırma; soyutlama; örüntü bulma/tanımlama; algoritma; test etme/hata ayıklama. Bilgi işlemsel düşünme, algoritmik düşünme, tasarım düşünme, matematiksel düşünme gibi düşünme becerileriyle kesişir ve bu becerilere katkıda bulunabilir.

    Düşünce üzerine düşünme nedir?

    Düşünce üzerine düşünme, üstbilişsel düşünme olarak da adlandırılır ve bireyin kendi düşünceleri hakkında düşünmesi, bunları analiz etmesi ve gerektiğinde değiştirebilmesi sürecini ifade eder. Bu süreç, bireyin: Düşünme düzenini anlamasına yardımcı olur: Düşüncelerin sistematik mi yoksa kaotik mi ilerlediğini belirler. Temsil sistemlerini fark etmesini sağlar: Görsel, işitsel veya dokunsal düşünme biçimlerini tanımlar. Fırsat ve tehdit algısını değerlendirir: Değişim ve belirsizliği nasıl gördüğünü belirler. Kontrol mekanizmasını anlamasına katkıda bulunur: Olayları yönetip yönetmediğini veya akışa bırakıp bırakmadığını ortaya çıkarır. Düşünce üzerine düşünme, kişisel ve akademik gelişim için önemlidir ve yansıtıcı günlükler tutma, sokratik sorgulama ve öz değerlendirme gibi yöntemlerle geliştirilebilir.

    Bilgi işlemsel Düşünme neden önemli?

    Bilgi işlemsel düşünmenin önemli olmasının bazı nedenleri: Problem çözme becerisini geliştirir. Mantık yürütme ve karar verme yeteneğini artırır. Yaratıcılığı ve eleştirel düşünme becerilerini destekler. Teknolojik okuryazarlığı artırır. Disiplinlerarası bir yaklaşım sunar. Eğitim ve iş hayatına hazırlık sağlar.

    Felsefede düşünme nedir?

    Felsefede düşünme, çevreyi, kendini ve hayatın anlamını sorgulayan, anlayan ve yorumlayan bir zihinsel faaliyettir. Felsefi düşünmenin üç temel bileşeni: Sorgulama ve şüphecilik. Analiz ve mantıksal akıl yürütme. Kavramsal netlik ve tanımlama. Felsefi düşünme, bir konuyu yüzeysel olarak geçiştirmek yerine, derinlemesine ele alıp farklı açılardan bakarak mantıksal sonuçlara ulaşmaya çalışmayı içerir.

    Düşünme becerileri eğitimi ne işe yarar?

    Düşünme becerileri eğitimi, bireylerin zihinsel yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur ve şu faydaları sağlar: Karar verme yeteneği: Düşünmeyi öğrenen bireyler, karar verme süreçlerinde daha bilinçli ve mantıklı adımlar atar. Problem çözme kapasitesi: Karşılaşılan problemlere farklı açılardan bakabilme yeteneği kazandırır. Eleştirel bakış açısı: Birey, aldığı bilgiyi sorgular ve eleştirir, bu da yanıltıcı bilgilere karşı korunma ve doğru bilgiye ulaşma kapasitesini artırır. Yenilikçilik: Düşünen bireyler, toplumun karşılaştığı sorunlara yaratıcı çözümler üretebilir. Bireyler arası anlayış: Farklı düşüncelere sahip bireylerin bir araya gelmesi, toplumun daha toleranslı ve anlayışlı olmasını teşvik eder. Ayrıca, düşünme becerileri eğitimi, öğrencilerin akademik süreçlerinde ihtiyaç duydukları sözel, sayısal, dil gelişimi, problem çözme, anlama ve kavrama gibi temel becerileri de geliştirir.

    Eleştirel düşünme soruları nelerdir örnek?

    Eleştirel düşünme sorularına örnek olarak şunlar verilebilir: Genel geçerliliği olmayan yargılar: "Kediler köpeklerden daha iyidir" cümlesi, kedi sevenler için doğru olabilirken, köpekleri daha çok sevenler için doğru olmayabilir. Eksik bilgilerle karar verme: "Eksik bilgilerle karar vermek zorunda kaldığınız bir anı anlatın. Ne yaptınız?". Yönetici ikna etme: "Önemli bir toplantıda sunum yaparken, yöneticinizin raporunda bir hata fark ediyorsunuz, ancak yöneticiniz sunumda değil. Bununla nasıl başa çıkarsınız?". Farklı satış stratejileri: "Daha yüksek gelir elde etmek için fiyatları artırmak mı yoksa müşteri memnuniyetini artırmak için fiyatları düşürmek mi? Neden?". Eleştirel düşünme soruları, genellikle adayların düşünme şeklini ve problem çözme yeteneklerini değerlendirmek için kullanılır.

    Altı şapkalı düşünme tekniği ile ilgili etkinlikler nelerdir?

    Altı şapkalı düşünme tekniği ile ilgili bazı etkinlikler: Restoran Yönetimi Örneği. Proje Yönetimi. Eğitim Etkinlikleri. Problem Çözme. Ayrıca, görüş geliştirme gibi yöntemler de altı şapkalı düşünme tekniği ile birlikte uygulanabilir.