• Buradasın

    Temel eğitim, hazırlayıcı eğitim ve staj devrelerinde neler yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Temel eğitim, hazırlayıcı eğitim ve staj devrelerinde yapılanlar:
    1. Temel Eğitim: Aday memurlara, devlet memurlarının ortak vasıfları ile ilgili asgari bilgileri vermeyi amaçlar 12. Bu eğitim, aday memurların öğrenim durumları dikkate alınarak ortak bir program dahilinde uygulanır ve süresi on günden az, iki aydan çok olamaz 13.
    2. Hazırlayıcı Eğitim: Aday memurların atandıkları kurum, sınıf, kadro ve görevleri ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmayı hedefler 12. Bu eğitim, temel eğitimden sonra yapılır ve süresi bir aydan az, üç aydan çok olamaz 13.
    3. Staj: Aday memurlara, teorik bilgilerini ve görevleriyle ilgili diğer bilgi ve işlemleri uygulama fırsatı sunar 12. Staj, iki aydan az olmamak kaydıyla adaylık süresi içinde tamamlanır ve gerektiğinde diğer kurum veya kuruluşlarda da yapılabilir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitimin 3 temel aşaması nedir?

    Eğitimin üç temel aşaması şunlardır: 1. Giriş: Öğrencinin öğrenmeye hazır hale gelme sürecidir. 2. Geliştirme: Öğrenmenin gerçekleştiği ve bireyin davranışlarının değiştiği süreçtir. 3. Sonuç: Öğrenmelerin kontrol edildiği ve değerlendirildiği aşamadır.

    Temel eğitimde hangi sınıflar var?

    Temel eğitimde dört ana sınıf bulunmaktadır: 1. Okul Öncesi Eğitim: 3-6 yaş arası çocukları kapsar. 2. İlköğretim: 6-14 yaş arası çocukları kapsar, 1. sınıftan 8. sınıfa kadar. 3. Ortaöğretim: 9. sınıftan 12. sınıfa kadar olan lise eğitimini içerir. 4. Yükseköğretim: Üniversiteler, yüksekokullar ve meslek yüksekokullarını kapsar.

    Eğitim bilimleri temel kavramlar ve eğitim mevzuatı nelerdir?

    Eğitim Bilimleri Temel Kavramlar: 1. Öğrenme: Bireylerin deneyim ve etkileşimlerle bilgi, beceri ve tutum kazanma süreci. 2. Öğretim: Belirli bir bilgi veya becerinin bireylere aktarılması. 3. Ölçme ve Değerlendirme: Öğrencilerin öğrenme süreçlerini ve kazanımlarını belirlemek için yapılan sistematik süreç. 4. Müfredat: Eğitim kurumunda öğretilen ve öğrenilen içeriklerin toplamı. 5. Teknoloji Entegrasyonu: Eğitim süreçlerine dijital araçların entegrasyonu. 6. Bireyselleştirilmiş Öğrenme: Her öğrencinin öğrenme stiline ve hızına uygun öğretim yaklaşımı. 7. Sosyal Duygusal Öğrenme: Bireylerin duygusal zekalarını geliştirmeyi hedefleyen uygulamalar. Eğitim Mevzuatı: 1. 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu: Türk milli eğitiminin genel amaçlarını ve temel ilkelerini belirler. 2. Örgün Eğitim: Belli yaş grubundaki bireylere, milli eğitimin amaçlarına göre hazırlanmış programlarla düzenli olarak yapılan eğitim. 3. Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş veya bu sistemin herhangi bir kademesinde bulunan kişilere yönelik eğitim. 4. İnformal Eğitim: Plansız ve programsız, hayatın içerisinde kendiliğinden oluşan eğitim.

    Mesleki ve teknik eğitim ders anlatımları nelerdir?

    Mesleki ve teknik eğitim ders anlatımları aşağıdaki konuları kapsar: 1. Teknik Resim: Geometrik çizimler, perspektif izdüşüm, görünüş çıkarma, ölçülendirme, kesit alma gibi konular. 2. Makine Elemanları: Dişliler, kamalar, kasnaklar, miller, rulmanlar, pimler, segmanlar ve yayların teknik resimde gösterilmesi. 3. Kaynak Teknolojisi: Kaynaklı bağlantıların teknik resimde gösterilmesi. 4. CAD/CAM Programları: Bilgisayar destekli tasarım ve imalat eğitimleri. 5. Güncel Pedagojik Eğitimler: Ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, öğretim ilke ve yöntemleri gibi konular. 6. Yazılım ve Kodlama Eğitimleri: Yapay zeka, arduino, raspberry pi, 3 boyutlu yazıcılar gibi geleceğin teknolojilerine yönelik eğitimler. 7. Etkili İletişim ve Kişisel Gelişim Eğitimleri: İletişim becerileri ve kişisel gelişim üzerine eğitimler.

    Temel Mesleki Uygulamalar dersi ne işe yarar?

    Temel Mesleki Uygulamalar dersi, belirli bir meslekte başarılı olmak için gerekli olan temel beceri ve bilgilerin pratik uygulamasını sağlar. Bu dersin faydaları şunlardır: 1. Teorik Bilgilerin Pekiştirilmesi: Sınıfta öğrenilen teorik bilgilerin laboratuvar veya iş yerlerinde uygulanmasıyla pekiştirilmesi. 2. Gerçek Dünya Deneyimi: Sektördeki profesyonellerle çalışma fırsatı sunarak, öğrencilerin iş hayatına daha iyi hazırlanmalarını sağlar. 3. Beceri Geliştirme: İletişim, problem çözme, zaman yönetimi ve takım çalışması gibi yumuşak becerilerin kazanılması. 4. İstihdam Olanakları: Mezuniyet sonrası iş bulma şansını artırır ve iş yerlerinde daha hızlı adaptasyon sağlar.

    Eğitimin temel amacı nedir?

    Eğitimin temel amacı, eleştirel düşünebilen, araştırmalar yapabilen, bilgiye ulaşabilen ve teknoloji konusunda belirli bir aşinalık düzeyine sahip bireyler yetiştirmektir. Diğer temel amaçlar ise şunlardır: Toplumsal işlev: Kültürel değerleri yeni nesillere aktarmak, toplumsallaşmayı sağlamak ve toplumun gelişimini sürdürecek yenilikçi bireyler yetiştirmek. Siyasal işlev: Anayasal ve siyasal düzeni korumak, demokratik yaşamın gerektirdiği davranışları sergileyen bireyler yetiştirmek. Ekonomik işlev: Toplumun ekonomik yönden kalkınmasını sağlamak ve bireyleri tüketiciden üretici konumuna getirmek.

    Mesleki eğitim merkezi ders anlatımı nasıl yapılır?

    Mesleki eğitim merkezi ders anlatımı şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Hazırlık: Öğrencinin konuya ilgisini çekmek ve önceki bilgilerle bağlantı kurmak önemlidir. 2. Takdim: Öğretmen, konuyu basamak basamak anlatır, gösterir ve öğrenciyi aktif hale getirir. 3. Uygulama: Öğrenci, öğretmenin denetimi ve teşviki altında öğrendiklerini uygulamaya çalışır. 4. Kontrol (Değerlendirme): Öğrencinin uygulamalarından elde edilen sonuçlar, işlemin tamamının veya bir kısmının yeniden gösterilmesini gerektirebilir. 5. Özet: Ders konusunun temel unsurları, öğrenmeyi pekiştirmek için kısaca yeniden gösterilir ve açıklanır. Bu süreçte, beceri temelli kazanımlara odaklanarak öğrencilerin eleştirel düşünme, iletişim, iş birliği ve yaratıcılık gibi yeni yüzyıl becerilerini geliştirmeleri hedeflenmelidir.