• Buradasın

    Hazırlayıcı eğitim ve temel eğitim nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hazırlayıcı eğitim ve temel eğitim, aday memurların devlet memuru olabilmek için almaları gereken iki önemli eğitim türüdür 12.
    Hazırlayıcı eğitim, aday memurların atandıkları kurum, sınıf ve görevle ilgili olarak yapılan eğitimdir 12. Bu eğitimin süresi bir aydan az, üç aydan çok olamaz 12.
    Temel eğitim ise, tüm aday memurların asli memur olabilmeleri için tabi tutuldukları, devlet memurlarının ortak vasıfları ile ilgili hususları kapsayan eğitimdir 12. Bu eğitimin süresi on günden az, iki aydan çok olamaz 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim bilimleri temel kavramlar ve eğitim mevzuatı nelerdir?

    Eğitim Bilimleri Temel Kavramlar: 1. Öğrenme: Bireylerin deneyim ve etkileşimlerle bilgi, beceri ve tutum kazanma süreci. 2. Öğretim: Belirli bir bilgi veya becerinin bireylere aktarılması. 3. Ölçme ve Değerlendirme: Öğrencilerin öğrenme süreçlerini ve kazanımlarını belirlemek için yapılan sistematik süreç. 4. Müfredat: Eğitim kurumunda öğretilen ve öğrenilen içeriklerin toplamı. 5. Teknoloji Entegrasyonu: Eğitim süreçlerine dijital araçların entegrasyonu. 6. Bireyselleştirilmiş Öğrenme: Her öğrencinin öğrenme stiline ve hızına uygun öğretim yaklaşımı. 7. Sosyal Duygusal Öğrenme: Bireylerin duygusal zekalarını geliştirmeyi hedefleyen uygulamalar. Eğitim Mevzuatı: 1. 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu: Türk milli eğitiminin genel amaçlarını ve temel ilkelerini belirler. 2. Örgün Eğitim: Belli yaş grubundaki bireylere, milli eğitimin amaçlarına göre hazırlanmış programlarla düzenli olarak yapılan eğitim. 3. Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş veya bu sistemin herhangi bir kademesinde bulunan kişilere yönelik eğitim. 4. İnformal Eğitim: Plansız ve programsız, hayatın içerisinde kendiliğinden oluşan eğitim.

    Eğitimin temel amacı nedir?

    Eğitimin temel amacı, eleştirel düşünebilen, araştırmalar yapabilen, bilgiye ulaşabilen ve teknoloji konusunda belirli bir aşinalık düzeyine sahip bireyler yetiştirmektir. Diğer temel amaçlar ise şunlardır: Toplumsal işlev: Kültürel değerleri yeni nesillere aktarmak, toplumsallaşmayı sağlamak ve toplumun gelişimini sürdürecek yenilikçi bireyler yetiştirmek. Siyasal işlev: Anayasal ve siyasal düzeni korumak, demokratik yaşamın gerektirdiği davranışları sergileyen bireyler yetiştirmek. Ekonomik işlev: Toplumun ekonomik yönden kalkınmasını sağlamak ve bireyleri tüketiciden üretici konumuna getirmek.

    Eğitimin temel kavramları nelerdir?

    Eğitimin temel kavramları şunlardır: 1. Birey: Eğitim sürecinde yer alan biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel varlık. 2. Davranış değişikliği: Eğitimin amacı, bireyin davranışlarında istenilen yönde değişiklikler oluşturmaktır. 3. Kasıtlılık: Eğitim sürecinin planlı ve hedefe yönelik olması. 4. Deneyim (Yaşantı): Bireyin kendi yaşantısı yoluyla öğrenmesi. 5. Süreç: Eğitimin yaşam boyu devam eden dinamik bir süreç olması. Diğer önemli kavramlar arasında formal ve informal eğitim de yer alır.

    Eğitimin temelleri kaça ayrılır?

    Eğitimin temelleri üç ana kategoriye ayrılır: 1. Formal Eğitim: Planlı ve programlı bir şekilde okullarda, üniversitelerde verilen eğitimdir. 2. İnformal Eğitim: Günlük yaşamda, doğal bir şekilde gerçekleşen eğitim türüdür. 3. Nonformal Eğitim: Halk eğitim merkezleri veya mesleki kurslar gibi yapılandırılmış ancak okul dışı programlarda gerçekleşen eğitimdir.

    Eğitim amaçlarının temel özellikleri nelerdir?

    Eğitim amaçlarının temel özellikleri şunlardır: 1. Öğrenci Merkezli Yaklaşım: Amaçların, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına ve öğrenme stillerine uygun olması. 2. Toplumsal İhtiyaçlar: Toplumun ihtiyaçlarına ve değişen koşullara uygun eğitim hedefleri belirlenmesi. 3. Sürdürülebilirlik: Amaçların uzun vadeli etkilerini ve sürdürülebilirliğini göz önünde bulundurma. 4. Kasıtlılık ve İstendiklik: Eğitim sürecinin belirli bir hedef veya amaca yönelik olarak planlı bir şekilde yürütülmesi ve bireyde arzu edilen davranışların kazandırılması. 5. Deneyim: Öğrenenin bizzat sürece katılımı ve deneyimleyerek öğrenmesi.

    Eğitimin 3 temel aşaması nedir?

    Eğitimin üç temel aşaması şunlardır: 1. Giriş: Öğrencinin öğrenmeye hazır hale gelme sürecidir. 2. Geliştirme: Öğrenmenin gerçekleştiği ve bireyin davranışlarının değiştiği süreçtir. 3. Sonuç: Öğrenmelerin kontrol edildiği ve değerlendirildiği aşamadır.

    Eğitim ve öğretimin temel ilkeleri nelerdir Türk Milli Eğitim Sistemi?

    Türk Milli Eğitim Sistemi'nin eğitim ve öğretimin temel ilkeleri şunlardır: 1. Genellik ve Eşitlik: Eğitim kurumları herkese açıktır ve hiçbir kişiye, aileye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz. 2. Ferdin ve Toplumun İhtiyaçları: Milli eğitim hizmeti, vatandaşların istek ve kabiliyetleri ile toplumun ihtiyaçlarına göre düzenlenir. 3. Yöneltme: Fertler, ilgi, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda çeşitli programlara veya okullara yöneltilerek yetiştirilir. 4. Eğitim Hakkı: İlköğretim görmek her Türk vatandaşının hakkıdır ve vatandaşlar, ilgi ve kabiliyetleri ölçüsünde diğer eğitim kurumlarından yararlanır. 5. Fırsat ve İmkan Eşitliği: Eğitimde kadın ve erkek herkese fırsat ve imkan eşitliği sağlanır. 6. Süreklilik: Fertlerin genel ve mesleki eğitimleri hayat boyunca devam eder. 7. Atatürk İnkılap ve İlkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği: Eğitim faaliyetlerinde Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliği temel olarak alınır. 8. Bilimsellik: Ders programları ve eğitim metotları, bilimsel ve teknolojik esaslara göre sürekli olarak geliştirilir. 9. Planlılık: Milli eğitim, kalkınma hedeflerine uygun olarak planlanır ve gerçekleştirilir.