• Buradasın

    Hazırlayıcı eğitim ve temel eğitim nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hazırlayıcı eğitim ve temel eğitim, aday memurların görmesi gereken eğitim çeşitlerindendir 34.
    • Temel eğitim 34. Bütün aday memurların, asli memur olabilmeleri için tabi tutuldukları, devlet memurlarının ortak vasıfları ile ilgili hususları kapsayan eğitimdir 34.
    • Hazırlayıcı eğitim 34. Aday memurların atandığı kurum veya kuruluşu, sınıfı ve görevi ile ilgili olarak yapılan eğitimdir 34.
    Ayrıca, temel eğitim ve hazırlayıcı eğitim ile ilgili şu bilgiler de değerlendirilebilir:
    • Eğitim süreleri 34. Temel eğitim en az 10 gün, en fazla 2 ay olabilir 34. Hazırlayıcı eğitim ise bir aydan az, 3 aydan çok olamaz 34.
    • Eğitim konuları 34. Temel eğitim konuları arasında Atatürk ilkeleri, T.C. Anayasası, genel devlet teşkilatı, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu gibi konular yer alır 34. Hazırlayıcı eğitim konuları ise aday memurun kadro ve görevleri dikkate alınarak belirlenir 34.
    • Eğitimin amacı 4. Temel eğitimin amacı, aday memurlara devlet memurlarının ortak vasıfları ile ilgili asgari bilgileri vermektir 4. Hazırlayıcı eğitimin amacı ise aday memurların görevlerine intibakını sağlamak ve gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitimin temel amacı nedir?

    Eğitimin temel amaçları şunlardır: Bireyin kendini gerçekleştirmesi ve potansiyelini ortaya koyması. Toplumsal ve kültürel gelişim. Bilgi, beceri ve yeteneklerin kazanılması. Eleştirel düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi. Sosyal uyum, kültürel farkındalık ve etik değerlerin kazandırılması. Ekonomik kalkınmaya katkı sağlanması. Eğitimin amaçları, bireyin yanı sıra toplumun uzun vadeli hedeflerini de içerir ve bu amaçlar, eğitim sisteminin her kademesinde belirli hedefler ve müfredatlar şeklinde somutlaşır.

    Eğitimin 3 temel aşaması nedir?

    Eğitimin üç temel aşaması şunlardır: 1. Planlama. 2. Uygulama. 3. Değerlendirme.

    Eğitim yöntemleri kaça ayrılır?

    Eğitim yöntemleri beş ana başlığa ayrılır: 1. Soru-Cevap Yöntemi: Öğrenciyi düşünmeye ve kendini ifade etmeye teşvik eder. 2. Rol Oynama Yöntemi: Empati duygusunu güçlendirir ve başkalarının tepkilerini anlamayı sağlar. 3. Drama Yöntemi: Öğrencinin bir deneyimi, olayı veya fikri etkin bir şekilde anlamasını sağlar. 4. Beyin Fırtınası Yöntemi: Yaratıcı düşünme ve problem çözme becerileri kazandırır. 5. Online Eğitim Yöntemi: Esnek ve özelleştirilebilir bir öğrenme deneyimi sunar.

    Temel eğitim nedir?

    Temel eğitim, zorunlu eğitimin ilk basamağıdır. Temel eğitimin kapsamı: okuma, yazma, aritmetik gibi temel beceriler; başlangıç düzeyinde tarih, coğrafya, doğa bilimleri, sosyal bilimler, sanat, müzik ve dinî bilgiler. Türkiye'de temel eğitim, 6-14 yaş arasındaki kız ve erkek bütün vatandaşlar için zorunlu ve devlet okullarında parasızdır. Temel eğitim, okul öncesi eğitim kurumları, ilkokullar ve ortaokullardan oluşur.

    Eğitim amaçlarının temel özellikleri nelerdir?

    Eğitim amaçlarının temel özellikleri şunlardır: Genelden özele doğru hiyerarşi: Eğitim amaçları, ülkenin uzun vadeli hedeflerinden derslerin spesifik kazanımlarına kadar geniş bir yelpazede belirlenir. Toplumsal ve bireysel ihtiyaçlara uygunluk: Amaçlar, toplumun ve bireyin ihtiyaçları, değerleri ve felsefeleri dikkate alınarak belirlenir. Dinamik yapı: Amaçlar, toplumsal talep ve ihtiyaçlara göre sürekli gözden geçirilir ve yeniden belirlenir. Öğretim hedefleriyle uyum: Amaçlar, öğretim hedefleri ve öğrenme kazanımlarıyla tutarlı olmalı, açık ve anlaşılır bir şekilde ifade edilmelidir. Çok yönlülük: Eğitim amaçları, bilgi, beceri ve yetkinliklerin geliştirilmesinin yanı sıra, sosyal, kültürel ve ekonomik işlevleri de kapsar. Felsefi ve teorik temeller: Amaçlar, realist, natüralist, pragmatik gibi felsefi yaklaşımlar ile davranışçı, sosyal ve yapılandırmacı öğrenme teorilerinden etkilenir. Kültürel ve sosyal aktarım: Amaçlar, kültürel değerlerin aktarılmasını ve toplumsal sürekliliği hedefler.

    Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre Türk eğitim sisteminin temel ilkeleri nelerdir?

    Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre Türk eğitim sisteminin temel ilkeleri 1739 sayılı kanunun 4 ila 17. maddeleri arasında 14 madde halinde ifade edilmiştir. Bu ilkeler şunlardır: Genellik ve eşitlik. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. Yöneltme. Eğitim hakkı. Fırsat ve imkan eşitliği. Süreklilik. Atatürk inkılap ve ilkeleri. Laiklik. Bilimsellik. Planlılık. Karma eğitim. Okul ile ailenin işbirliği. Her yerde eğitim.

    Eğitim türleri kaça ayrılır?

    Eğitim türleri genellikle iki ana kategoriye ayrılır: 1. Formal (Resmi) Eğitim: Örgün Eğitim: Okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kademelerinde verilen düzenli eğitim. Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine dahil olmayan bireylere yönelik kurslar, seminerler ve kişisel gelişim programları. 2. Informal (Resmi Olmayan) Eğitim: İnformal Eğitim: Günlük yaşam veya iş hayatı sürecinde, resmi bir program olmadan kazanılan bilgi ve beceriler. Nonformal Eğitim: Resmi eğitim sistemine bağlı olmaksızın düzenlenen, yapılandırılmış ve katılımcı odaklı eğitim. Ayrıca, eğitim türleri bireysel, grup ve toplum eğitimi olarak da sınıflandırılabilir.