Buradasın
Sistem liderliğinin temel ilkeleri nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sistem liderliğinin temel ilkeleri şunlardır:
- Vizyon ve Hedef Belirleme: Liderler, organizasyonun uzun vadeli hedeflerini belirler ve bir vizyon oluşturur 13.
- Organizasyonel Birlik ve İşbirliği: Tüm organizasyona bir amaç birliği sağlamak ve çalışanlar arasındaki işbirliğini teşvik etmek 1.
- Kaynak Sağlama: Kalite yönetim sistemi için gerekli finansal, insan gücü, teknoloji ve eğitim gibi kaynakları sağlamak 1.
- Katılım ve Sorumluluk: Yönetimi, çalışanları kalite süreçlerine dahil etmek ve sorumluluk almalarını sağlamak 1.
- Etkili İletişim: Organizasyonun her seviyesindeki çalışanlarla sürekli ve etkili bir iletişim kurmak 13.
- Hesap Verebilirlik: Liderlerin, eylemleri ve kararları hakkında sorumluluk taşıması ve açıklama yapması 2.
- Risk Temelli Düşünce: Riskleri yönetmek ve fırsatları değerlendirmek için eğitim ve farkındalık programları geliştirmek 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: