• Buradasın

    Sınıf rehberlik risk haritası ne zaman yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sınıf rehberlik risk haritası, her yıl Kasım ayında sınıf rehber öğretmenleri tarafından hazırlanır 35.
    Bu süreçte sınıf rehber öğretmeni, sınıfındaki risk altında bulunan öğrencilere ilişkin verileri toplar, “Sınıf Risk Haritası” formunu doldurur ve bu formun bir nüshasını rehberlik ve psikolojik danışma servisine teslim eder 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Risk haritası sınıf öğretmeni ne yapar?

    Sınıf öğretmeni, sınıf risk haritası oluştururken şu adımları izler: Sınıfı tanıma: Veli bilgi formları, veli gözlemleri ve öğrenci tanıma teknikleri gibi yöntemlerle sınıfı tanır. Veri toplama: Gözlem, bilgi formları, bireysel görüşmeler ve e-okul verileri gibi kaynaklardan bilgi toplar. Değerlendirme: Topladığı bilgileri kullanarak öğrencileri risk gruplarına göre değerlendirir. Form doldurma: Sınıf risk haritası formunu, belirlenen kriterlere göre doldurur. Teslim: Formun bir nüshasını rehberlik servisine teslim eder. Risk haritaları, öğrencilerin risk gruplarında yer alma durumlarını belirleyerek, özgüven eksikliği, okula karşı olumsuz tutum, antisosyal davranışlar gibi durumlarda destek sağlamayı amaçlar.

    Sınıf içi rehberlik uygulamaları ne zaman yapılır?

    Sınıf içi rehberlik uygulamaları iki haftada bir Rehberlik derslerinde yapılır.

    Sınıf rehberlik planı dönem sonu ne yapılır?

    Sınıf rehberlik planı dönem sonunda şu adımlar izlenir: 1. Kazanımların Değerlendirilmesi: Yıllık planda yer alan kazanımların gerçekleştirilip gerçekleştirilemediği değerlendirilir. 2. Uygulanan Envanterlerin ve Çalışmaların Özeti: Öğrenci tanıma çalışmaları, uygulanan anketler ve diğer rehberlik faaliyetleri özetlenir. 3. Rehberlik Faaliyetlerinin Raporlanması: Psikolojik danışma ve rehberlik servisine yönlendirilen öğrenci ve veliler ile yapılan görüşmeler raporlanır. 4. Velilere Yönelik Faaliyetlerin Değerlendirilmesi: Velilere yapılan toplantı ve bireysel görüşmeler değerlendirilir. 5. Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerileri: Sınıf rehberlik çalışmalarında karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri belirtilir. Bu raporlar, sınıf rehberlik dosyasında ve okul idaresi ya da rehberlik servisi tarafından muhafaza edilir.

    10 sınıfta hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    10. sınıfta yapılabilecek bazı rehberlik etkinlikleri şunlardır: Karar verme süreçlerini etkileyen faktörlerin açıklanması. Öğrenme ve verimli çalışma stratejilerinin değerlendirilmesi. İlgi, yetenek ve mesleki değerlerin dikkate alınarak alan/bölüm/ders seçimi yapılması. Kısa ve uzun vadeli kariyer amaçlarının belirlenmesi. Beden imgesini etkileyen faktörler açısından kendini değerlendirme. Yerel ve küresel sorunların fark edilmesi. Takım çalışmalarının kişisel gelişime olan etkilerinin fark edilmesi. Sağlıklı hayat için edinilen alışkanlıkların paylaşılması. Okul çevresindeki eğitsel ve sosyal kurumların tanıtılması. Akran desteği ile yetişkin yardımı gerektiren durumların ayırt edilmesi. Bu etkinlikler, öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlar. Daha fazla rehberlik etkinliği için MEB'in "orgm.meb.gov.tr" ve "eba.gov.tr" gibi platformlarını ziyaret edebilirsiniz.

    Sınıf risk haritası nasıl doldurulur?

    Sınıf risk haritası doldurmak için şu adımlar izlenebilir: 1. Sınıfı tanıma: Sınıf öğretmeninin, veli bilgi formları, veli gözlemleri ve öğrenci tanıma teknikleri gibi yöntemlerle sınıfını tanıması önemlidir. 2. Gözlem ve değerlendirme: Öğretmenler, sınıf risk haritasında yer alan kriterlere göre öğrencileri gözlem ve bilgi alma yoluyla değerlendirir. 3. Form doldurma: Risk unsurlarına uymayan öğrencilerin isimleri listeye yazılmaz; listede bulunmayan risk unsurunu taşıyan öğrenciler "diğer" seçeneğinde belirtilir. 4. Rehberlik servisine gönderme: Doldurulan risk haritasının bir örneği rehberlik servisine gönderilir. Sınıf risk haritalarında yer alabilecek bazı kriterler: anne ve babanın eğitim durumu; kardeş sayısı; anne babanın bir arada ya da ayrı yaşam durumu; ailede hastalığı olanlar; maddi sıkıntılar; sürekli devamsızlık; akademik başarı. Sınıf risk haritası doldurma sürecinde bireyi tanıma teknikleri veya gözlem kullanılabilir.

    1 dönem rehberlik çalışmaları nelerdir?

    1. dönem rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır: Oryantasyon çalışmaları. Veli bilgilendirme sunumları. Sağlık taramaları. Kendini tanıma envanterleri. Altı şapka düşünme tekniği. Teknoloji bağımlılığı testi. Rehberlik panoları. Mektuplar. Ayrıca, öğrencilerin rehberlik servisine başvuru şekilleri ve nedenleri incelenir, rehberlik yıllık planları hazırlanır ve gerekli durumlarda öğrenciler RAM'a yönlendirilir.

    Sınıf rehberlik etkinlikleri ne zaman yapılır?

    Sınıf rehberlik etkinlikleri, ana sınıfından lise son sınıfa kadar bütün sınıf seviyelerinde uygulanır. Bu etkinlikler, genellikle öğretim yılı başında "Çalışma Takvimi" hazırlanırken planlanır. Sınıf rehber öğretmenleri ve okul rehberlik öğretmenleri, Millî Eğitim Bakanlığı'nın önceliklerine, bölge, il, okul ve öğrenci özellikleri ile ihtiyaçlarına göre kazanımların sırasında ve uygulama haftalarında değişiklik yapabilirler.