• Buradasın

    Sınıf rehberlik risk haritası ne zaman yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sınıf rehberlik risk haritası, her yıl Kasım ayında sınıf rehber öğretmenleri tarafından hazırlanır 35.
    Bu süreçte sınıf rehber öğretmeni, sınıfındaki risk altında bulunan öğrencilere ilişkin verileri toplar, “Sınıf Risk Haritası” formunu doldurur ve bu formun bir nüshasını rehberlik ve psikolojik danışma servisine teslim eder 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    10 sınıfta hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    10. sınıfta yapılabilecek bazı rehberlik etkinlikleri şunlardır: Karar verme süreçlerini etkileyen faktörlerin açıklanması. Öğrenme ve verimli çalışma stratejilerinin değerlendirilmesi. İlgi, yetenek ve mesleki değerlerin dikkate alınarak alan/bölüm/ders seçimi yapılması. Kısa ve uzun vadeli kariyer amaçlarının belirlenmesi. Beden imgesini etkileyen faktörler açısından kendini değerlendirme. Yerel ve küresel sorunların fark edilmesi. Takım çalışmalarının kişisel gelişime olan etkilerinin fark edilmesi. Sağlıklı hayat için edinilen alışkanlıkların paylaşılması. Okul çevresindeki eğitsel ve sosyal kurumların tanıtılması. Akran desteği ile yetişkin yardımı gerektiren durumların ayırt edilmesi. Bu etkinlikler, öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlar. Daha fazla rehberlik etkinliği için MEB'in "orgm.meb.gov.tr" ve "eba.gov.tr" gibi platformlarını ziyaret edebilirsiniz.

    Sınıf rehberlik planı dönem sonu ne yapılır?

    Sınıf rehberlik planı kapsamında dönem sonunda yapılması gerekenler şunlardır: Rapor Hazırlama: Sınıf rehber öğretmeni, dönem sonunda sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu eğitim kurumu müdürüne sunar. Faaliyet Raporu: "Dönem Sonu Faaliyet Raporu" hazırlanır ve teslim edilir. Dosya Güncelleme: Sınıf rehberlik dosyası güncellenir. Risk Haritası: Kasım ayı itibarıyla risk altındaki öğrencilere ait veriler güncellenir. Anketler: Mayıs ayında rehberlik ihtiyaç belirleme anketleri (RİBE) doldurulur.

    1 dönem rehberlik çalışmaları nelerdir?

    1. dönem rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır: Oryantasyon çalışmaları. Veli bilgilendirme sunumları. Sağlık taramaları. Kendini tanıma envanterleri. Altı şapka düşünme tekniği. Teknoloji bağımlılığı testi. Rehberlik panoları. Mektuplar. Ayrıca, öğrencilerin rehberlik servisine başvuru şekilleri ve nedenleri incelenir, rehberlik yıllık planları hazırlanır ve gerekli durumlarda öğrenciler RAM'a yönlendirilir.

    Sınıf risk haritası nasıl doldurulur?

    Sınıf risk haritası doldurmak için şu adımlar izlenebilir: 1. Sınıfı tanıma: Sınıf öğretmeninin, veli bilgi formları, veli gözlemleri ve öğrenci tanıma teknikleri gibi yöntemlerle sınıfını tanıması önemlidir. 2. Gözlem ve değerlendirme: Öğretmenler, sınıf risk haritasında yer alan kriterlere göre öğrencileri gözlem ve bilgi alma yoluyla değerlendirir. 3. Form doldurma: Risk unsurlarına uymayan öğrencilerin isimleri listeye yazılmaz; listede bulunmayan risk unsurunu taşıyan öğrenciler "diğer" seçeneğinde belirtilir. 4. Rehberlik servisine gönderme: Doldurulan risk haritasının bir örneği rehberlik servisine gönderilir. Sınıf risk haritalarında yer alabilecek bazı kriterler: anne ve babanın eğitim durumu; kardeş sayısı; anne babanın bir arada ya da ayrı yaşam durumu; ailede hastalığı olanlar; maddi sıkıntılar; sürekli devamsızlık; akademik başarı. Sınıf risk haritası doldurma sürecinde bireyi tanıma teknikleri veya gözlem kullanılabilir.

    Sınıf içi rehberlik uygulamaları ne zaman yapılır?

    Sınıf içi rehberlik uygulamaları, eğitim-öğretim yılı boyunca belirli dönemlerde ve belirli haftalarda yapılır. Bu dönemler arasında: Uyum (oryantasyon) süreci: Yeni öğrencilerin okula uyum sağlaması için genellikle Eylül ayında gerçekleştirilir. Dönem içi ara tatiller: Belirli kazanımlara ilişkin etkinlikler bu dönemlerde yapılabilir. Belirli günler ve haftalar: Örneğin, 10 Kasım Atatürk'ü Anma Haftası gibi belirli günlerde etkinlikler düzenlenebilir. Sınav dönemleri: Sınav öncesi ve sonrası dönemlerde rehberlik etkinlikleri yapılabilir. Üst öğretim kurumuna geçiş dönemleri: Örneğin, 8. sınıf öğrencilerinin liseye geçiş süreci. Sınıf rehber öğretmenleri ve okul rehber öğretmenleri, Millî Eğitim Bakanlığı'nın önceliklerine ve bölgenin ihtiyaçlarına göre kazanımların sırasında ve uygulama haftalarında değişiklik yapabilirler.

    Risk haritası sınıf öğretmeni ne yapar?

    Sınıf öğretmeni, sınıf risk haritası oluştururken şu adımları izler: Sınıfı tanıma: Veli bilgi formları, veli gözlemleri ve öğrenci tanıma teknikleri gibi yöntemlerle sınıfı tanır. Veri toplama: Gözlem, bilgi formları, bireysel görüşmeler ve e-okul verileri gibi kaynaklardan bilgi toplar. Değerlendirme: Topladığı bilgileri kullanarak öğrencileri risk gruplarına göre değerlendirir. Form doldurma: Sınıf risk haritası formunu, belirlenen kriterlere göre doldurur. Teslim: Formun bir nüshasını rehberlik servisine teslim eder. Risk haritaları, öğrencilerin risk gruplarında yer alma durumlarını belirleyerek, özgüven eksikliği, okula karşı olumsuz tutum, antisosyal davranışlar gibi durumlarda destek sağlamayı amaçlar.

    Sınıf rehberlik etkinlikleri ne zaman yapılır?

    Sınıf rehberlik etkinlikleri, ana sınıfından lise son sınıfa kadar bütün sınıf seviyelerinde uygulanır. Bu etkinlikler, genellikle öğretim yılı başında "Çalışma Takvimi" hazırlanırken planlanır. Sınıf rehber öğretmenleri ve okul rehberlik öğretmenleri, Millî Eğitim Bakanlığı'nın önceliklerine, bölge, il, okul ve öğrenci özellikleri ile ihtiyaçlarına göre kazanımların sırasında ve uygulama haftalarında değişiklik yapabilirler.