• Buradasın

    Sınıf rehberlik risk haritası ne zaman yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sınıf rehberlik risk haritası, her yıl kasım ayı içerisinde yapılır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    10 sınıfta hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    10. sınıfta yapılan rehberlik etkinlikleri şunlardır: 1. Sınav Kaygısı Atölyeleri: Nefes ve gevşeme teknikleri, zihin haritası oluşturma gibi yöntemlerle sınav kaygısıyla başa çıkma çalışmaları yapılır. 2. Kariyer Planlama: Öğrencilerin kariyer hedefleri doğrultusunda üst öğrenim kurumlarına yönelmeleri, ilgi ve yeteneklerini fark etmeleri sağlanır. 3. Grup Çalışmaları: Akran temelli çalışmalar, destek grupları oluşturarak öğrencilerin duygusal destek almaları ve birlikte çözümler geliştirmeleri sağlanır. 4. Kişisel Gelişim: Duyguları anlama ve yönetme, karar verme, sorumluluk alma gibi yaşam becerileri kazandırılır. 5. Okul İçi Etkinlikler: Okulun tarihçesi, mezunları hakkında bilgi verme, okul panoları hazırlama gibi etkinliklerle okula aidiyet duygusu artırılır.

    Sınıf risk haritası nasıl doldurulur?

    Sınıf risk haritası doldurmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Veri Toplama: Öğrencilerin performansları, katılımları ve davranışları gibi veriler toplanır. 2. Analiz: Toplanan veriler analiz edilerek öğrenci performansı ve zorluk alanları belirlenir. 3. Haritanın Doldurulması: Sınıf risk haritası, sınıf rehber öğretmeni tarafından doldurulur ve bir örneği rehberlik servisine iletilir. 4. Yorumlama: Haritada yer alan verilerin doğru bir şekilde yorumlanması, öğretim sürecinin geliştirilmesinde kritik bir aşamadır. 5. Strateji Geliştirme: Belirlenen sorunlara yönelik öğrenci destek programları oluşturulur ve öğretmenlerin eğitimi sağlanır.

    1 dönem rehberlik çalışmaları nelerdir?

    1. dönem rehberlik çalışmaları kapsamında aşağıdaki faaliyetler yer alabilir: 1. Öğrenci Tanıma Fişleri ve Dosyaları: Öğrencilerin özelliklerini belirlemek için fiş ve dosyaların tutulması. 2. Test ve Envanter Uygulamaları: İhtiyaç duyulan durumlarda uygun test ve envanterlerin uygulanması. 3. Oryantasyon Çalışmaları: Okula yeni başlayan öğrencilere okul ve çevresinin tanıtılması. 4. Veli Bilgilendirme Seminerleri: TEOG süreci ve rehberlik hizmetleri hakkında velilere sunum yapılması. 5. Akran Baskısı ve Teknoloji Bağımlılığı Seminerleri: Öğrencilerin akran baskısı ve teknoloji bağımlılığı konularında farkındalık kazanmaları için çalışmalar yapılması. 6. Bireysel ve Grup Görüşmeleri: Öğrencilerle bireysel ve grup halinde danışmanlık yapılması. 7. Sınav Analizleri ve Başarı Belgeleri: Öğrencilerin sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve başarı belgelerinin verilmesi.

    Sınıf içi rehberlik uygulamaları ne zaman yapılır?

    Sınıf içi rehberlik uygulamaları iki haftada bir Rehberlik derslerinde yapılır.

    Sınıf rehberlik etkinlikleri ne zaman yapılır?

    Sınıf rehberlik etkinlikleri, eğitim öğretim yılı başında yıllık rehberlik planı çerçevesinde planlanır ve uygulanır.

    Sınıf rehberlik planı dönem sonu ne yapılır?

    Sınıf rehberlik planı dönem sonunda şu adımlar izlenir: 1. Kazanımların Değerlendirilmesi: Yıllık planda yer alan kazanımların gerçekleştirilip gerçekleştirilemediği değerlendirilir. 2. Uygulanan Envanterlerin ve Çalışmaların Özeti: Öğrenci tanıma çalışmaları, uygulanan anketler ve diğer rehberlik faaliyetleri özetlenir. 3. Rehberlik Faaliyetlerinin Raporlanması: Psikolojik danışma ve rehberlik servisine yönlendirilen öğrenci ve veliler ile yapılan görüşmeler raporlanır. 4. Velilere Yönelik Faaliyetlerin Değerlendirilmesi: Velilere yapılan toplantı ve bireysel görüşmeler değerlendirilir. 5. Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerileri: Sınıf rehberlik çalışmalarında karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri belirtilir. Bu raporlar, sınıf rehberlik dosyasında ve okul idaresi ya da rehberlik servisi tarafından muhafaza edilir.

    Risk haritası sınıf öğretmeni ne yapar?

    Sınıf öğretmeni, risk haritasını doldurarak şu görevleri yerine getirir: 1. Veri Toplama: Öğrencilerin performansları, katılımları ve davranışları gibi verileri toplar. 2. Form Doldurma: Sınıf risk haritasını, elde ettiği bilgilere göre doldurur. 3. Rehberlik Servisine İletme: Doldurduğu risk haritasının bir örneğini rehberlik servisine iletir. 4. Strateji Geliştirme: Risk haritasında belirlenen sorunlara yönelik öğrenci destek programları oluşturur ve öğretim yöntemlerini çeşitlendirir.