• Buradasın

    Sınıf rehber öğretmenini kim belirler?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sınıf rehber öğretmeni, eğitim kurumu müdürü veya eğitim kurumu müdürü tarafından görevlendirilmiş bir müdür yardımcısı tarafından belirlenir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sınıf rehberlik planı hazırlamak kimin görevi?

    Sınıf rehberlik planı hazırlama görevi, sınıf rehber öğretmenine aittir. Sınıf rehber öğretmeni, eğitim kurumunun yıllık rehberlik planı çerçevesinde sınıfının yıllık çalışmalarını planlar ve bu planlamanın bir örneğini ders yılının ilk ayı içinde rehberlik servisine iletir.

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği nedir?

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği'nin 15. maddesinde yer almaktadır. Sınıf rehber öğretmeninin görevleri şunlardır: 1. Öğretmenler kurulunca belirlenen öğrenci kulüplerinin amaçları ve çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirmek. 2. Öğrenci kulüplerine katılacak öğrencileri ilgi ve isteklerine göre belirlemek. 3. Belirlenen öğrencileri e-Okul sisteminde yer alan Sosyal Etkinlik Modülüne işlemek. 4. Öğrencilerin okul dışı etkinlikleri, toplum hizmeti çalışmaları ve buna ilişkin belgeleri e-Okul Sistemi Sosyal Etkinlik Modülüne işlemek. 5. Sınıf rehberlik planını, okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde hazırlayarak eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 6. Sınıf rehberlik programı kapsamındaki etkinlikleri sınıfında uygulamak. 7. Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek.

    E-okulda sınıf rehber öğretmeni nasıl belirlenir?

    E-okulda sınıf rehber öğretmeni, "Sınıf Rehber Öğretmeni" veya "Sınıf Öğretmeni" başlığı altında okul idaresi tarafından belirlenir. Belirleme süreci şu adımlarla gerçekleşir: 1. Okul müdürü, e-okul sistemine giriş yapar ve yönetici modülüne tıklar. 2. Gruplar oluşturularak grup yetkileri verilir ve ardından kullanıcılar tanımlanır. 3. Öğretmen kullanıcılarında TC kimlik numarası kısıtlaması alanına ilgili öğretmenin numarası yazılır. 4. Sınıf rehber öğretmeninin atanması için "Kurum İşlemleri - Şube İşlemleri - Şube Ekle" ekranından şubenin sınıf öğretmeni belirlenir. 5. Ayrıca, tüm öğretmenler için "Kurum İşlemleri - Ders Öğretmenleri" ekranından işlenir.

    Rehber öğretmen ve koordinatör rehber öğretmen arasındaki fark nedir?

    Rehber öğretmen ve koordinatör rehber öğretmen arasındaki temel farklar şunlardır: Görev ve Sorumluluklar: Rehber öğretmen, eğitim kurumundaki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesi, sınıf rehber öğretmenlerine müşavirlik yapılması, bireysel ve grup rehberliği hizmetlerinin yürütülmesi gibi görevleri yerine getirir. Koordinatör rehber öğretmen, rehber öğretmen/psikolojik danışmanların iş birliğini sağlar, rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile eğitim kurumu yönetimi arasındaki koordinasyonu yürütür ve öğretmenler kuruluna bilgi verir. Sayı: Eğitim kurumunda birden fazla rehber öğretmen bulunduğunda, koordinatör rehber öğretmen olarak bir kişi görevlendirilir. Unvan: Rehber öğretmen, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunan personeli ifade ederken, koordinatör rehber öğretmen, bu hizmetlerin yürütülmesi ile ilgili iş birliği ve koordinasyonu sağlamakla yükümlü olan rehber öğretmen/psikolojik danışmanı belirtir.

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği 23. madde kapsamında sınıf rehber öğretmeni ne yapar?

    Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği'nin 23. maddesi kapsamında sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Sınıf rehberlik planını hazırlamak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde planı oluşturup, ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 2. Sınıf rehberlik etkinliklerini uygulamak: Plan dâhilinde sınıfındaki rehberlik etkinliklerini gerçekleştirmek. 3. İhtiyaçları belirlemek: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek, bu ihtiyaçları rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 4. İş birliği yapmak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının hedeflerine ilişkin etkinliklerde rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapmak. 5. Risk altındaki öğrencileri bildirmek: Her yıl kasım ayı içerisinde sınıfında bulunan risk altındaki öğrencilere ait verileri rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 6. Bireyi tanıma teknikleri: Uzmanlık bilgisi gerektirmeyen bireyi tanıma tekniklerini sınıfında uygulamak ve sonuçlarını rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile paylaşmak. 7. Uyum desteği: Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları sürecinde rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile iş birliği yapmak. 8. Yönlendirme: Öğrencilerini ilgi, yetenek, değer, akademik başarı ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirmek. 9. Rapor sunmak: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunmak. 10. Diğer görevler: Eğitim kurumu müdürünün vereceği rehberlik hizmetleri ile ilgili diğer görevleri yerine getirmek.

    Sınıf öğretmeni ve sınıf rehber öğretmeni aynı mı?

    Sınıf öğretmeni ve sınıf rehber öğretmeni aynı değildir, ancak görevleri benzerlik gösterebilir. Sınıf öğretmeni, eğitim kurumlarında bir sınıfın genel eğitim faaliyetlerini yürüten öğretmendir. Sınıf rehber öğretmeni ise, eğitim kurumlarında bir sınıfın rehberlik hizmetlerini yürüten ve rehberlik saatlerine giren öğretmendir. Sınıf rehber öğretmenleri, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisinin organizasyonunda aktif rol oynar ve sınıf rehberlik çalışmaları kapsamında eğitsel ve mesleki rehberlik etkinliklerini yürütür.

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni ne iş yapar?

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Bireysel ve grup rehberlik hizmetleri: Öğrencilere bireysel ve grup halinde rehberlik ve danışmanlık yapar. 2. Akademik izleme: Öğrencilerin akademik başarısını ve sosyal uyumunu izler. 3. Kariyer planlaması: Öğrencilerin kariyer planlamasına yardımcı olur ve meslekler hakkında bilgilendirme yapar. 4. Duygusal destek: Öğrencilerin duygusal ve davranışsal problemlerine yönelik destek sağlar. 5. Veli ve öğretmen iş birliği: Veliler ve diğer öğretmenlerle iş birliği yaparak öğrencilerin gelişimini takip eder. 6. Program yönetimi: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programını hazırlar ve uygular. Bu görevler, öğrencilerin duygusal, sosyal ve akademik gelişimlerini desteklemek amacıyla yürütülür.