• Buradasın

    Rehberlik panosunda neler olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik panosunda olması gereken bazı materyaller şunlardır:
    1. Motivasyon ve Hedef Belirleme: Pozitif ve motive edici mesajlar içeren posterler, "Başarıya Giden Yol", "Kendi Potansiyelini Keşfet" gibi 1.
    2. Kariyer ve Meslek Tanıtım Bilgileri: Haftanın mesleği bölümü oluşturarak farklı meslekleri tanıtan bilgi kartları veya görseller 1.
    3. Sosyal-Duygusal Öğrenme (SEL) Etkinlikleri: Empati, duygusal farkındalık, problem çözme ve iletişim becerileri ile ilgili posterler ve kısa hikayeler 1.
    4. Akademik Başarıyı Artırmaya Yönelik Bilgilendirme: Ders çalışma teknikleri, zaman yönetimi, sınav kaygısı ile başa çıkma gibi konulara dair bilgiler 1.
    5. Özel Günler ve Farkındalık Haftaları: Yıl boyunca kutlanan özel günler ve farkındalık haftaları ile ilgili bilgiler ve etkinlik önerileri 1.
    Ayrıca, yaratıcı pano ve broşür hazırlama çalışmaları da rehberlik panosunun bir parçası olabilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    6 sınıf rehberlik konuları nelerdir?

    6. sınıf rehberlik konuları arasında şunlar yer alır: Sosyal duygusal gelişim: Duyguları anlama ve yönetme, benlik farkındalığı kazanma, sorumlu karar verme, kişisel güvenliğini sağlama ve kişilerarası iletişim becerileri. Akademik anlayış ve sorumluluk: Öğrenme etkinliklerine yönelik duygu ve düşünceleri ifade etme, akademik erteleme ile başa çıkma, çabanın önemini fark etme. Kariyer farkındalığı: Mesleklerin zaman içindeki değişimini takip etme, ilgi ve yetenekleri ile dersler ve meslekler arasındaki ilişkiyi anlama. İyi oluş ve iyilik hali: Öz bakım, fiziksel egzersiz, beslenme ve uyku düzenine dikkat etme. Çatışma çözme: Çatışma çözme becerilerini kullanma. Davranışların etkisi: Davranışlarının kendisine ve çevresine etkilerini fark etme. Ayrıca, 6. sınıf rehberlik konuları arasında "Öğretmen Olalım" gibi etkinlikler de yer alır; bu tür etkinlikler, öğrencilerin empati kurmalarını ve amaç belirleme, hobiler edinme gibi becerileri geliştirmelerini sağlar.

    10 sınıfta hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    10. sınıfta yapılabilecek bazı rehberlik etkinlikleri şunlardır: Karar verme süreçlerini etkileyen faktörlerin açıklanması. Öğrenme ve verimli çalışma stratejilerinin değerlendirilmesi. İlgi, yetenek ve mesleki değerlerin dikkate alınarak alan/bölüm/ders seçimi yapılması. Kısa ve uzun vadeli kariyer amaçlarının belirlenmesi. Beden imgesini etkileyen faktörler açısından kendini değerlendirme. Yerel ve küresel sorunların fark edilmesi. Takım çalışmalarının kişisel gelişime olan etkilerinin fark edilmesi. Sağlıklı hayat için edinilen alışkanlıkların paylaşılması. Okul çevresindeki eğitsel ve sosyal kurumların tanıtılması. Akran desteği ile yetişkin yardımı gerektiren durumların ayırt edilmesi. Bu etkinlikler, öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlar. Daha fazla rehberlik etkinliği için MEB'in "orgm.meb.gov.tr" ve "eba.gov.tr" gibi platformlarını ziyaret edebilirsiniz.

    1 sınıfta hangi rehberlik çalışmaları yapılır?

    1. sınıfta yapılan rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır: Okula ve çevreye uyum. Kendini tanıma. Duygularını yönetme. Akademik anlayış ve sorumluluk. Zaman yönetimi. Kariyer farkındalığı. Ayrıca, 1. sınıf rehberlik çalışmalarında sınıf kurallarının oluşturulmasına katılım sağlama, kendini tehlike oluşturacak durumlardan koruma, ders araç-gereçlerini yanında bulundurmanın önemini fark etme gibi kazanımlar da hedeflenir. Rehberlik çalışmalarının bütünlüğü açısından her okulda okula ve çevreye alıştırma, öğrenciyi tanıma, psikolojik danışma, bilgi toplama, okula ve mesleğe yöneltme, izleme ve değerlendirme gibi alanlarda rehberlik hizmetleri düzenlenmeli ve yürütülmelidir. Rehberlik çalışmaları, öğrencilerin yaşlarına göre gelişimsel özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmelidir.

    2. dönem rehberlik panosu ne zaman hazırlanır?

    2. dönem rehberlik panosu, genellikle dönem başlangıcından kısa bir süre sonra hazırlanır. Örneğin, motivasyon panosu için yeni dönem başlangıcında, başarı panosu için ise dönem başlangıcından birkaç hafta sonra uygulanabilir. Rehberlik panosu hazırlama süreci, okulun ihtiyaçlarına ve rehberlik hizmetlerinin planlamasına bağlı olarak değişebilir. Ancak, genel olarak rehberlik panoları düzenli olarak güncellenerek yeni içerikler eklenir. Daha spesifik bir tarih vermek için, okulun rehberlik hizmetleri yürütme komisyonunun takvimine bakmak en doğru yaklaşım olacaktır.

    Psikolojik danışma ve rehberlik pano nedir?

    Psikolojik danışma ve rehberlik panosu, okullarda öğrencilerin gelişimini desteklemek amacıyla hazırlanan özel panolardır. Başlıca psikolojik danışma ve rehberlik panosu türleri: 1. Motivasyon Panosu: Öğrencilerin moralini yükseltmek ve onları motive etmek için kullanılır. 2. Başarı Panosu: Öğrencilerin akademik ve sosyal başarılarını kutlamak ve diğer öğrencileri de teşvik etmek için kullanılır. 3. Bilgilendirme Panosu: Eğitimle ilgili duyuruları ve etkinlikleri duyurmak için kullanılır. 4. Sanat Panosu: Öğrencilerin sanatsal yeteneklerini sergilemek ve özgüvenlerini artırmak için kullanılır. 5. Sınıf Projeleri Panosu: Sınıf projelerini ve grup çalışmalarını sergilemek, iş birliğini teşvik etmek ve öğrenci katılımını artırmak için kullanılır.

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, süreç ağırlıklı ve çok yönlü bir yaklaşım gerektirir. İşte bazı değerlendirme yöntemleri: 1. Etkinlik Değerlendirme Formları: Her etkinlik sonunda, kazanımların değerlendirilmesi için okul rehber öğretmeni veya ilgili kurul tarafından hazırlanan formlar kullanılır. 2. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretim elemanı ve okul psikolojik danışmanı, öğrencilerin çalışmalarını gözlemler ve geri bildirim verir. 3. Öğrenci ve Veli Görüşmeleri: Öğrencilerin ve velilerin rehberlik hizmetlerine ilişkin algılarını belirlemek için görüşmeler yapılır. 4. Veri Toplama ve Analiz: Öğrencilerin gelişimsel özelliklerine ve ihtiyaçlarına uygun tekniklerle toplanan veriler değerlendirilir ve raporlanır. 5. Okul Panosu ve Sunumlar: Rehberlik faaliyetlerinin sonuçları, okul panosunda veya düzenlenen toplantılarda sunulur.

    1 dönem rehberlik çalışmaları nelerdir?

    1. dönem rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır: Oryantasyon çalışmaları. Veli bilgilendirme sunumları. Sağlık taramaları. Kendini tanıma envanterleri. Altı şapka düşünme tekniği. Teknoloji bağımlılığı testi. Rehberlik panoları. Mektuplar. Ayrıca, öğrencilerin rehberlik servisine başvuru şekilleri ve nedenleri incelenir, rehberlik yıllık planları hazırlanır ve gerekli durumlarda öğrenciler RAM'a yönlendirilir.