• Buradasın

    Rehberlik panosunda neler olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik panosunda bulunabilecek bazı unsurlar:
    • Motivasyon panosu: Motivasyonel sözler, başarı hikayeleri, ünlü kişilerin sözleri 15.
    • Başarı panosu: Sertifikalar, başarı belgeleri, fotoğraflar 1.
    • Bilgilendirme panosu: Posterler, broşürler, grafikler, duyurular 1.
    • Sanat panosu: Öğrenci çizimleri, resimler, fotoğraflar 1.
    • Sınıf projeleri panosu: Proje özetleri, fotoğraflar 1.
    • Rehberlik dokümanları: Verimli çalışma teknikleri, sınav kaygısı, iletişim, ergenlik dönemi gibi konularda renkli dokümanlar 3.
    Pano tasarımında renk ve görsellik kullanmak, tema belirlemek ve düzenli güncelleme yapmak önemlidir 1. Öğrencilerin de panoya katkıda bulunmalarını sağlamak, onları daha fazla motive edebilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    1 sınıfta hangi rehberlik çalışmaları yapılır?

    1. sınıfta yapılan rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır: Okula ve çevreye uyum. Kendini tanıma. Duygularını yönetme. Akademik anlayış ve sorumluluk. Zaman yönetimi. Kariyer farkındalığı. Ayrıca, 1. sınıf rehberlik çalışmalarında sınıf kurallarının oluşturulmasına katılım sağlama, kendini tehlike oluşturacak durumlardan koruma, ders araç-gereçlerini yanında bulundurmanın önemini fark etme gibi kazanımlar da hedeflenir. Rehberlik çalışmalarının bütünlüğü açısından her okulda okula ve çevreye alıştırma, öğrenciyi tanıma, psikolojik danışma, bilgi toplama, okula ve mesleğe yöneltme, izleme ve değerlendirme gibi alanlarda rehberlik hizmetleri düzenlenmeli ve yürütülmelidir. Rehberlik çalışmaları, öğrencilerin yaşlarına göre gelişimsel özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmelidir.

    1 dönem rehberlik çalışmaları nelerdir?

    1. dönem rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır: Oryantasyon çalışmaları. Veli bilgilendirme sunumları. Sağlık taramaları. Kendini tanıma envanterleri. Altı şapka düşünme tekniği. Teknoloji bağımlılığı testi. Rehberlik panoları. Mektuplar. Ayrıca, öğrencilerin rehberlik servisine başvuru şekilleri ve nedenleri incelenir, rehberlik yıllık planları hazırlanır ve gerekli durumlarda öğrenciler RAM'a yönlendirilir.

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi için çeşitli yöntemler kullanılabilir: İhtiyaç analizi. Zaman analizi. Sınıflandırma yöntemi. Okul danışma kurulu. Psikolojik danışmanlık vaka notları. Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini öğrencilerin değerlendirmesi. Rehberlik ve danışmanlık programını öğretmenlerin değerlendirmesi. Değerlendirme konferansları. Yazılı değerlendirme raporları. Okul panosunda sunum. Öğretmen sunumları. Toplumsal ilişkiler ve toplumu bilgilendirme etkinlikleri. Psikolojik danışman portfolyo metodu. Akran grup süpervizyonu. Ayrıca, rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesinde şu adımlar izlenebilir: 1. Verilerin kodlanması. 2. Temaların belirlenmesi. 3. Kodların ve temaların düzenlenmesi. 4. Bulguların tanımlanması ve yorumlanması. Değerlendirme sürecinde, etkinliklerin öğrencilerin gelişim seviyesine uygunluğu, uygun bir sınıf ortamı ve kolayca doldurulabilir formlar gibi unsurlar göz önünde bulundurulabilir. Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, hizmetin kalitesini artırmak ve etkinliğine dair ipuçları elde etmek için önemlidir.

    6 sınıf rehberlik konuları nelerdir?

    6. sınıf rehberlik konuları arasında şunlar yer alır: Sosyal duygusal gelişim: Duyguları anlama ve yönetme, benlik farkındalığı kazanma, sorumlu karar verme, kişisel güvenliğini sağlama ve kişilerarası iletişim becerileri. Akademik anlayış ve sorumluluk: Öğrenme etkinliklerine yönelik duygu ve düşünceleri ifade etme, akademik erteleme ile başa çıkma, çabanın önemini fark etme. Kariyer farkındalığı: Mesleklerin zaman içindeki değişimini takip etme, ilgi ve yetenekleri ile dersler ve meslekler arasındaki ilişkiyi anlama. İyi oluş ve iyilik hali: Öz bakım, fiziksel egzersiz, beslenme ve uyku düzenine dikkat etme. Çatışma çözme: Çatışma çözme becerilerini kullanma. Davranışların etkisi: Davranışlarının kendisine ve çevresine etkilerini fark etme. Ayrıca, 6. sınıf rehberlik konuları arasında "Öğretmen Olalım" gibi etkinlikler de yer alır; bu tür etkinlikler, öğrencilerin empati kurmalarını ve amaç belirleme, hobiler edinme gibi becerileri geliştirmelerini sağlar.

    10 sınıfta hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    10. sınıfta yapılabilecek bazı rehberlik etkinlikleri şunlardır: Karar verme süreçlerini etkileyen faktörlerin açıklanması. Öğrenme ve verimli çalışma stratejilerinin değerlendirilmesi. İlgi, yetenek ve mesleki değerlerin dikkate alınarak alan/bölüm/ders seçimi yapılması. Kısa ve uzun vadeli kariyer amaçlarının belirlenmesi. Beden imgesini etkileyen faktörler açısından kendini değerlendirme. Yerel ve küresel sorunların fark edilmesi. Takım çalışmalarının kişisel gelişime olan etkilerinin fark edilmesi. Sağlıklı hayat için edinilen alışkanlıkların paylaşılması. Okul çevresindeki eğitsel ve sosyal kurumların tanıtılması. Akran desteği ile yetişkin yardımı gerektiren durumların ayırt edilmesi. Bu etkinlikler, öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlar. Daha fazla rehberlik etkinliği için MEB'in "orgm.meb.gov.tr" ve "eba.gov.tr" gibi platformlarını ziyaret edebilirsiniz.

    2. dönem rehberlik panosu ne zaman hazırlanır?

    2. dönem rehberlik panosu, genellikle dönem başlangıcından kısa bir süre sonra hazırlanır. Örneğin, motivasyon panosu için yeni dönem başlangıcında, başarı panosu için ise dönem başlangıcından birkaç hafta sonra uygulanabilir. Rehberlik panosu hazırlama süreci, okulun ihtiyaçlarına ve rehberlik hizmetlerinin planlamasına bağlı olarak değişebilir. Ancak, genel olarak rehberlik panoları düzenli olarak güncellenerek yeni içerikler eklenir. Daha spesifik bir tarih vermek için, okulun rehberlik hizmetleri yürütme komisyonunun takvimine bakmak en doğru yaklaşım olacaktır.

    Psikolojik danışma ve rehberlik pano nedir?

    Psikolojik danışma ve rehberlik panosu, okullarda öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerine destek sağlamak amacıyla kullanılan bir bilgilendirme aracıdır. Bu panolar, öğrencilere yönelik farkındalık ve motivasyon çalışmaları için kullanılır. Psikolojik danışma ve rehberlik panosunda yer alabilecek bazı içerikler: öfke yönetimi afişleri; iletişim becerileri broşürleri ve afişleri; mahremiyet eğitimi çalışma sayfaları; sınav stratejileri videoları; motivasyon notları. Ayrıca, rehberlik panosu örnekleri Pinterest ve uzmanpdr.com.tr gibi sitelerde bulunabilir.