• Buradasın

    Özel öğretim müdürlüğü okul öncesi eğitim programı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel öğretim müdürlüğü okul öncesi eğitim programı, 36-72 aylık çocukların motor, bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemeyi, öz bakım becerilerini kazandırmayı ve ilköğretime hazır bulunuşluklarını sağlamayı amaçlayan bir eğitim programıdır 14.
    Programın temel özellikleri:
    • Gelişimsel ve bütüncül yaklaşım: Çocuğun tüm gelişim alanlarını eşit şekilde ele alır 14.
    • Sarmal programlama: Amaçlar ve kazanımlar, çocuğun yaşına ve gelişim özelliklerine göre düzenlenir 14.
    • Çocuk merkezli: Çocuğun bireysel farklılıkları ve yakın çevre özellikleri dikkate alınarak etkinlikler planlanır 14.
    • Oyun temelli: Problem çözme ve oyun, programın temel etkinliklerindendir 14.
    • Aile katılımı: Aile eğitimi ve katılımı önemlidir 14.
    • Çok yönlü değerlendirme: Süreç odaklı bir değerlendirme yaklaşımı benimsenir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesi dönemde özel eğitim hizmetleri nelerdir?

    Okul öncesi dönemde özel eğitim hizmetleri şunlardır: 1. Erken Çocukluk Dönemi Hizmetleri: 0-36 aylık özel eğitim ihtiyacı olan çocuklar için ailenin bilgilendirilmesini ve desteklenmesini de içeren hizmetler sunulur. 2. Zorunlu Okul Öncesi Eğitim: 36 ayını tamamlayan özel eğitim ihtiyacı olan çocuklar için okul öncesi eğitim zorunludur ve eğitim süresi uzatılabilir. 3. Kaynaştırma/Bütünleştirme Eğitimi: Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların, diğer akranlarıyla birlikte eğitim görmeleri esas alınır. 4. Destek Eğitim Odaları: Tam zamanlı kaynaştırma eğitimi alan öğrencilere ihtiyaç duydukları alanlarda destek eğitim hizmetleri verilir. 5. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP): Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların gelişim özelliklerine ve eğitim ihtiyaçlarına göre bireyselleştirilmiş eğitim programları hazırlanır.

    Okul öncesi eğitim programlarında çocuk hakları dersi var mı?

    Evet, okul öncesi eğitim programlarında çocuk hakları dersi bulunmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yeniden düzenlenen okul öncesi eğitim programında, çocuklara Çocuk Hakları Sözleşmesi temelinde çeşitli etkinliklerle çocuk hakları öğretilmektedir.

    Okul öncesi eğitimde hangi yaklaşım ve program kullanılır?

    Okul öncesi eğitimde kullanılan bazı yaklaşım ve programlar şunlardır: 1. Montessori Yaklaşımı: Çocuk merkezli olup, çocukların kendi hızlarında öğrenmelerine olanak tanır. 2. Waldorf Yaklaşımı: Sanat, el işleri ve yaratıcı aktiviteleri önemser, düşünsel, duygusal ve fiziksel dengenin önemini vurgular. 3. Reggio Emilia Yaklaşımı: Çocuklara ifade özgürlüğü tanır, projeler üzerinde çalışmalarını teşvik eder ve öğrenme süreçlerini belgeler. 4. PYP (Primary Years Program): 3-12 yaş arası çocuklar için planlanmış, disiplinler üstü bir öğretim programıdır. 5. High Scope Yaklaşımı: Çocuğun müfredat ve programın merkezinde olduğu, aktif öğrenmeyi hedefleyen bir yaklaşımdır. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı da yaygın olarak kullanılan bir programdır ve çocukların beceri temelli bütüncül bir yaklaşımla ilkokula hazırlanmalarını sağlar.

    Milli Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitim programında kaç tane plan var?

    Milli Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitim programında üç ana plan türü bulunmaktadır: 1. Aylık Eğitim Planı: Kazanımlar, göstergeler, kavramlar, özel günler, aile ve toplum katılımı gibi unsurları içerir. 2. Günlük Eğitim Akışı (Günlük Plan): Kazanımlar, göstergeler, kavramlar ve etkinlikler bileşenlerine dayanır. 3. Etkinlik Planı: Daha detaylı olup, etkinliğin nasıl uygulanacağını açıklar. Bu planlar, çocukların yaş ve gelişim seviyelerine göre düzenlenir ve eğitimciler tarafından hazırlanır, uygulanır ve değerlendirilir.

    Okul Öncesi Eğitim Programı'nın temel ilkeleri nelerdir?

    Okul Öncesi Eğitim Programı'nın temel ilkeleri şunlardır: 1. Çocuğun gereksinimlerine ve bireysel farklılıklarına uygunluk. 2. Çocuğun motor, sosyal ve duygusal, dil ve bilişsel gelişimini destekleme. 3. Demokratik eğitim anlayışına uygun öğrenme ortamları oluşturma. 4. Çocukların ilgi ve gereksinimlerinin yanı sıra çevrenin ve okulun olanaklarını göz önünde bulundurma. 5. Çocuğun bildiklerinden başlayarak deneyerek öğrenmesine olanak tanıma. 6. Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarına önem verme. 7. Sevgi, saygı, iş birliği, sorumluluk, hoşgörü gibi değerleri geliştirme. 8. Çocuğun kendine saygı ve güven duymasını sağlama. 9. Oyun temelli eğitim. 10. Çocuklarla iletişimde kişiliğini zedeleyici davranışlardan kaçınma. Bu ilkeler, çocukların beceri edinimini desteklerken onların ilgi ve yeteneklerini keşfetmelerini ve ilkokula hazırlanmalarını sağlamayı hedefler.

    Okul Öncesi Eğitim Programı'nda kaç kazanım var?

    Okul Öncesi Eğitim Programı'nda her yaş grubu için yeniden düzenlenen ve geliştirilen toplam 17 kazanım bulunmaktadır. Bu kazanımlar, çocukların sosyal-duygusal, motor, dil, bilişsel gelişimi ve öz bakım becerilerini desteklemeye yöneliktir. Kazanımlar, çocukların ilgi, ihtiyaç ve gelişim düzeyleri dikkate alınarak belirlenir ve ulaşılması gereken sonuçları ifade eder. Kazanımlara dayalı olarak oluşturulan göstergeler, kazanımın gerçekleşmesine hizmet eder ve genellikle basitten karmaşığa, somuttan soyuta doğru bir hiyerarşi içinde sıralanır.

    Okul öncesi eğitim programı hangi bakanlık tarafından hazırlanır?

    Okul öncesi eğitim programı, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanır.