• Buradasın

    Okul öncesi dönemde özel eğitim hizmetleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul öncesi dönemde özel eğitim hizmetleri şunlardır:
    1. Erken Çocukluk Dönemi Hizmetleri: 0-36 aylık özel eğitim ihtiyacı olan çocuklar için ailenin bilgilendirilmesini ve desteklenmesini de içeren hizmetler sunulur 12.
    2. Zorunlu Okul Öncesi Eğitim: 36 ayını tamamlayan özel eğitim ihtiyacı olan çocuklar için okul öncesi eğitim zorunludur ve eğitim süresi uzatılabilir 14.
    3. Kaynaştırma/Bütünleştirme Eğitimi: Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların, diğer akranlarıyla birlikte eğitim görmeleri esas alınır 12.
    4. Destek Eğitim Odaları: Tam zamanlı kaynaştırma eğitimi alan öğrencilere ihtiyaç duydukları alanlarda destek eğitim hizmetleri verilir 12.
    5. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP): Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların gelişim özelliklerine ve eğitim ihtiyaçlarına göre bireyselleştirilmiş eğitim programları hazırlanır 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesi eğitimde hangi yaklaşım ve program kullanılır?

    Okul öncesi eğitimde kullanılan bazı yaklaşım ve programlar şunlardır: 1. Montessori Yaklaşımı: Çocuk merkezli olup, çocukların kendi hızlarında öğrenmelerine olanak tanır. 2. Waldorf Yaklaşımı: Sanat, el işleri ve yaratıcı aktiviteleri önemser, düşünsel, duygusal ve fiziksel dengenin önemini vurgular. 3. Reggio Emilia Yaklaşımı: Çocuklara ifade özgürlüğü tanır, projeler üzerinde çalışmalarını teşvik eder ve öğrenme süreçlerini belgeler. 4. PYP (Primary Years Program): 3-12 yaş arası çocuklar için planlanmış, disiplinler üstü bir öğretim programıdır. 5. High Scope Yaklaşımı: Çocuğun müfredat ve programın merkezinde olduğu, aktif öğrenmeyi hedefleyen bir yaklaşımdır. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı da yaygın olarak kullanılan bir programdır ve çocukların beceri temelli bütüncül bir yaklaşımla ilkokula hazırlanmalarını sağlar.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.

    Özel eğitim okul öncesi öğretmeni ne iş yapar?

    Özel eğitim okul öncesi öğretmeninin temel görevleri şunlardır: Eğitim programları hazırlama: Çocukların yaş gruplarına uygun eğitim programlarını planlamak. Gelişim takibi: Çocukların sosyal, duygusal, zihinsel ve fiziksel gelişimlerini takip etmek. Oyun ve etkinlikler: Oyun ve etkinlikler aracılığıyla çocukların öğrenmelerini desteklemek. Aile ile iletişim: Ailelerle iş birliği yaparak çocuk gelişimini desteklemek. Materyal kullanımı: Çocukların yaşına ve eğilimlerine uygun öğretim materyallerini kullanmak. Öz bakım desteği: Çocukların öz bakım becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak. Raporlama: Çocukların ilerlemesini ve gelişimini düzenli olarak raporlamak. Özel eğitim okul öncesi öğretmenleri, devlet anaokulları, özel anaokulları, kreşler, çocuk gelişimi merkezleri ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilir.

    Okul öncesi özel eğitim hangi testler yapılır?

    Okul öncesi özel eğitimde yapılan bazı testler şunlardır: Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE). Denver II Gelişim Testi. Gessell Gelişim Figürleri Testi. Peabody Resim-Kelime Eşleştirme Testi. Metropolitan Okul Olgunluğu Testi. Bu testleri çocuk gelişimciler, okul öncesi öğretmenleri, psikolojik danışmanlar ve psikologlar uygulayabilir.

    Okul öncesi dönemde duyu eğitimi nedir?

    Okul öncesi dönemde duyu eğitimi, küçük çocukların duyusal deneyimlerini anlamalarına, duyu organlarını kullanmalarına ve çevreleri hakkında daha fazla bilgi edinmelerine yardımcı olmayı amaçlayan bir eğitim yaklaşımını ifade eder. Bu eğitim programı genellikle şunları içerir: Duyusal organların tanıtılması: Çocuklara beş duyu organı (görme, işitme, tatma, koku alma ve dokunma) tanıtılır ve her bir organın ne işe yaradığı ve nasıl çalıştığı hakkında bilgi verilir. Duyusal deneyimler: Çocuklara farklı duyusal deneyimler sunulur, örneğin dokunma duyusu için farklı dokuları keşfetme, tatma duyusu için farklı yiyecekleri deneme veya koku alma duyusu için çeşitli kokuları tanıma gibi etkinlikler düzenlenir. Duyusal algı ve dikkat: Çocuklara çevrelerindeki duyusal bilgilere nasıl daha fazla dikkat edebilecekleri öğretilir ve duyusal deneyimlerin tadını çıkarma becerileri geliştirilir. Bu eğitim, çocukların çevrelerini daha iyi anlamalarına, duyusal deneyimlerini daha fazla takdir etmelerine ve duyusal bilinçlerini artırmalarına yardımcı olur.

    Okul öncesi hangi etkinlikler yapılır?

    Okul öncesi dönemde yapılabilecek bazı etkinlikler: Sanat Etkinlikleri: Resim Çalışmaları: Duygu temalı resimler, doğa kolajları. Heykel ve Kil Çalışmaları: Oyun hamuru veya kil ile hayal edilen karakterlerin veya hayvan figürlerinin yapılması. Parmak Boyama: Parmak boyası ile kağıt üzerine desenler çizilmesi. Kolaj Çalışmaları: Renkli kağıtlar, dergi sayfaları, yapıştırıcı ve makas kullanarak kompozisyon oluşturulması. Patates Baskısı: Sebze baskıları ile kağıt veya kumaşa desen basılması. Oyun Etkinlikleri: Minderini Koru: Müzik eşliğinde minderlerin etrafında dönme ve müzik durduğunda belirlenen bir mindere oturma. İpe Boncuk Dizme: Çeşitli renk ve boylarda boncukları ipe dizerek kolye yapılması. Türkçe Dil Etkinlikleri: Hikaye Canlandırması: Masallar ve hikayeler üzerinden drama etkinlikleri. Matematik Etkinlikleri: Ellerimde Sayılar: Kuşların yoğun olduğu bir alana serpme işlemi ve ardından sayı sayma. Fen ve Doğa Çalışmaları: Doğa Kolajı: Geri dönüştürülebilir malzemeler kullanarak doğa temalı kolajlar hazırlanması. Bu etkinlikler, çocukların el becerilerini, bilişsel yeteneklerini, sosyal iletişimlerini ve duygusal gelişimlerini destekler.

    Özel eğitim hizmetleri kurulu özel eğitim sınıfı açılması için ne yapmalı?

    Özel eğitim hizmetleri kurulunun özel eğitim sınıfı açılması için yapması gerekenler şunlardır: 1. Değerlendirme Yapmak: Öğrencilerin yetersizlik türlerini, eğitim performanslarını ve özelliklerini değerlendirerek özel eğitim sınıfına ihtiyaç duyulup duyulmadığını belirler. 2. Öneri Sunmak: İl veya ilçe milli eğitim müdürlüğüne özel eğitim sınıfı açılması yönünde öneride bulunur. 3. Valilik Olurunu Almak: Önerinin onaylanması için valiliğin olurunu alır. 4. Bilgileri Sisteme İşlemek: Açılan özel eğitim sınıfına ilişkin bilgileri Bakanlığın kurum bilgilerinin veri girişi yapılan sistemine işler.