• Buradasın

    Özel gereksinimli ve dezavantajlı bireylere yönelik hizmetler nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel gereksinimli ve dezavantajlı bireylere yönelik hizmetler çeşitli alanlarda sunulmaktadır:
    1. Eğitim Hizmetleri:
      • Eğitimde erişim: Burslar, ücretsiz eğitim programları ve özel eğitim hizmetleri 1.
      • Kaynaştırma eğitimi: Engelli bireylerin akranlarıyla eşit eğitim alması 2.
    2. Sağlık Hizmetleri:
      • Ücretsiz veya düşük maliyetli sağlık hizmetleri 1.
      • Rehabilitasyon: Fiziksel ve psikolojik rehabilitasyon hizmetleri 1.
    3. İstihdam Hizmetleri:
      • Meslek edindirme kursları ve engelli istihdamı teşvikleri 1.
      • Kadın girişimciliğini destekleyen projeler 1.
    4. Sosyal Hizmetler:
      • Sosyal yardımlar: Gıda, barınma, eğitim ve sağlık yardımları 1.
      • Psikolojik danışmanlık ve aile danışmanlığı hizmetleri 1.
    5. Erişilebilirlik Hizmetleri:
      • Toplu taşıma, bina ve kamusal alanların erişilebilir hale getirilmesi 2.
    6. Kültürel Hizmetler:
      • Sanat, spor ve kültürel etkinlikler düzenleyerek sosyal katılımı artırma 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim ve rehabilitasyonda önerilen özel gereksinimler nelerdir?

    Özel eğitim ve rehabilitasyonda önerilen özel gereksinimler, bireyin ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterebilir. Ancak, genel olarak özel eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerine ihtiyaç duyan bireyler şunlardır: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Bedensel yetersizlik. Dil ve konuşma yetersizliği. Öğrenme güçlüğü. Otizm spektrum bozukluğu. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu. Üstün yetenek. Bu bireyler, çeşitli alanlarda destek ve özel yöntemler gerektiren özel gereksinimlere sahiptir.

    Özel barınma hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel barınma hizmetleri yönetmeliği, yükseköğrenim öğrencilerine barınma hizmeti sunmak amacıyla gerçek veya tüzel kişiler tarafından açılan özel barınma kurumlarının açılmasına, işletilmesine ve denetimine ilişkin usul ve esasları düzenler. Bu yönetmelik kapsamında: Kurumların türleri (yurt, pansiyon, apart) ve bölümleri belirlenir. Kurum binalarında yangın, deprem ve iş sağlığı güvenliği gibi mevzuatlara uygunluk zorunluluğu getirilir. Geçici barınma, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlere katılım gibi durumlar için kurallar oluşturulur. Barınma hizmeti ücreti ve bu ücrete dahil olan hizmetler tanımlanır. Yönetmelik, Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından 16/8/1961 tarihli ve 351 sayılı Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurt Hizmetleri Kanunu ile 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 184 ve 188 inci maddelerine göre açılan yurtlar, sporcu eğitim merkezleri ve kamp merkezlerini kapsamaz.

    Özel eğitim ve özel gereksinimli arasındaki fark nedir?

    Özel eğitim ve özel gereksinimli kavramlar arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Özel gereksinimli: Bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireyleri ifade eder. Özel eğitim: Özel gereksinimli bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilmiş eğitim programları ve özel olarak yetiştirilmiş personel ile uygun ortamlarda sürdürülen eğitimdir. Özel gereksinimli bireyler, özel eğitim hizmetlerinden yararlanırlar.

    Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylerin hakları nelerdir?

    Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylerin hakları çeşitli ulusal ve uluslararası yasal düzenlemelerle güvence altına alınmıştır. İşte bazıları: 1. Eğitim Hakkı: Özel gereksinimli bireylerin eğitim hakkı, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nın 42. maddesi ve 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda belirtilmiştir. 2. Fırsat Eşitliği: Özel gereksinimli bireylere, genel eğitim sisteminde yer alma ve parasız, zorunlu ilk ve orta öğretim olanaklarından yararlanma hakkı sağlanır. 3. Bireysel Eğitim Planı: Eğitim, bireyin bireysel ihtiyaçlarına uygun bir öğretim planı çerçevesinde verilir. 4. Sosyal Hizmetler: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, özel gereksinimli bireylerin sosyal hizmetlerden yararlanma haklarını düzenler. 5. Tanılama ve Yerleştirme: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin tanılanması ve uygun okula yerleştirilmesi, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği ile belirlenir.

    4008 özel gereksinimli bireylere yönelik kapsayıcı toplum uygulamaları nedir?

    4008 Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı, özel gereksinimli bireylerde farkındalık oluşturmayı, bu bireylere eğitim ve bağımsız yaşam konularında destek sağlayarak toplumla bütünleşmelerini kolaylaştırmayı ve özel gereksinimli bireylere hizmet sunan kişiler ile özel gereksinimli bireyler arasında bilimsel uygulamaların yaygınlaşmasını sağlamayı hedefleyen bir TÜBİTAK programıdır. Bu program kapsamında desteklenen projeler, aşağıdaki amaçlardan en az birine ulaşmayı hedefler: Özel gereksinimli bireylerin bilimsel olguları fark etmelerini sağlayarak merak duygularını, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerini teşvik etmek. Özel gereksinimli bireylere ve bu kişilere hizmet veren bireylere yönelik bilimsel veriyle desteklenen özgün yöntem, teknik, materyal, içerik ve uygulamaları yaygınlaştırma çalışmalarında bulunmak. Özel gereksinimli bireylerin bağımsız ve aktif yaşamı destekleyen fiziksel ve sosyal ortamlara katılımını kolaylaştıran uygulamaları yaygınlaştırmak. Program, gelişimsel ve/veya bilişsel yetersizlik tanılı (zihin yetersizliği, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, fiziksel yetersizlik, otizm spektrum bozukluğu, çoklu yetersizlik, dil ve konuşma bozukluğu, öğrenme güçlüğü ve duygu/davranış bozukluğu) özel gereksinimli bireyleri kapsar.

    Özel eğitim ve kaynaştırma dersi nedir?

    Özel eğitim, fiziksel, zihinsel, iletişimsel, sosyal ve duygusal gelişimlerindeki özellikler nedeniyle normal gelişimden farklılık gösteren ve normal eğitim-öğretimden yararlanamayan, kısmen yararlanan veya yararlandığı hâlde destek programları ile eğitimlerini devam ettirebilen bireyler için sunulan eğitimdir. Kaynaştırma eğitimi ise özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranları ile birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel; okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim ve yaygın eğitim kurumlarında sürdürmeleri esasına dayanan, destek eğitim hizmetlerinin sağlandığı özel eğitim uygulamalarıdır. Kaynaştırma eğitiminin amacı, engelli çocuklarla normal yaşıtlarını eğitsel ve sosyal yönden bütünleştirebilmek, birbirinden etkileşim yoluyla edinebilecekleri olumlu davranış geliştirmelerine yardımcı olmaktır.

    Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu ne iş yapar?

    Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Eğitsel Değerlendirme ve Yerleştirme: Eğitsel amaçla bireyin tüm gelişim alanındaki özelliklerini ve akademik disiplin alanlarındaki yeterliliklerini belirleyerek en az sınırlandırılmış eğitim ortamına ve özel eğitim hizmetine karar verir. 2. Özel Eğitim Tedbirleri: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin yerleştirilmesi için gerekli özel eğitim tedbirlerini alır. 3. İş Birliği: Özel eğitim hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi ve izlenmesi amacıyla ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapar. 4. BEP Hazırlığı: Bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) geliştirir ve eğitim programlarını bireyselleştirerek uygular. 5. Aile Eğitimi: Ailelerin özel eğitim sürecinin her aşamasına aktif katılımlarını ve eğitimlerini sağlar. 6. Politika Geliştirme: Özel eğitim politikalarının geliştirilmesinde üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapar.