• Buradasın

    4008 özel gereksinimli bireylere yönelik kapsayıcı toplum uygulamaları nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4008 Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları programı, özel gereksinimli bireylerin toplumla bütünleşmelerini kolaylaştırmak amacıyla TÜBİTAK tarafından desteklenen bir projedir 34.
    Bu program kapsamında desteklenen projeler, aşağıdaki hedefleri gerçekleştirmeyi amaçlar:
    • Özel gereksinimli bireylere ve bu bireylere hizmet sunan kişilere eğitim ve bağımsız yaşam konularında destek sağlamak 34;
    • Bilimsel uygulamaların ve bilim kültürünün yaygınlaşmasını sağlamak 14;
    • Özel gereksinimli bireylerin bilimsel etkinliklere katılımını teşvik etmek 14.
    Proje önerileri, "İçerik ve Aktarım", "Yaygın Etki" ve "Yapılabilirlik" olmak üzere üç temel kriter üzerinden değerlendirilir 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Kapsayici toplum için neler yapılabilir?

    Kapsayıcı bir toplum oluşturmak için aşağıdaki adımlar atılabilir: 1. Eğitimde fırsat eşitliği sağlamak: Herkesin eğitim hakkına eşit şekilde erişebilmesi önemlidir. 2. Sosyal hizmetlere erişimi artırmak: Sağlık, barınma ve diğer temel hizmetlere herkesin ulaşabilmesi sağlanmalıdır. 3. Ayrımcılıkla mücadele etmek: Cinsiyet, ırk, engellilik gibi konularda ayrımcılığı önleyecek yasal düzenlemeler yapılmalıdır. 4. Fiziksel erişilebilirlik sağlamak: Toplu taşıma sistemleri ve kamusal alanlar, engelli bireylerin de rahatça kullanabileceği şekilde tasarlanmalıdır. 5. Farkındalık ve empati artırmak: Eğitim ve farkındalık programları ile insanların farklılıklara saygı duyması ve empati kurabilmesi teşvik edilmelidir. 6. Çeşitliliği desteklemek: İş yerlerinde ve toplumda çeşitliliği kucaklayan politikalar ve uygulamalar benimsenmelidir.

    Kaynaştırma eğitimi kimlere verilir?

    Kaynaştırma eğitimi, çeşitli yeteneklere ve ihtiyaçlara sahip özel gereksinimli öğrencilere verilir. Bu öğrenciler arasında şunlar yer alır: görme engelliler; işitme engelliler; ortopedik engelliler; dil ve konuşma engelliler; disleksi gibi öğrenme güçlüğü olan çocuklar; uyum güçlüğü olan çocuklar; otistik çocuklar; dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar.

    Özel eğitimde destek eğitimi nedir?

    Özel eğitimde destek eğitimi, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitim ihtiyaçlarına yönelik olarak sunulan danışmanlık ve eğitim hizmetleridir. Bu eğitim kapsamında: Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlanır ve uygulanır. Birebir veya grup eğitimi verilir. Okul ve kurumlardaki destek eğitim odalarında eğitim sağlanır. Destek eğitimi, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenir.

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim, bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilmiş eğitim programları ve özel olarak yetiştirilmiş personel ile uygun ortamlarda sürdürülen eğitimdir.

    Kapsayıcı toplum nedir?

    Kapsayıcı toplum, herkesin eşit haklara sahip olduğu, farklılıkların kabul edildiği ve herkesin toplumsal yaşama katılımının desteklendiği bir toplum modelidir. Bu toplumda: Demografik çeşitlilik önemlidir; farklı yaş grupları, cinsiyetler ve etnik kökenler organizasyona zenginlik katar. Kültürel farklılıklar bir zenginlik kaynağı olarak görülür ve yenilikçi düşüncelerin ortaya çıkmasına yardımcı olur. Ayrımcılıkla mücadele edilir ve sosyal hizmetlere erişim imkanı artırılır. Kapsayıcılık, sosyal adaletin sağlanmasına, ekonomik kalkınmaya ve toplumsal uyumun güçlenmesine katkıda bulunur.

    Özel eğitim ve rehabilitasyonda önerilen özel gereksinimler nelerdir?

    Özel eğitim ve rehabilitasyonda önerilen özel gereksinimler şunlardır: 1. Özel Eğitim Materyalleri: Öğrencilerin özel ihtiyaçlarına uygun olarak tasarlanmış öğretim kartları, manipülatifler, interaktif öğretim araçları ve özel yazılımlar. 2. Fiziksel ve Teknolojik Ekipmanlar: Fizyoterapi araçları, işitme cihazları, konuşma tanıma yazılımları, tablet bilgisayarlar, özel klavye ve fareler gibi teknolojik araçlar. 3. Duyusal ve Duygusal Destek Araçları: Duyu odaları, duyusal oyunlar ve oyuncaklar, özel konuşma terapi materyalleri, sakinleştirici araçlar ve duygusal düzenleme araçları. 4. Alternatif ve Artırılmış İletişim Araçları: Sembol kartları, iletişim tahtaları, sesli iletişim cihazları ve yazılım tabanlı iletişim uygulamaları. 5. Günlük Yaşam Becerilerini Destekleyici Materyaller: Ev işleri simülasyonları, mutfak araçları, kişisel bakım araçları ve günlük yaşam becerilerini öğretmeye yönelik özel materyaller. Bu gereksinimler, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinin, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına uygun bir eğitim ve destek sağlamasını amaçlar.

    Kapsayıcı eğitim nedir tüm yönleriyle?

    Kapsayıcı eğitim, kişinin kendi içindeki ve diğer kişilerle arasındaki farklılıkları dikkate alarak, tüm öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda ilgili destek ve eğitim hizmetlerinden yararlanması yoluyla birlikte öğrenmelerini destekleyen bir eğitim yaklaşımıdır. Tüm yönleriyle kapsayıcı eğitim şu bileşenleri içerir: 1. Erişim: Öğrencilerin, çoklu ve çeşitli öğrenme fırsatlarının sunulduğu kaliteli eğitim ortamlarına ulaşması. 2. Katılım: Öğrencilerin günlük etkinlikler, rutinler ve ortamlar içinde gelişim ve öğrenmelerinin desteklenmesi. 3. Destek: Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler ve onların aileleri de dahil olmak üzere, farklılıklardan etkilenmiş bireylere hizmet sunan öğretmenlerin, uzmanların ve uygulayıcıların desteklenmesi. Kapsayıcı eğitim, sadece engelli öğrencileri değil, aynı zamanda ana dili farklı, farklı sosyo-kültürel çevrelerden gelen öğrencileri de kapsar.