• Buradasın

    Özel gereksinimli bireylerin kazanımları nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel gereksinimli bireylerin kazanımlarının belirlenmesinde şu yöntemler kullanılır:
    • Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) 15. BEP, özel gereksinimli bireye kazandırılacak davranışları, bu davranışların nerede, nasıl, kimler tarafından, hangi yöntemlerle ve ne kadar sürede kazandırılacağını belirler 15.
    • Performansa dayalı yöntemler 1. Görme engelli bir öğrenciden ses kaydı, yazma problemi olan bir öğrenciden resim veya grafik çalışması istenmesi gibi yöntemlerle bireyin kazanımları ölçülebilir 1.
    • Kazanım düzenlemeleri 1. Kazanımın ilgili öğrenciye uygun olup olmadığını sorgulamayı, uygun değilse hangi tür düzenlemeye ihtiyaç duyduğunu belirlemeyi ve gerekli düzeltmeleri yapmayı içerir 1.
    Özel gereksinimli bireylerin başarılarının belirlenmesinde, kazanımların BEP'te belirlenen düzenlemelere göre yorumlanması önemlidir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim ve özel gereksinimli arasındaki fark nedir?

    Özel eğitim ve özel gereksinimli kavramlar arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Özel gereksinimli: Bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireyleri ifade eder. Özel eğitim: Özel gereksinimli bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilmiş eğitim programları ve özel olarak yetiştirilmiş personel ile uygun ortamlarda sürdürülen eğitimdir. Özel gereksinimli bireyler, özel eğitim hizmetlerinden yararlanırlar.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, bireysel özellikleri ve yeterlilikleri yaşıtlarından farklı olan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Ortopedik yetersizlik. Dil ve konuşma güçlüğü. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Otizm. Süreğen hastalıklar. Üstün veya özel yetenekliler. Ayrıca, göçmen veya mülteci konumda olup dil ve sosyal uyum sorunu yaşayan bireylere de özel eğitim destek hizmetleri sunulabilir.

    Özel eğitim yöntemleri nelerdir?

    Özel eğitimde kullanılan bazı yöntemler: Uygulamalı Davranış Analizi (ABA). Resim Değişimine Dayalı İletişim Sistemi (PECS). Sosyal Hikayeler. ETEÇOM (Etkileşimli ve Teknolojik Çocuk Öğrenme Modeli). OÇİDEP (Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı). Floortime (Yerde Oyun Zamanı). Eş Zamanlı İpucuyla Öğretim. Doğal Öğretim Uygulamaları. Zihin Kuramı Sosyal Beceriler Oyunları. İleri Zincirleme Yöntemi. Ayrıca, olay tabanlı öğrenme, problem tabanlı öğrenme, proje tabanlı öğrenme ve işbirliğine dayalı öğretim gibi genel öğretim yöntemleri de özel eğitimde kullanılmaktadır. Özel eğitim yöntemleri, bireyin ihtiyaçlarına göre belirlenir ve uzman personel tarafından uygulanır.

    Özel eğitimde kaç çeşit öğrenci var?

    Özel eğitimde iki ana çeşit öğrenci grubu bulunmaktadır: 1. Tek gereksinimi olan öğrenciler: Zihin yetersizliği, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, ortopedik yetersizlik, dil ve konuşma güçlüğü gibi tek bir alanda yetersizliği olan öğrenciler. 2. Çoklu gereksinimi olan öğrenciler: Birden fazla yetersizliği olan öğrenciler, örneğin zihinsel yetersizlik ve ortopedik yetersizlik, görme ve işitmeye eşlik eden zihinsel yetersizlik gibi.

    Eşleme çalışmaları özel eğitim nedir?

    Özel eğitimde eşleme çalışmaları, birbirinin aynısı veya birbirine benzeyen nesnelerin bir araya getirilmesini içerir. Eşleme çalışmalarının bazı amaçları: Ayırt etme ve dikkatini yöneltme becerisini geliştirme. Uyaran kontrolü ve yönerge takibini sağlama. Gruplama ve sınıflama yapma yeteneğini artırma. Eşleme çalışmaları, özellikle otizm ve benzeri nörolojik bozukluklar gösteren bireylerde, duyusal algı ve öğrenme zorluklarını aşmak için önemlidir. Eşleme çalışmaları genellikle şu adımları içerir: 1. Üç boyutlu nesnelerle eşleme. 2. İki boyutlu görsellerle eşleme. 3. Aynı sınıftan eş olmayan nesneleri eşleme. 4. Farklı sınıflardan nesneleri eşleme. Eşleme çalışmalarının bir uzman tarafından programlanması önerilir.

    Kaynaştırma eğitimi kimlere verilir?

    Kaynaştırma eğitimi, özel eğitime ihtiyaç duyan bazı çocuklara verilir. Bu çocuklar arasında şunlar bulunur: Görme engelliler; İşitme engelliler; Ortopedik engelliler; Dil ve konuşma engelliler; Disleksi gibi öğrenme güçlüğü olanlar; Uyum güçlüğü olanlar; Otistik çocuklar; Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olanlar. Kaynaştırma öğrencisi olarak özel eğitim alacak çocukların, öğrenmesiyle ilgili özel durumu, devlet hastanesinden heyet raporuyla belgelenmesi gerekir.

    Özel eğitimde kaynaştırma soruları nelerdir?

    Özel eğitimde kaynaştırma ile ilgili bazı sorular: Kaynaştırma eğitimine alınan öğrencinin sürekli devamsız olması durumunda bir üst sınıfa geçişi nasıl olur?. Kaynaştırma öğrencileri neden ayrı bir sınıfta veya okulda eğitim almaz?. Kaynaştırma kararı alınan öğrencilerin sınıflar arasında dengeli dağıtılması nasıl sağlanır?. Kaynaştırma öğrencilerinin başarı durumu nasıl değerlendirilir?. Kaynaştırma uygulamalarında karşılaşılan bazı engeller nelerdir?.